Sirpa ja lapset Vancouverissa kannustamassa Teemua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1967213_4_400_Perhepotretti.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
veera ei kyllä oo vielä kahta vuotta. Syntynyt loppuvuodesta 2008, muistaakseni joulukuussa eli vasta reilun vuoden ikäinen.

Loppuvuodesta -07.

Ei kun niin muuten onkin...herran jumala, että tää aika kuluu....siis siitäkin jo yli kaksi vuotta...Mihin nää vuodet katoaa...

Olen monesti mietttynyt, kuinka kypsää ois olla jääkiekkoilijan vaimo. Seurat vaihtuvat, maat vaihtuvat, oma ura kusee, ja nuoria fanimimmejä pyörii aina kuolaamassa miestä. Mä en kestäis.

Alkuperäinen kirjoittaja antisirpa:
Olen monesti mietttynyt, kuinka kypsää ois olla jääkiekkoilijan vaimo. Seurat vaihtuvat, maat vaihtuvat, oma ura kusee, ja nuoria fanimimmejä pyörii aina kuolaamassa miestä. Mä en kestäis.

Mutta elintaso on hyvä, ei tarvitse tehdä työtä jos ei halua, voi olla kotona, harrastaa mitä haluaa, matkailla jne. Varmasti mielenkiintoisempaa elämää kuin tavallisen työssä käyvän äidin elämä Suomessa.

Miksi vaimo ei kestäisi, että fanimimmit kuolaa? Luulen, että siksi kun aattelevat, että jos se mies ei kestäkään vaan lankeaa.

Selänteet on asuneet jo 14 vuotta Anaheimissa, tai taisivat käydä pari vuotta siinä välissä Coloradossa, mutta aika pysyvä asuinpaikka heillä ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuulipuku:

Mutta elintaso on hyvä, ei tarvitse tehdä työtä jos ei halua, voi olla kotona, harrastaa mitä haluaa, matkailla jne. Varmasti mielenkiintoisempaa elämää kuin tavallisen työssä käyvän äidin elämä Suomessa.

Näin minäkin ajattelen.

Mä en jaksa uskoa, että Sirpa tai kukaan muukaan lätkävaimo vaihtaisi mielellään osia normaalin keskituloisen suomalaisen äidin kanssa. Sirpa on saanut tuosta tosi paljon, vaikka onkin myös menettänyt paljon. Eli ei ole voinut luoda omaa uraa, mutta kun oikeesti mietitään kuinka monella suomalaisella naisella on joku merkittävä ura niin ei siinä paljoa menetä, vaikka jää ne perusduunit tekemättä. Eli esim. mä teen töitä vaan sen vuoksi, että on pakko saada elanto, jos olisi rikas mies niin taatusti olisin mieluummin kotiäitinä ja tekisin töitä jos mieli tekee niin vapaaehtoispohjalta, mutta en palaisi varsinaiseen palkkatyöhön.

Makin mietin, etta kuinka monella on niin hohdokas ura, etta sen menettaminen harmittaisi. Ei kai tyoura sairaanhoitajana, opettajana tai insinoorina niin ihmeellinen ole. Tai ainakaan minulla ei ole ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja londoner:
Makin mietin, etta kuinka monella on niin hohdokas ura, etta sen menettaminen harmittaisi. Ei kai tyoura sairaanhoitajana, opettajana tai insinoorina niin ihmeellinen ole. Tai ainakaan minulla ei ole ollut.

No hitto, kyllä mä ainakin mieluummin teen perusduunia luokanopena kuin vetkuan päivät kotona. Haasteita olla pitää!

Alkuperäinen kirjoittaja ope:

No hitto, kyllä mä ainakin mieluummin teen perusduunia luokanopena kuin vetkuan päivät kotona. Haasteita olla pitää!

Joo toki varmasti näin onkin. Mutta Sirpan tilanteessa hän voi valita tekeekö töitä vai ei ja jos tekee niin miten paljon. Hänellä on siis valinnanvaraa, voi tehdä tai jättää tekemättä. Sen sijaan tavallisella pulliaisella ei tuota valinnanvaraa usein ole. On pakko käydä töissä, jotta saa rahaa elämiseen. Eli Sirpan tilanne on tässäkin mielessä parempi.

No se on eri asia, jos ei keksi muuta tekemista kuin kotona olemisen. Mulla ei ole onneksi noin huono mielikuvitus.

No se on eri asia, jos ei keksi muuta tekemista kuin kotona olemisen. Mulla ei ole onneksi noin huono mielikuvitus.

Joka väitttää, ettei kotiäidin piirit ole pienet, valehtelee.

Joka väitttää, ettei kotiäidin piirit ole pienet, valehtelee.

Sirpa kuitenkin lienee kotirouva, jolla on omaa aikaa, loistava taloudellinen tilanne, ja varmasti myös laaja sosiaalinen verkosto...

Ehkä suuremmat piirit kuin opella :D

Ilo katsella onnellista perhettä ja julkkismiestä joka arvostaa vaimoaan ja perhe-elämää. Teemu on yksi niitä harvoja joilla ei tiettävästi ole salarakasta kaapissaan.

Yhteistyössä