sinkku yh:t

  • Viestiketjun aloittaja äitiiiiiiii
  • Ensimmäinen viesti
äitiiiiiiii
mitä te teette niinä viikonloppuina kun lapset ovat isällään?

tästä muodostui ongelma mulle, kun työnkuva muuttui enkä enää tee viikonloppuisin töitä :D baareissa hilluminen saatika viinalla läträys kun ei kiinnosta. itse kun en alkoholi käytä oikeastaan yhtään.
 
No minä
tapaan ystäviä, luen,ompelen, sisustan, katson leffoja + sarjoja dvd:ltä, käyn hierojalla + kosmetologilla, urheilen, siivoan kaappeja tmv mille ei arjessa jää aikaa.

Ei käy aika pitkäksi :)
Nykyään jo osaan todella nauttia noista isäviikonlopuista, aiemmin (eron jälkeen heti) enin aika meni lapsia ikävöidessä.
 
Palstan täydellisten mammojen mielestä pitää istua kotona neljän seinän sisällä eikä missään nimessä saa olla yhtään hauskaa kun lapset ovat isällään. Sama ei kuitenkaan koske yh-isiä jotka ovat arjen sankareita, puolijumalia, vuoden vanhempia jne. He saavat ottaa todella rennosti ja pitää hauskaa koska he ovat sen ansainneet.
 
äitiiiiiii
tuo ystävien tapaaminen on aika haasteellista kun lapsettomat tai isälleen tms lapsensa hoitoon vieneet ystävät tuppaavat olemaan pe ja la illat tuiterissa ja seuraaavan päivän krapulassa. hienostipa tässä heräsinkin miettimään millaisia ystäviä mulla on.
 
Mies kertoo
Näen ongelman käsitteessä sinkku-yh. Ei ole mitään sinkku-yh:ia, on eronneita yh:ia. Ei avioeron jälkeen (tai avoeron, jos on yhteisiä lapsia) muutu sinkuksi, muuttuu eronneeksi, samoin kuin kuoleman jälkeen muuttuu leskeksi. On vaan coolinpaa olla dynaaminen sinkku, kuin eronnut..
 
Nainen kertoo
Näen ongelman käsitteessä sinkku-yh. Ei ole mitään sinkku-yh:ia, on eronneita yh:ia. Ei avioeron jälkeen (tai avoeron, jos on yhteisiä lapsia) muutu sinkuksi, muuttuu eronneeksi, samoin kuin kuoleman jälkeen muuttuu leskeksi. On vaan coolinpaa olla dynaaminen sinkku, kuin eronnut..
Sinkku on sinkku riippumatta siitä miten monta suhdetta tai avo/avioliitttoa takana on.
 
Mies kertoo
Alkuperäinen kirjoittaja äitiiiii;29668669:
samalla logiikalla kaikki eronneet ovat vain eronneita eikä sinkkuja :saint:
Kyllä, olet oikeassa äitiiiiii. Avioliitossa olleet ja eroon käräjäoikeudessa tuomitut ovat eronneita. Lapsia hankkineet ovat joko yksinhuoltajia tai yhteishuoltajia tai eronneita yksinhuoltajia tai eronneita yhteishuoltajia, mutta sinkkuja heistä ei enää tule...
 
Toihan on ihanaa, et on aikaa vaan rentoutua ja opetella tietämään mistä tykkää. Käy lenkillä, lue, tapaa ystäviä/sukulaisia (jonkun ystävän varmasti saa raahattua pienessä krapulassakin leffaan/syömään), kattele leffoja, tee hyvää ruokaa, tee kotikylpylä, kokeile jotain uutta harrastusta.
 
Mies kertoo
Sinkku on sinkku riippumatta siitä miten monta suhdetta tai avo/avioliitttoa takana on.
Kyllä, sinkku on sinkku, vaikka kuinka monta avoeroa olisi takana, mikäli ei ole lapsia.

Jos taas on hankkinut lapsia avioliiton ulkopuolella ja eronnut, silloin on yksinhuoltaja tai yhteishuoltaja. Ei sellainen ihminen ole sinkku, jolla on lapsia, siinä yhtälössä on jo automaattisesti enemmän kuin yksi tekijä, johon sana sinkku viittaa.

Jos avioliitto, josta ei ole lapsia on päättynyt eroon, silloin on eronnut, eikä suinkaan sinkku. Jos avioliitto on päättynyt toisen kuolemaan on leski.
 
kuka sitten
Kyllä, olet oikeassa äitiiiiii. Avioliitossa olleet ja eroon käräjäoikeudessa tuomitut ovat eronneita. Lapsia hankkineet ovat joko yksinhuoltajia tai yhteishuoltajia tai eronneita yksinhuoltajia tai eronneita yhteishuoltajia, mutta sinkkuja heistä ei enää tule...
on sinkku sun katsomuksen mukaan?
Siis lapseton, joka ei ole kuin seurustellut elämässään. Ei asunut yhdessä saati ollut naimisissa.
Koska kyl mul lukee virallisissa papereissa naimaton kun en kerta ole naimisiin koskaan mennyt.
No joo. Mut mä oon 2 lapsen yh vaikkei koskaan lasten isän kanssa samassa osoitteessa olla yhdessä asuttukkaan.
Mut en varmaa oo sinkku sit vaan vissii varattu. Lapsille forever vaan!!!!!
 
Kyllä, sinkku on sinkku, vaikka kuinka monta avoeroa olisi takana, mikäli ei ole lapsia.

Jos taas on hankkinut lapsia avioliiton ulkopuolella ja eronnut, silloin on yksinhuoltaja tai yhteishuoltaja. Ei sellainen ihminen ole sinkku, jolla on lapsia, siinä yhtälössä on jo automaattisesti enemmän kuin yksi tekijä, johon sana sinkku viittaa.

Jos avioliitto, josta ei ole lapsia on päättynyt eroon, silloin on eronnut, eikä suinkaan sinkku. Jos avioliitto on päättynyt toisen kuolemaan on leski.
Sä vaikutat todella rennolta tyypiltä joka ei ikinä niuhota mistään.
 
  • Tykkää
Reactions: meah
Nainen kertoo
Kyllä, sinkku on sinkku, vaikka kuinka monta avoeroa olisi takana, mikäli ei ole lapsia.

Jos taas on hankkinut lapsia avioliiton ulkopuolella ja eronnut, silloin on yksinhuoltaja tai yhteishuoltaja. Ei sellainen ihminen ole sinkku, jolla on lapsia, siinä yhtälössä on jo automaattisesti enemmän kuin yksi tekijä, johon sana sinkku viittaa.

Jos avioliitto, josta ei ole lapsia on päättynyt eroon, silloin on eronnut, eikä suinkaan sinkku. Jos avioliitto on päättynyt toisen kuolemaan on leski.
Tollo. Sinkki viittaa parisuhdetilaan, sinkku = ei puolisoa tai vakituista partneria. Tämä täysin riippumatta lasten määrästä ja siitä missä osoitteessa mahdolliset lapset asuu.
 
Mies kertoo
on sinkku sun katsomuksen mukaan?
Siis lapseton, joka ei ole kuin seurustellut elämässään. Ei asunut yhdessä saati ollut naimisissa.
Koska kyl mul lukee virallisissa papereissa naimaton kun en kerta ole naimisiin koskaan mennyt.
No joo. Mut mä oon 2 lapsen yh vaikkei koskaan lasten isän kanssa samassa osoitteessa olla yhdessä asuttukkaan.
Mut en varmaa oo sinkku sit vaan vissii varattu. Lapsille forever vaan!!!!!
Aivan niin, kuten jo edellä kirjoitin. Sinkku on voinut asua yhdessä, mutta ei ole hankkinut lapsia. Naimisissa sinkku ei ole voinut olla, koska avioliiton päätyttyä hänestä tulee joko eronnut tai leski.

Tottakai virallisissa papereissa lukee naimaton, sinkkua niissä ei lue. Naimaton voit olla, mutta sinkku et ole, koska olet yksinhuoltaja. Naimaton ei ole sinkun synonyymi.
 
Aivan niin, kuten jo edellä kirjoitin. Sinkku on voinut asua yhdessä, mutta ei ole hankkinut lapsia. Naimisissa sinkku ei ole voinut olla, koska avioliiton päätyttyä hänestä tulee joko eronnut tai leski.

Tottakai virallisissa papereissa lukee naimaton, sinkkua niissä ei lue. Naimaton voit olla, mutta sinkku et ole, koska olet yksinhuoltaja. Naimaton ei ole sinkun synonyymi.
Jankutijankuti. Niin mikä olikaan ketjun alkuperäinen aihe? Ei ainakaan sun nipottaminen joten lopeta jo.

Kun mä olin lapsen kanssa kahdestaan niin kyllä mä pidin itseäni sinkkuna koska en ollut parisuhteessa. Mies kertoo-nikki voi tämän takia repiä pelihousunsa.
 
Mies kertoo
Jankutijankuti. Niin mikä olikaan ketjun alkuperäinen aihe? Ei ainakaan sun nipottaminen joten lopeta jo.

Kun mä olin lapsen kanssa kahdestaan niin kyllä mä pidin itseäni sinkkuna koska en ollut parisuhteessa. Mies kertoo-nikki voi tämän takia repiä pelihousunsa.
Ei kai se myöskään ollut minun (perustellun) mielipiteen lyttääminen, joten olisit voinut lopettaa jo olemalla puuttumatta siihen. Tulee mieleen joku sanonta, missä oli jotain palikoita ja kattiloita ja patoja ja koiria. Tai jotain, ei tule nyt mieleen...

Ei tässä myöskään ollut kyse siitä, minä sinä itseäsi pidät. Minäkin pidän itseäni tosi hyvännäköisenä, mutta se minun mielipiteeni ei välttämättä ole se viimeinen sana.

Sinkku on sinkku. YH on eronnut, karannut, leski tai jotain muuta, mutta lasten kanssa ei ole sinkku (etymologisesti englannin sanasta "single", yksi/yksin/ainoa). Nyt kun ollaan aiheessa, miksi kutsua itseään YH:ksi, jos on "vapaaviikonloppuja". tarkoitetaanko tällä, että lapset on isällään? yleensä kai YH on viitannut "yksinhuoltajaan", eikä yhteishuoltajaan, vaikka YH nyt molempiin käy. Otsikon siis pitäisi olla "alaikäisten lasten lähihuoltajaäidit (eronneet/lesket tai avioliiton ulkopuolisen lapsen/lapsia hankkineet), joilla ei juuri nyt ole uutta uutta miestä (vakinaisessa) kierrossa". Puhutaan asioista niiden omilla nimillä.
 
Nyt kun ollaan aiheessa, miksi kutsua itseään YH:ksi, jos on "vapaaviikonloppuja". tarkoitetaanko tällä, että lapset on isällään? yleensä kai YH on viitannut "yksinhuoltajaan", eikä yhteishuoltajaan, vaikka YH nyt molempiin käy. Otsikon siis pitäisi olla "alaikäisten lasten lähihuoltajaäidit (eronneet/lesket tai avioliiton ulkopuolisen lapsen/lapsia hankkineet), joilla ei juuri nyt ole uutta uutta miestä (vakinaisessa) kierrossa". Puhutaan asioista niiden omilla nimillä.
No jos nyt sitten tosiaan ruvetaan, niin itse asiassa huoltomuodolla (yksin- tai yhteishuoltajuudella) ei ole mitään tekemistä lasten tapaamisen kanssa. Yhteishuollossa oleva lapsi ei välttämättä näe etävanhempaansa koskaan, ja yksinhuoltajan lapsi voi olla vaikka joka toinen päivä etävanhemman luona.
 
  • Tykkää
Reactions: Criminal Mind
Ei kai se myöskään ollut minun (perustellun) mielipiteen lyttääminen, joten olisit voinut lopettaa jo olemalla puuttumatta siihen. Tulee mieleen joku sanonta, missä oli jotain palikoita ja kattiloita ja patoja ja koiria. Tai jotain, ei tule nyt mieleen...

Ei tässä myöskään ollut kyse siitä, minä sinä itseäsi pidät. Minäkin pidän itseäni tosi hyvännäköisenä, mutta se minun mielipiteeni ei välttämättä ole se viimeinen sana.

Sinkku on sinkku. YH on eronnut, karannut, leski tai jotain muuta, mutta lasten kanssa ei ole sinkku (etymologisesti englannin sanasta "single", yksi/yksin/ainoa). Nyt kun ollaan aiheessa, miksi kutsua itseään YH:ksi, jos on "vapaaviikonloppuja". tarkoitetaanko tällä, että lapset on isällään? yleensä kai YH on viitannut "yksinhuoltajaan", eikä yhteishuoltajaan, vaikka YH nyt molempiin käy. Otsikon siis pitäisi olla "alaikäisten lasten lähihuoltajaäidit (eronneet/lesket tai avioliiton ulkopuolisen lapsen/lapsia hankkineet), joilla ei juuri nyt ole uutta uutta miestä (vakinaisessa) kierrossa". Puhutaan asioista niiden omilla nimillä.
Minä olen kyllä ollut ihan sinkku jolla lapsia. En nimittäin ole eronnut, karannut tai muutakaan.
 

Yhteistyössä