Sininen hetki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja valdemari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

valdemari

Jäsen
08.11.2005
456
0
16
Ihanaa olla kotona talviaikaan! Nyt ehtii nauttia ja nähdä talvipäivän kauniit hetket. Töissä ollessa sitä lähtu aamupimeässä ja tuli kotiin pimeässä. Täällä oli yhdeksän aikoihin aivan sinistä ja pakkasta muutama aste. Ihan todellinen sininen hetki =) Onlo Etelä -Suomen talvessa sinisiä hetkiä? Olen kyllä asunut Helsingissä jonkun aikaa, mutta niistä talvista muistan vain loskaiset kadut ja upeat kaupungin valot iltaisin.

Tulikin tuplana...palsta vähän tökki :ashamed: <br><br>

Kyllä vain on talvi ihanaa aikaa. Ja se sininen hetki - se on uskomaton! Itse nautin pimeydestäkin, kun voi sytytellä roihuja pihalle ja laittaa tuikkuja palamaan lyhtyihin....
Meillä ei tänä vuonna ollutkaan lintulautaa takapihalla, joten kyllä kävi tintit turhaan syömistä etsimässä... nyt lintulaudan paikalla on varasto... mahtoivat ihmetellä. Mies kyllä sanoi, että ovat käyneet sisältä villoja nokkimassa ( eikä mitenkään kauhean iloisena). Minä vaan ajattelin, että toivottavasti ovat lämpimikseen niitä vieneet. =)

Kyllä täällä Kanta-Hämeessä eli Hämeenlinnassa on myös sinisiä, kauniita hetkiä. Mutta uskoisin, että siellä pohjoisessa vielä komeampia. :) Ihanaa kun meilläkin on edelleen lunta, lapset nauttivat. Saisi tulla vielä lisääkin. Päivittäin seurataan eläinten touhuja ja erilaisia talvimaisemia. Nautitaan kovasti talvesta ja ihanista lapsista joulua odotellessa... :xmas:

Piti vielä tulla sellaista kertomaan, että kun siirrettiin lintulauta etupihalle, niin tänä aamuna oli hömötiainen sen jo löytänyt!! Esikoinen tuumasi, että se varmasti menee kavereilleen kertomaan uudesta ruokapaikasta - kun lintu lensi pois. =)

Oikeastaan vasta luettuani tämän viestin, tajusin, että talvestakin voi nyt todella nauttia! Olen tähän asti lähinnä harmitellut lyhyitä päiviä ja tuskaillut väsymyksen kanssa. Mutta todellakin: töissä ollessa edes näistä lyhyistä valoisista hetkistä ei voinut nauttia! Nyt voi käydä työntelemässä vaunuja keskellä päivää ja nauttia lumisista maisemista. :)

Täällä ei vielä nautita sinisistä hetkistä. Ei lunta ,meri vaan pauhuaa, ja lupasivat lämpenevää loppuviikosta. :/ Kyllä mieli tekisi pohjoseen tai edes pohjois-karjalaan, jossa jo lumi antaa valoa ja luonto on kaunista. Mutta kun ei ole lomaa jotta pääsis :'(

Yhteistyössä