Sirdaludin käyttäjät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja orjatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

orjatar

Jäsen
21.04.2006
348
0
16
Aloitin eilen Sirdaludin+burana 600 kuurin niska/hartiajännitykseen.
Ajattelin kysyä et mihin aikaan otatte illalla lääkkeen? Itse otin 10 aikaan illalla ja tuntuu et on vieläkin vähän hömppä olo... :/
Kuinka äkkiä Tbletti alkaa teillä vaikuttamaan?
Entäs oliko teillä lääkkeen aikana tai alussa mitään sivuoireita? Mulla hiukan heikottaa. Et meneeköhän tää pahoinvointi ohi kun elimistö tuohon tabuun tottuu?
Oisin kiitollinen jos lääkettä käyttävät vastailisivat, niin tietäisi mitä tässä on ehkä on edessä. :flower: =) :heart:

Lääkettä on muistaakseni kahta vahvuutta... 5 ja 10 mg. Itse olen niin pienikokoinen että 5 mg ennen nukkumaan käyntiä on ollut sopiva issiaksen hoidossa. Voithan kokeilla ottaa puolikkaan, riippumatta siitä onko kyseessä 5 tai 10 mg. Lääke on kuitenkin keskushermostoon vaikuttava aine, joten se on aika voimakas. Sivuoireita en muista olleen... ensimmäisellä kerralla oli liian iso annostus jolloin tuli huimausta ja näköhäiriöitä.

niitä on kolmee vahvuutta 2,4, 6 mg
mul ei tullu mitään kummempia sivuvaikutuksia.. ja noita miedompia pystyn ottaa jopa päivällä..
mut ehkä sun kannaattaa ihan kokeilla et voitko esim aikastaa sitä iltalääkkeen ottoo..

No juu... niinhän se menikin noiden vahvuuksien kanssa. Mulla on ollu viimeeks tota 2mg, neljämillinen on liikaa. Sori kun sekoilin, hyvä että joku korjas asiavirheen.

Mulla ne ei oikein edes auttaneet kipuun, mutta pään pistivät pahasti sekasin. Lääkkeen ottamisesta meni n. vartti kun nuppi oli sekasin. Vaihdoin sillon toiseen lihasrelaksanttiin.

Mulle myös näitä määrättiin, kun niska meni totaalisen jumiin. 6mg eli noita vahvimpia. Otin lääkkeen aluksi illalla kymmenen maissa ja mitään sivuvaikutuksia ei tullut, ei ruvennut väsyttämään tms. Myöhemmin uskalsin ottaa sitten ihan keskellä päivääkin, kun ei vaikuttanut mitenkään. Niskaan kyllä silti tehosi. Viikon kuurin (sirdalud+modifen (tai joku vastaava, en varma nimestä) jälkeen niska toimi taas!

Miulla oli aikoinaan Sirdalud + joku muu lääke selkävaivoihin ja niitten vaikutuksesta nukahdin vain 3 tunniksi ihan mihin aikaan päivästä otin lääkkeet.
Joskus sitten tämä resepti katosi ja kun en särkylääkkeen nimeä muistanut, niin sain Sirdaludin rinnalle Voltarenin. Niiden vaikutus olikin sitten se, että en nukahtanut, mutta oli pönttö niin sekaisin 3-4 tunnin ajan, etten jälkikäteen edes tiennyt, mitä oli tehnyt. Pieniä muistikuvia oli, että konttaamalla piti liikkua, jos esim. vessaan halusin, kun ei pystyssä pysynyt. Mies naureskeli, et oli aikas sekavaa juttua tullut seliteltyä. Siitä lähtien rupesin ottamaan ne erikseen pienillä aikaväleillä. Nyt ei oo onneks moneen vuoteen tarvinut Sirdalud-kuuria syödä. Muutama satunnainen tabletti vuoden aikana, jos on selkä mennyt pahastikin jumiin.
Niin ja miulla oli 3 tablettia per päivä, joten otin ne tasaisesti 8 tunnin välein. klo 6, 14 ja 22...

Mä en voi niitä syödä..Juuri ton pönttö sekaisin-fiiliksen vuoksi. Olen kokeillut molempia, 2 mg ja sitä 4 mg. Ei pysty. :(

Toimii Voltaren Rapid + Burana 600 mg, niskaongelmat ratkeaa sillä. Eikä mene kuuppa sekaisin. :)

ei ne mitään tappolääkkeitä ole, jos annostus on kohdallaan. Ja yksilöllistä on tuo lääkkeisiin reagointi. Sirdaludia on eri vahvuisena ja ero on siinä, onko pitkäkestoinen tai lyhytkestoinen. lyhytkestoinen sirdalud on annostuksena pienempi, ja niitä VOI ottaa useamman /vrk mutta pitkäkestoista otetaan vain 1/vrk. Sirdalud kuivattaa suuta ja aiheuttaa kovaa väsymystä. Liian suuri annostus aiheuttaa sykkeen alenemista, joten kun aloitatte uutena tuon aineen käyttämisen, kokeilkaa käyttää aluksi niin, että olette hereillä pitkään sen oton jälkeen. Että pystytte huomioimaan miten vaikuttaa just itellä.
Mulla on ollut selkä ja niskavaivoihin tuo 2mg lyhytkestoinen lääkitys, ja otan tabun illalla nukkumaan mennessä, ajankohta vaihtelee klo 21-24. Lyhytkestoisen Sirdaludin vaikutusaika on n 6h, joten jos aamulla ottaa niin iltapäivällä/alkuillasta voi jo ajaa autolla. Koska ko aine kuivattaa elimistöä, kannattaa huolehtia nestetasapainosta! Heikko olo saattaa johtua nestehukasta ;o)

No mää on ottanu puolikkaan (minkähän vahvusta se nyt oli) muutaman kerran ikinä, jos on esim. hartiat tai selkä ollu niin kipeet, että kuolema tulee. |O

Mulla ainakin vaikuttanu samantien ja ollu semmonen olo, että jaksaako tässä enää hengittääkkään ja menny ihan makarooniks. Äkkiä sänkyyn ja kanttuvei. En suosittele. :x

Alkuperäinen kirjoittaja myrkytysoireita noi...:
http://www.ebm-guidelines.com/terveysportti/ekirjat.Naytaartikkeli?p_artikkeli=tab00156

tottakai on reseptilääke. sun otsikolla ja viestillä ei ole yhteyttä toisiinsa. Mitä toi linkki liittyy tähän kertjuun!!!????

Alkuperäinen kirjoittaja luitko edes juttua?:
http://www.verkkouutiset.net/tulosta.php?id=59933

hei sä et oo ihan oikeella asialla. me keskustellaan täällä meitä kiinnostavasta/koskettavasta aiheesta ja sä tuut tunkemaan tänne noita typeriä asiaan täysin kuulummattomia linkkejäs!

Yhteistyössä