sisäkoira lapsiperheeseen?

Greippi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.03.2007 klo 10:23 Maikki kirjoitti:
Greippi: hohhoijaa...ei voi muuta sanoa :LOL: "Antakaa kaikkien kukkien kukkia!"-sanoo sananlasku =)
Nyt en kyllä tajunnut tuota viestiäsi ollenkaan :/
Siis sinustako minulla on jotenkin erikoinen näkemys koiran hoitamisesta? Itse veikkaisin että se vastaa noin 90 %:sti harrastuskoirien omistajien näkemystä hyvästä koiranpidosta, siis se, että koira kaipaa muutakin kuin sohvalla olemista päivästä toiseen...
 
ÄLYTÖNTÄ
GREIPILLE; olen saanut sinusta hyvän kuvan, kun olen viestejäsi lueskellut. Olen itse enemmän ja vähemmän ollut aktiiviharrastaja palveluskoira puolella vuodesta -1994.
 
ÄLYTÖNTÄ
GREIPILLE; olen saanut sinusta hyvän kuvan, kun olen viestejäsi lueskellut. Olen itse enemmän ja vähemmän ollut aktiiviharrastaja palveluskoira puolella vuodesta -1994.
 
Meillä shetlanninlammaskoira ja sopii hyvin mielestänä lapsiperheeseen. Mitään ongelmia ei ole ollut. Tietenkin vaatii oman huomionsa. Ja näillä kurakeleillä lenkin jälkeen pesu, että saa hiekat pois. Harjaaminen ja kynsien leikkuu vaatii myös oman aikansa. Niitä teen yleensä pojun nukkuessa, laatuaikaa koiralle ja mulle :) Työtä lemmikeistä on, mutta myös paljon iloa.
 
Greippi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.03.2007 klo 12:10 ÄLYTÖNTÄ kirjoitti:
GREIPILLE; olen saanut sinusta hyvän kuvan, kun olen viestejäsi lueskellut. Olen itse enemmän ja vähemmän ollut aktiiviharrastaja palveluskoira puolella vuodesta -1994.
Kiitos, kiva kuulla että meitä samalla tavalla ajattelevia on muitakin. :)

Itse toimin aktiivisesti koirani rotujärjestössä (sihteeri) ja myös agility- ja toko -piireissä. Pyrin aina ajattelemaan näissä kommenteissani ensisijaisesti koiran etua enkä sitä, miltä kirjoittajasta tuntuu, ja joskus joku vetääkin kommenteistani herneen nenuun. Se ei ole tarkoitukseni, joskus vaan ottaa niin vietävästi päähän kun koiran etu tuppaa unohtumaan :(
 
Viime kesänä meille tuli perhoskoira, joka on lapsiystävällinen, ei hauku, ja ensimmäiset 8kk ei saa pitkiä lenkkejä tehdä(näin siis kasvattajan ohje)vain 15minsan lenkkejä.
Kaikki koirathan vaatii kasvatusta. Turkki on suht helppo hoitonen, vaikka pitkä. Pieni koko on eduksi niin pystyy myös 7 vuotias taluttamaan ja hallitsemaan pientä koiraa.
Rotuvalinta ainakin meillä osu nappiin, kun talossa pyörii myös neljä lasta.
 

Yhteistyössä