paskamutsi jou
Ei tuon erityislapsen kanssa voi tehdä mitään. Aamusta asti uhmannut ja elvistellyt, siedin kuitenkin ihan hyvin ja toppuuttelin vähän väliä. Meillä oli tapaaminen psykiatrian puolella (lapsi siellä asiakkaana), loppua kohti touhu meni niin levottomaksi että piti lasta estää fyysisesti, kun teki kiellettyjä asioita tahallaan jatkuvasti. Kävimme lounaalla kaupungilla ja ostimme vähän karkkia, ajattelin että katsellaanpa elokuva iltapäivällä. Lapsi oli riemuissaan ja pari tuntia sujuikin kivasti. Laskiaisrieha olisi alkanut viideltä, sinne oli aiemmin päivällä vielä innoissaan menossa ja meidän piti tavata tuttavaperheitäkin siellä. Sitten alkoi kuitenkin kiukuttelu, hän ei tahdo lähteä. En välittänyt vaan pysyin rauhallisena, taas kerran toppuuttelin ja käänsin positiiviseksi marinoita. Vaatteet sai päälleen, unohti käydä vessassa. Vessaan ei suostunut menemään kunnes totesin että odotettuja laskiasherkkuja ei sitten tarvitse syödä puistossa, koska siellä ei ole vessaa (lapsella heikko pidätyskyky). Johan meni vessaan. Vaan sitten alettiin vääntämään vessan vetämisestä, valehteli sen vetäneensä ja raivosi minulle, kun totuus paljastui. Veti vessan minun avustamana ja puimme uudestaan.
Sitten alkoikin räksytys siitä että hänhän ei mihinkään lähde ja että kelkkaa ei ainakaan oteta mukaan, sillä hänhän ei laske mäkeä. Aikani tätä jaksoin kuunnella välittämättä, sitten piti pukea pipo ym. ja lapsi alkoi ärisemään, huitoi minua jne. ja minulla napsahti pinna poikki. Ei menty riehaan ja siitähän se uusi meteli nousikin; lapsi alkoi haukkumaan minua, sain väkisin riisua häneltä ulkovaatteet ja viedä huoneeseensa rauhoittumaan + painua itsekin pois tilanteesta.
Jos joku vielä kerrankin sanoo mulle, että erityispiirteet tekevät lapsista vain "rikkaampia", vedän turpaan.
Sitten alkoikin räksytys siitä että hänhän ei mihinkään lähde ja että kelkkaa ei ainakaan oteta mukaan, sillä hänhän ei laske mäkeä. Aikani tätä jaksoin kuunnella välittämättä, sitten piti pukea pipo ym. ja lapsi alkoi ärisemään, huitoi minua jne. ja minulla napsahti pinna poikki. Ei menty riehaan ja siitähän se uusi meteli nousikin; lapsi alkoi haukkumaan minua, sain väkisin riisua häneltä ulkovaatteet ja viedä huoneeseensa rauhoittumaan + painua itsekin pois tilanteesta.
Jos joku vielä kerrankin sanoo mulle, että erityispiirteet tekevät lapsista vain "rikkaampia", vedän turpaan.