SINULLE ÄITI, JOKA ET SALLI LAPSESI TAPAAVAN ISOVANHEMPIAAN!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :-(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:-(

Vieras
Isäinpäivä oli ja meni. Mummu ja pappa jälleen kerran odottelivat hartaasti, josko tänään laspsenlapset tulisivat käymään. Toive oli turha, poika tuli taas yksin, lapset olivat äidin kanssa. Näin kävi myös äitienpäivänä kuten kaikkina muinakin päivinä. Mummun ja pappan mieli on paha, miksi he eivät saa tutustua lapsenlapsiinsa? Kahdesti vuodessa näkevät, lasten synttäreiksi ihme kyllä on tähän asti kutsuttu (kai ne lahjat ovat tärkeitä, vaikka isovanhemmille lapset merkkaavat niin paljon, että varmasti paketit kulkisi postissakin...). Pinnallisiksi vaan jäävät nämäkin tapaamiset kun väkeä on paljon ja ne tutuksi tulleet saavat lasten huomion, tietenkin!

Isovanhemmat yrittävät soittaa, heille ei vastata. Lukemattomat kerrat olisi käyty tapaamassa lapsia, mutta se ei käy. Kysyvät koska kävisi, mutta milloinkaan aika ei ole sopiva. Nyt ovat suosiolla vetäytyneet taka-alalle, etteivät aiheuttaisi perheen sisäistä eripuraa. Yrittäneet keskustella, mistä tilanne johtuu, mutta eivät saa vastausta. Eikä heillä ole pienintäkään mielikuvaa, mitä pahaa ovat tehneet, että tilanne on tämä. Tuska on kova!

Miksi teette näin? Eikö vähin mitä voisi pyytää, olisi suoraan kertoa mistä tilanne kiikastaa?! Jos lasten äidillä anopin/apen tapaaminen on mahdoton tehtävä, tarvitseeko se myös evätä lapsilta! Lapsien isovanhemmilleen jakama kiintymys ei varmasti ole sinulta eikä niiltä toisilta mummoilta ja papoilta pois! Minusta on väärin sulkea lapsiltaan pois mahdollisuus tutustua isovanhempiinsa. Mitä teet siinä vaiheesa, kun lapset alkavat isompina ihmetellä, ketäs ne isän vanhemmat ovat. Miksei olla käyty siellä... Toivottavasti et saa tuolla hetkellä lastesi vihaa päällesi, sen olisit kyllä ansainnut!

Surullinen juttu :( Mutta mä tuun kyllä vetelemään junnua ympäri korvia, jos siitä tulee sellanen tohvelisankari, ettei omien lastensa kanssa pysty ilman vaimoaan mihinkään liikkumaan. Eri juttu on, jos ovat eronneet eikä ex-vaimo anna junnunkaan lapsiaan tavata.

Uska, tuohan on ihan ymmärrettävää. Mutta tässä tapauksesessa välimatka EI ole ollenkaan pitkä, siis se fyysinen välimatka.

Ja asiat eivät olekaan mustavalkoisia, perään sitä syyn selvittämistä. Minusta nk. aikuiset ihmiset ovat velvollisia kertomaan suoraan mikä pännii, niin asioita mitkä mahdollisesti riitelevät, voidaan korjata!

Ihmiset on nykyään usein käsittämättömän itsekkäitä. Meilläkään ei ole ollut helpot välit miehen vanhempiin ja veljeen, mutta olen yrittänyt pitää siitä vaikeinakin aikoina kiinni, että lapset saisivat tavata serkkujaan ja isovanhempiaan. Isovanhempia ovat aina tavanneet ja viettäneet aikaa heidän kanssa, mutta nämä serkut heiltä on evätty lähes kokonaan. Yritetty ollaan monella tavalla, muttei itsensä kylään kutsuminen houkuta kovin montaa vuotta peräkkäin. Meille on turha kutsua kun eivät tule. Jouluisin jos haluamme voimme sopeutua miehen veljen perheen rytmeihin ja järjestää joulumme niin, että satumme appivanhemmille samaan aikaan. En ymmärrä miksi näistä asioista ei voi yhdessä sopia? Äitienpäivät saamme viettä keskenämme kun appivanhemmat syö lounasta miehen veljen perheen ja veljen vaimon vanhempien kanssa..

Ehkä te voitte miettiä itse onko todella niin, ettette ole koskaan tehneet mitään sellaista mistä mieli on pahoitettu toisessa päässä. Ja sen jälkeen jatkaa kyselemistä. Meillä on ollut niin, että se on ollut mies itse, joka ei niin olisi välittänyt olla vanhempiensa kanssa aina..

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Surullinen juttu :( Mutta mä tuun kyllä vetelemään junnua ympäri korvia, jos siitä tulee sellanen tohvelisankari, ettei omien lastensa kanssa pysty ilman vaimoaan mihinkään liikkumaan. Eri juttu on, jos ovat eronneet eikä ex-vaimo anna junnunkaan lapsiaan tavata.

Tätä kyllä minäkin peesaan täysillä.

Asianomaiset eivät ole eronneet, mutta kai on sen sortin toffelisankari, ettei uskalla jostakin syystä pistää vaimoketta järjestykseen... Kai pelkää, että ero siitä tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja RitiRalla:
Ehkä te voitte miettiä itse onko todella niin, ettette ole koskaan tehneet mitään sellaista mistä mieli on pahoitettu toisessa päässä. Ja sen jälkeen jatkaa kyselemistä. Meillä on ollut niin, että se on ollut mies itse, joka ei niin olisi välittänyt olla vanhempiensa kanssa aina..

Niin, pian 3 vuotta isovanhemmat ovat tätä asiaa miettineet, mutta he ei tiedä mitä ovat tehneet väärin! Ja vastausta kysymykseensä eivät keltään saa... Siihen asti kun 1. lapsenlapsi syntyi, kaikki oli Ok. Sen jälkeen pojan perhe eristäytyi. Poika kyllä käy kotonaan, mutta ei muut. Tuntuu vaan pahalta läheisten ihmisten puolesta, pala on heillä jatkuvasti asian takia kurkussa. Päivää parempaa odottavat, mitä ei koskaan taida tulla, aina vaan pahenee...

Mutta pinnat sinulle, että jaksat omiesi kanssa yrittää!!! :-)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Uska, tuohan on ihan ymmärrettävää. Mutta tässä tapauksesessa välimatka EI ole ollenkaan pitkä, siis se fyysinen välimatka.

Ja asiat eivät olekaan mustavalkoisia, perään sitä syyn selvittämistä. Minusta nk. aikuiset ihmiset ovat velvollisia kertomaan suoraan mikä pännii, niin asioita mitkä mahdollisesti riitelevät, voidaan korjata!

Siis ymmärsin,että kyse ei ollut siitä välimatkasta.

Vaan ihan ylipäätäänsä asiat eivät ole aina niin mustavalkoisia..

Mutta voi olla vaikeeta kertoa suoraan jos on tullut aikasemmin haukut niskaan..
Tän sanon ihan kokemuksesta.
Mutta vaikka lapseni oli tilanteessa näkemässä/kuuntelemassa niin en evännyt heiltä tapaamista isovanhempiin.
Vaan itse en pitkään aikaan lähtenyt miehen+lasten mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja :-(:
Niin, pian 3 vuotta isovanhemmat ovat tätä asiaa miettineet, mutta he ei tiedä mitä ovat tehneet väärin! Ja vastausta kysymykseensä eivät keltään saa... Siihen asti kun 1. lapsenlapsi syntyi, kaikki oli Ok. Sen jälkeen pojan perhe eristäytyi. Poika kyllä käy kotonaan, mutta ei muut. Tuntuu vaan pahalta läheisten ihmisten puolesta, pala on heillä jatkuvasti asian takia kurkussa. Päivää parempaa odottavat, mitä ei koskaan taida tulla, aina vaan pahenee...
puristaisin syyn irti junnusta :D

Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Mutta voi olla vaikeeta kertoa suoraan jos on tullut aikasemmin haukut niskaan..
Tän sanon ihan kokemuksesta.
Mutta vaikka lapseni oli tilanteessa näkemässä/kuuntelemassa niin en evännyt heiltä tapaamista isovanhempiin.
Vaan itse en pitkään aikaan lähtenyt miehen+lasten mukaan.

Näin varmaan on. Tässä tapauksessa tuskin näin on käynyt, tietäisivät luultavasti itsekin syyn, jos olisi tullut miniä haukuttua. Eikä sovi kyseisten ihmisten kuvaan ollenkaan... Mutta mistäs minä silti oikeesti tiedän mitä on tapahtunut, tiedän vaan tämän toisen osapuolen tarinan!

Eikö poikasi suostu puhumaan asiasta niillä kerroilla kun käy teillä yksinään? Luulen, että Keittiönoidan keino, tiedon puristaminen, on ainoa tapa saada asiaa eteenpäin.
Voimia ja jaksamista uusiin yrityksiin. Älä missään nimessa ainakaan luovuta. Näytä vaikka tämä ketju pojallesi.

Meillä on siis miehn äiti kuollut ja isä uusissa naimisissa. Ja tämä niin sanottu äitipuoli tai sanotaanko mummopuoli ei ole yhtään kiinostunut meidän lapsista omat menot kyllä sovitaan sen mukaan miten hänen omat lapselapset hoitoa tarvitsevat. Joka talvi he tekevät pitemmän lomareiisun ja kun 5v sitten tämän "mummin" nuorin lapsenlapsi syntyi ja kysyin mihinkäs päin mailmaa nyt suuntaatte niin hän vastasi eihän me voida innekään lähteä jos tytär tarvitsee vauvan kanssa apua kun on kolme lastakin(kaksi vanhinta koulussa jo tuolloin) eikä siinä mitään kaunis ajatus. Vuotta myöhemmin syntyi meidän kuopus ikä ero vanhempaan vähän yli1v niin hepä sitten lähtivät 9:ksi viikoksi ulkomaille kun eivät edellisenä vuonna pääseet. Huomaa selvästi että noi kolme tyttöä ovat lasten vaarille paljon läheisempiä kun ns omat lapsenlapset.
Tosin aina kyllä on ilahtunut kun tapaavat, mutta onhan se selvä että lapset joita tapaa päivittäin on läheisempiä, kuin lapset jotka tapaa pari kertaa vuodessa. Mä en vvan enään jaksa käydä kuuntelemassa miten taitavia ja ihania nuo mussukat on ja samalla omia lapsia väheksytään ja koko ajan täytyy vahtia etteivät vaan tee mitään pahaa.
He eivät koskaan soita mitä kuuluu ja useista kutsuista huolimatta eivät koskaan ehdi meille välimatka n.10km.

Ymmärän pahan mielesi kun et tapaa omia lapsenlapsia.
Minä taas ilomielin antaisin heidät vaikka hoitoon jos olisi isovanhemmat jotka noi lapset huolisi.

Meillä miehen isä ei tapaa lapsiamme. Ei ole kuin pari kertaa nähnyt esikoisemme silloin kun poika oli vauva. Muita lapsiamme ei ole nähnyt, eikä tule näkemäänkään. En surkuttele, en sääli. Lapsilla on 2 pappaa ja vaari joita näkevät.

Ihan yhtä surullista on että isoäiti kieltää lapsenlapsia tulemasta omille 70v syntymäpäiville.
Ja sinne voi mennä kylään vain kesällä, koska lapset ei saa mennä sisälle kun vessaan ja syömään. :/

no voi surku!voimia!
Meillä taas niinpäin ettei anoppi hyväksy mua sitten niin millään,tosin mies vie kyllä lapsia mummulaan useastikkin.Nyt anoppi ei hyväksy tätä tulevaa lapsenlastaan ja on sen ilmoittanutkin kaikille!:(
Tehdäänkö vaihtis sun miniä ja mun anoppi ja tuu sää mun anopiksi!:)

No mitäs jos nämä isovanhemmat ovat juoppoja? Mielenterveysongelmaisia? Jos he haukkuvat lapsille äitiä? Ei todella asiat ole niin mustavalkoisia´kuin aloittaja antaa ymmärtää...

Onko lapset kasvaneet perheessä, jossa ei puhuttu asioista? On hieman vaikeaa aloittaa se aikuisiällä vasta.. Jotain on ehkä vialla..

Itse en tapaa toista vanhempaani ollenkaan, mutta hän kyllä tietää syyn ja seurauksen..

En lukenut tota koko ap:n tekstiä, MUTTA meillä oli anopilla (jälleen kerran) mahdollisuus nähdä ja olla lastenlapsiensa kanssa ja mitä tekee anoppi??!! Vetää YÖLLÄ muiden jo nukkuessa, itsensä perskänniin ja seuraavan päivän makaa sohvalla, nukkuu ja valittaa krapulaansa!!! Eikä tämä suinkaan ollut ensimmäinen kerta, mutta takaan että viimeinen!

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No mitäs jos nämä isovanhemmat ovat juoppoja? Mielenterveysongelmaisia? Jos he haukkuvat lapsille äitiä? Ei todella asiat ole niin mustavalkoisia´kuin aloittaja antaa ymmärtää...

Niimpä. Meijän muksujen isovanhemmat harrastaa lastensa pahoinpitelyä, itsetunnon moukarointia ja sulaa vittuilua. Miksi mä haluisin lapsiani sinne viedä enempää mitä on pakko0? Vaikka tuskin näille niin tekisivätkään, mutta silti.

Mun päähän ei mene millään että MIKSI pitäisi olla yhteyksissä sukulaisiin joista ei pidä (syitähän voi olla monenlaisia,ei se aina ole itsekkyyttä vaan ihan itsesuojelua ja lastensa suojelua ),olkoon sitten mitä sukua vaan...niitä kun ei itse voi valita.
|O

Siis ei ole minun lapsenlapsiani vaan läheisen ihmisen. Voisin heti ottaa heidät omilleni isovanhemmiksi. Ei mitään vikaa...

Sukuaan ei voi valita, mutta kyllä lapsille kuuluu antaa mahdollisuus kaikkiin isovanhempiinsa!!! Eri asia jos juoppoja, väkivaltaisia tai mollaavia, josta kaikille tulee paha mieli.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis ei ole minun lapsenlapsiani vaan läheisen ihmisen. Voisin heti ottaa heidät omilleni isovanhemmiksi. Ei mitään vikaa...

Sukuaan ei voi valita, mutta kyllä lapsille kuuluu antaa mahdollisuus kaikkiin isovanhempiinsa!!! Eri asia jos juoppoja, väkivaltaisia tai mollaavia, josta kaikille tulee paha mieli.

eli sinä et voi tietää vaikka nämä isovanhemmat olisivat loukanneet jollain tavalla tätä perhettä

Yhteistyössä