Sinua vıhataan jos matkustat lomalle Espanjaan

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
”Yksi tapa vältellä matkakuumetta on Vainikan mukaan lukeminen.
– Olen itse käynyt viimeksi Pariisissa vuonna 2009, mutta rakastan lukea kirjoja, jotka kertovat Pariisista. Se on ehkä tietyn ihmistyypin piirre, että voi saada kokemuksen siitä.”

Kirjaa lukiessa, tv-sarjoja ja elokuvia katsoessani ei tule hiki, en tarvitse etsiä vessoja jne. Kun katselen vuosia vanhoja valokuvia ja videoita esim. Caprin matkalta, en enää muista miten väsytti nousta jyrkkiä polkuja, sietää hellettä ja potea lievää kuumetta ja kurkkukipua.
Muistoina on vain tyylikkäitä kuvia ja ihanat kengät, jotka minulle ostettiin muotikadun myymälän näyteikkunasta.
Näyttelijä Michael Douglas tuli kadulla vastaan seurueineen, mutta en huomannut häntä. Keskityin silloin vain kadun ylitykseen.
Voisin lähteä milloin ja minne vain, mutta viihdyn kotona. Radion Yle Mondosta tulee parhaillaan ohjelmaa monilla kielillä. Ikinä en lähde risteilyaluksille ikävystymään.
Kurjaa jos paikalliset asukkaat Mallorcalla joutuvat esim. säännöstelemään veden kulutusta turistien golf-kenttien kastelun takia.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja ruuttis
vierailija
Ymmärrän hyvin paikallisten tunteita! Olen asunut kaupungissa ja alueella, jossa käy vuosittain valtava määrä turisteja ja nykyään paikalliset välttävät niitä alueita, joilla turistit eniten kulkevat - ja sotkevat!!
 
vierailija
Hah. Useat maat ovat täysin riippuvaisia turismista. Esim espanjassa on ollut hätä saada uima-altaisiin vesi ettei turismi katoa. Saa olla aika ääliö että alkaa kapinoimaan vastaan.
 
vierailija
Ymmärrän hyvin paikallisten tunteita! Olen asunut kaupungissa ja alueella, jossa käy vuosittain valtava määrä turisteja ja nykyään paikalliset välttävät niitä alueita, joilla turistit eniten kulkevat - ja sotkevat!!
Venetsia on uutisoinut asiasta jo vuosia.
Kiehtova kaupunki, jota sain tuliaisena ihanan naamion. Luin joskus kirjan, joka kertoo kaupungista keskiajalla.
Ennen näin paljon unia ihanista matkoista. intia on aina myös kiinnostanut minua. Tuntuu kuin olisin joskus elänyt siellä. Kristittynä en tietenkään usko jälleensyntymään.
 
”Yksi tapa vältellä matkakuumetta on Vainikan mukaan lukeminen.
– Olen itse käynyt viimeksi Pariisissa vuonna 2009, mutta rakastan lukea kirjoja, jotka kertovat Pariisista. Se on ehkä tietyn ihmistyypin piirre, että voi saada kokemuksen siitä.”

Kirjaa lukiessa, tv-sarjoja ja elokuvia katsoessani ei tule hiki, en tarvitse etsiä vessoja jne. Kun katselen vuosia vanhoja valokuvia ja videoita esim. Caprin matkalta, en enää muista miten väsytti nousta jyrkkiä polkuja, sietää hellettä ja potea lievää kuumetta ja kurkkukipua.
Muistoina on vain tyylikkäitä kuvia ja ihanat kengät, jotka minulle ostettiin muotikadun myymälän näyteikkunasta.
Näyttelijä Michael Douglas tuli kadulla vastaan seurueineen, mutta en huomannut häntä. Keskityin silloin vain kadun ylitykseen.
Voisin lähteä milloin ja minne vain, mutta viihdyn kotona. Radion Yle Mondosta tulee parhaillaan ohjelmaa monilla kielillä. Ikinä en lähde risteilyaluksille ikävystymään.
Kurjaa jos paikalliset asukkaat Mallorcalla joutuvat esim. säännöstelemään veden kulutusta turistien golf-kenttien kastelun takia.
Näinhän se on, eipä sinne välttämättä kaipaile.
Se mitä on jäänyt käteen on kulttuurin tuntemus. Tämä ei välttämättä välity niin hyvin muuten kuin kokemalla itse paikanpäällä. Minulla ei ole ollut aina tapana vierailla kulttuurirysissä vaan kokea maan autenttisuus. Kulttuurirysät ovat liian kiillotettuja - saman kiillotetun kokemuksen saat missä vain, maasta riippumatta - ei siinä ole oikeasti mitään autenttista.
 
Turistit ovat välillä kauheita. He eivät kunnioita maan tapoja sekä roskaavat ja saastuttavat alueita jotka eivät sellaista kuormaa kestä.

Raha, ahneushan ja kunnioituksen puute tähän ajaa - tämä on ihmiskunnan ja luonnon pahin vitsaus!
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis

Yhteistyössä