sinne se jäi itkemään =(=(=(

• Viestiketjun aloittaja surusilmä
  • Ensimmäinen viesti
surusilmä
poika 2v tänään ekaa virallista päivää tarhassa ja itku siltä pääsi kun tajusi että äiti lähtee. Yritti juosta väkisin mun syliin mutta hoitaja kaappasi syliinsä. Apua antkaa voimia jostain kestää tämä vaihe! Tässä äiti ihan yhtä herkkä ja eroahdistunut kuin poikakin.

Meidän lapset ovat hoitosopimuksella päiväkodissa suurimman osan kuusta. Jäivät tänä aamuna (onneksi) tosi nätisti. Esikoinen harjoitteli jo keväällä ja nyt jatkoi hoidossaa elokuun alkupuolella. Taaperoikäinen kuopus jäi ekaa päivää tänään tosi reippaasti. Mutta äiti on tässä itkeskellyt koko aamun ja ahdistaa kovasti! Miten tämä hoitoonvienti onkin niin vaikeaa äidille?! Kun esikoinen itki keväällä mun perään, itkin itsekin ja hyvä etten sanonut ettei sun tarvitse tänne jäädä ja ottanut mukaani... Eipä se ikävä taida koskaan kunnolla ohi mennä (ainakaan minulla) mutta helpottaa varmasti ajan myötä sitten kun huomaa että lapset viihtyvät siellä hoidossa ihan hyvin ja oikeasti. Tsemppiä ja halaukset :heart:

Meidän tyttö 1 v. ja 2.5 kk.meni tarhaan viime viikon maanantaina.3 aamuna jäi tosi reippaasti,meni suoraan puuropöytään ja sanoi"leipää" =) Minä nieleskelin lähteissäni.....To-aamuna sitten jäi ihan tuskassa huutamaan perääni"äitiiiiii" ja hoitajat neuvoivat vain mua reippasti lähtemään.Menin autoon ja porasin siä hetken ja koko aamupäivä meni ihan sumussa,nyt poruttaa kun ajattelenkin vain asiaa :'(

Isänsä haki sitten 14 maissa kotiin ja oli pian lakannut aamulla itkemästä ja hyvin oli sekin päivä mennyt.Tällä viikolla ei ole tarvinnut viedä tarhaan ollenkaan ja ensi viikollakin 2 päivää vain.On tullut tosi takertuvaksi minuun,ei päästä silmistään hetkeksikään..

No,eiköhän se tästä.Tarhassa on ollut tosi reipas,syönyt ja nukkunutkin hyvin ja leikkinyt.

Äideille tämä on varmasti niiiiiiin paljon rankempaa.

Tsemppiä sinulle ja tarhanaloitusonnea.Kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu :hug: :hug: :hug:

meillä myös tarha alkaa, tää viikko on käyty tutustumassa ja maanantaina tosi toimiin. Kyllä oli aamulla itkun paikka kun jätin muksut hetkeksi sinne ulos leikkimään, tyttö 1,2 vee itki koko sen vartin mitä poissa olin, isoveli yritti turhaan siskoaan lohdutella.... :ashamed: !!!! Mulla itselläni eilisestä lähtien ollut vaikeaa ja vielä viikonlopun yli on jaksettava,maanantaista en tiedä miten selviän...Tuo tyttökin on niin äidin perään et saa nähdä miten tarha alkaa.... :(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2006 klo 12:58 Jonnuska kirjoitti:
Meidän tyttö 1 v. ja 2.5 kk.meni tarhaan viime viikon maanantaina.3 aamuna jäi tosi reippaasti,meni suoraan puuropöytään ja sanoi"leipää" =) Minä nieleskelin lähteissäni.....To-aamuna sitten jäi ihan tuskassa huutamaan perääni"äitiiiiii" ja hoitajat neuvoivat vain mua reippasti lähtemään.Menin autoon ja porasin siä hetken ja koko aamupäivä meni ihan sumussa,nyt poruttaa kun ajattelenkin vain asiaa :'(

Isänsä haki sitten 14 maissa kotiin ja oli pian lakannut aamulla itkemästä ja hyvin oli sekin päivä mennyt.Tällä viikolla ei ole tarvinnut viedä tarhaan ollenkaan ja ensi viikollakin 2 päivää vain.On tullut tosi takertuvaksi minuun,ei päästä silmistään hetkeksikään..

No,eiköhän se tästä.Tarhassa on ollut tosi reipas,syönyt ja nukkunutkin hyvin ja leikkinyt.

Tsemppiä sinulle ja tarhanaloitusonnea.Kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu :hug: :hug: :hug:
En usko että helpottaa jos 2 pv viikossa on hoidossa, ja muuten kotona, tarvitsee enemmän olla!

Eikö
Eikö teillä ollut mahdollisuutta olla lapsen kanssa aluksi hoitopaikassa? Lapselle olisi kuitenkin hyvä, jos hänellä olisi tuttu ihminen turvana alussa, eikä heti tarvitsisi jäädä yksin.

Meidän poika aloitti maanantaina (tutustuttiin yhdessä koko viime viikko). Oli ma 3 h, samoin tiistaina 3 h. Tänään sitten ensimmäistä kertaa sovittiin, että päiväunetkin nukkuu siellä...

Aamulla jäi itkien, minä sitten tosi hyvillä fiiliksillä lähdin "rentoutumaan" kosmetologille...työthän alkaa ensi viikolla, joten yritän tässä saada itsestäni ihmisen näköistä.

No, soitin ennen päiväunia, että miten oli mennyt. Oli itkeskellyt enemmän tai vähemmän koko ap:n, ei ollut syönyt eikä juonut mitään ja nukahti ruokapöytään, niin uupunut oli ollut. :'(

Minä sitten hakemaan ennen klo 14 ja poika nousi ylös. Tunsin heti, että kuumettahan tuolla on ja kotona mitattiin 38,5. Oli noussut lämpö siinä päiväunien aikana ja aamupäivän oli sen enteilyä.

Sinänsä huojentavaa, että ei ollut niin pahalla mielellä pelkästään hoitoon jäämisestä, vaan oli tulossa kipeäksi.

Huomenna ollaan sitten kotosalla, perjantaina taas yrittämään. Kyllä tämä on tuskaa äidille ja lapsellekin. Ei paljoa lohduta, että kaikki sanovat, että "kyllä se pian tottuu". Tottuminen on kauniimpi ilmaisu sille, että lapsi tyytyy kohtaloonsa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2006 klo 16:04 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2006 klo 12:58 Jonnuska kirjoitti:

En usko että helpottaa jos 2 pv viikossa on hoidossa, ja muuten kotona, tarvitsee enemmän olla!
Normaalisti tuleekin olemaan n.4 pvää viikossa ja 6-7 h.päivässä,mutta reisussa ens ke-pe =) Sitten palataan arkeen....

Mii83 harmailee
Kun poika aloitti vuosi sitten hoidan (ikää tuolloin 10kk), niin jäi itkemättä hoitoon. Ei oltu tutustuttu pph:lle aikaisemmin (en edes tiennyt tuollaisesta vaihtoehdosta). Kuitenkin aika ajoin on ollut vuoden aikana kausia että hoitoon jäädään itkien ja äitiä huutaen. Ei siinä ole auttanut muu kuin jättää poika sinne ja lähteä itse nopeasti. Pojan itku on loppunut aina melkein heti kun ovi on sulkeutunut.

Toisinaan samanlaista itkua ja huutoa (Tosin ei huudeta äitiä) on kun haetaan hoidosta pois. Ei millään haluaisi lopettaa leikkejä. :LOL:

Muistaakaa äidit, että lapsi huomaa tarkasti teidän reaktionne erotilanteessa. Jos yritätte koko kehollanne ja kaikilla eleillä viestittää, että tämä hoitoon meno on hyvä asia, niin lapsenkin tilanne helpottuu. Naurua, huiskutusta yms. Yrittäkää kotona käyttää hoidosta vain positiivisia ilmaisuja (ei esim. joutua hoitoon). Suhtautukaa koko hoitoon positiivisesti ja luokaa hyvät suhteet hoitotäteihin, niin lapsi huomaa, että luotatte näihin aikuisiin ja hänkin voi alkaa luottaa. Kyllä se siitä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2006 klo 23:46 vieras kirjoitti:
Muistaakaa äidit, että lapsi huomaa tarkasti teidän reaktionne erotilanteessa. Jos yritätte koko kehollanne ja kaikilla eleillä viestittää, että tämä hoitoon meno on hyvä asia, niin lapsenkin tilanne helpottuu. Naurua, huiskutusta yms. Yrittäkää kotona käyttää hoidosta vain positiivisia ilmaisuja (ei esim. joutua hoitoon). Suhtautukaa koko hoitoon positiivisesti ja luokaa hyvät suhteet hoitotäteihin, niin lapsi huomaa, että luotatte näihin aikuisiin ja hänkin voi alkaa luottaa. Kyllä se siitä.
Kiitti,hyviä vinkkejä =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2006 klo 09:53 surusilmä kirjoitti:
poika 2v tänään ekaa virallista päivää tarhassa ja itku siltä pääsi kun tajusi että äiti lähtee. Yritti juosta väkisin mun syliin mutta hoitaja kaappasi syliinsä. Apua antkaa voimia jostain kestää tämä vaihe! Tässä äiti ihan yhtä herkkä ja eroahdistunut kuin poikakin.
Meillä poika 1v 6kk jäi kans perjantaina eka kertaa yksin koko päiväks ( 7h) hoitoon. Ja erotilanne oli just samanlainen. Lähdin itku kurkussa pois tarhasta, ja olipahan tosi kiva mennä töihin...nyyh...Illalla ku haettiin, niin tarhantäti kertoi että poika oli ollut tosi reipas. Itku oli kestänyt parikymmentä minuuttia, lähdön jälkeen. Sitten oli ollut ruokailu joka oli mennyt tosi hyvin ja samoin päiväunet. Pissakin oli tullut pottaan 2 kertaa. Kehui kovasti, kuinka reipas poika oli ollut.

Tuli itelle niin hyvä mieli... Tästä on hyvä jatkaa, vaikka itkuja itketään varmaan vielä pitkään!

Yhteistyössä