Sinkkirasva vs. bepanthen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cothis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

cothis

Aktiivinen jäsen
10.11.2006
21 297
0
36
Nyt on sitten niin iloisesti päässyt käymään, että pojalla on beba rikki. Oli ilmeisen tulinen kakka eilen, ja aristi sitten pesulla mutta ei muuta. Laitoin sinkkirasvaa pyllyyn ja annoin juosta vaipatta, kaikki ok. Kunnes tänään katsoin, niin jes.. ne punaiseksi menneet kohdat pyllystä on menneet jotenkin.. ruvelle. Karheaa, punaista ja epämukavaa. Tänään on juostu sitten perse paljaana ja käytetty bepanthenia, mutta aloin miettimään että auttaakohan sekään sitten.. kokemuksia saa jakaa, joskaan ei auta ku odottaa ja katsoa miten se paranee :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Sinkkirasva kuivattaa kauheesti, eli en sitä laittas rikkimenneeseen ihoon. Kyllä se punotukseen ja vaippaihottumaan auttaa, mut jos muuta, ni sit laittasin bebanthenia.

No en mä sitä sinkkiä oikeastaan ajatellut enää edes laittaa, kun ei se mitään ainakaan auttanut. Kai se ilmalla ja bepanthenilla helpottuu :D

Meillä ei toiminut esikoisen kohdalla kumpikaan. Vaippaihottuma vain paheni. Kävimme pari kertaa lääkärinkin luona saamassa lisää lääkevoiteita + kävimme allergiatesteissä. Mitään ei allergioita ei esikoiselta löytynyt. Päätimme kokeilla talkkia. Talkki auttoi.

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Sinkkirasva kuivattaa kauheesti, eli en sitä laittas rikkimenneeseen ihoon. Kyllä se punotukseen ja vaippaihottumaan auttaa, mut jos muuta, ni sit laittasin bebanthenia.

No en mä sitä sinkkiä oikeastaan ajatellut enää edes laittaa, kun ei se mitään ainakaan auttanut. Kai se ilmalla ja bepanthenilla helpottuu :D

niin mä ymmärsin, et se iho oli jo alkujaan rikki (? )
Eiköhän se siitä =)

Meillä bepanthen vaan hauduttaa lisää! Eli sinkkivoide toimii meillä, mutta nyt siis puhun ihan vaippaihottumasta, eli pienistä näpyistä. Rikkinäiseen ihoon tietenkin Bepanthen.

noita samoja ongelmia tuon toiseksi nuorimman kanssa. Hänellä on jo pitkään ollut kakkaamisen kanssa ongelmia. Pepun iho menikin sitten rikki ja tosi pahaksi jossain vaiheessa. Saimme lääkäriltä reseptin Fucicort-nimisestä voiteesta. Se auttoi!

Mäkin vannon kyllä pitkälle Bepanthenin voimaan =) Niin ja hassua kyllä se vanha kikka toimii eli pottujauhoja pepaan ja avot paranee! Mä vuorottelin joskus näitä kahta. Yhtäaikaa en siis käyttänyt.

Yhteistyössä