Sisältääkö sulklaa aina maitoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hanna-täti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hanna-täti

Vieras
Kyselee tyhmiä, anteeksi vain. Tarvitsen maidottoman kakun lapsen syntymäpäiville, ja muutenkin tumpelona leipurina en nyt oikein keksi mitä teen. Onko suklaakakku maidoton?

käytännössä suklaassa on aina maitoa. ainoat maidottomat taitaa olla after eight suklaa konvehdit tms ja sitten on tosi tummaa maidotonta suklaata. katsopa sitä aineosaluetteloa.

Ei ole. Maraboun tummassa suklaassa ei ole ja Pandallakin on tumma suklaa maidotonta.

Maidoton suklaa on parasta leivontaa, koska säilyttää suklaisen makunsa vaikka miedontuisikin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suosittelen sitten tuota vienernukaata niin pysyy pehmosena ilman kermoja.

okei, kiitoksia ainakin tästä. ehkäpä mä jotain saan kehiteltyä. tai sit pitää maksaa jollekin joka leipoo sen, kun en tosiaan ole mikään pullantuoksuinen äiti :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

okei, kiitoksia ainakin tästä. ehkäpä mä jotain saan kehiteltyä. tai sit pitää maksaa jollekin joka leipoo sen, kun en tosiaan ole mikään pullantuoksuinen äiti :/

Ei se nyt niin vaikeaa ole, sulata hitaasti mikrossa vaan ja kaada päälle.

Itse olen tehnyt maitoallergikolle synttärikakun ihan mokkaruutujen (tai mitä ne nyt oli....) ohjeella, käyttäen matalaa pyöreää kakkuvuokaa, kuorruttanut samoin kuin mokkaruudut ja koristellut sitten synttärikakuksi. Hyvin on kelvannut !

Alkuperäinen kirjoittaja ellu:
Siinä after eight-paketissa nimenomaan varoitetaan, että saattaa sisältää maitoproteiinia, että varovasti...

siis siinähän varotetaan ainoastaan pähkinäjäämistä, eikös? se pussissa oleva wiener nougat-rouhe ei tosin ole maidotonta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kato muuten ihmeessä täältä ohjeita:

http://keittokirja.ruokatieto.fi/WebRoot/1041713/sisaltosivu.aspx?id=1089134

Meillä on poika sekä kananmunalle että maidolle allerginen, joten itsekin joutuu miettimään tarjoiltavia kun juhlia suunnittelee.

Täytekakun olen tehnyt tällä ohjeella:

Täytekakku (munaton)

Pohja:
2 dl vettä
50 g margariinia
2,5 dl vehnäjauhoja
0,5 dl perunajauhoja
1,5 dl sokeria
2 tl leivinjauhetta
(2 tl perunajauhoa)

Kuumenna vesi ja margariini niin, että ne sekoittuvat keskenään. Jäähdytä vesi-margariiniseos. Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää vesi-margariiniseokseen hyvin sekoittaen. Kaada taikina tilavuudeltaan noin 1 litran vuokaan. Paista 175 asteessa uunissa noin 40 minuuttia. Kumoa kakku vasta hieman jäähtyneenä.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja ellu:
Siinä after eight-paketissa nimenomaan varoitetaan, että saattaa sisältää maitoproteiinia, että varovasti...

siis siinähän varotetaan ainoastaan pähkinäjäämistä, eikös? se pussissa oleva wiener nougat-rouhe ei tosin ole maidotonta.

vitsi mun aivot on jäässä. :laugh: sähän puhuit ihan eri suklaasta.

Yhteistyössä