Sinä päivänä, kun täytän 22 vuotta, jätän e-pillerit pois.

• Viestiketjun aloittaja 14.9.
  • Ensimmäinen viesti
14.9
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja 14.9:
Niin, että pointti oli tuossa otsikossa, jos se jostain syystä jäi joiltakuilta ymmärtämättä.
Niin, kun olet 22 alat yrittämään lasta, eli mitä sitten?
Ajattelin, että jos jollakin olisi jotain sanottavaa, esimerkiksi kokemuksia omasta raskautumisesta (kuinka kauan kesti ehkäisyn jättämisen jälkeen, että raskautui) tai minkä ikäisenä alkoi itse odottaa esikoistaan tms. En tiennyt, että tänne ei saa tehdä aloituksia kuin vain tietyistä asioista. :eek:

16 vuotiaana esikoisen saanut
Niin, että pointti oli tuossa otsikossa, jos se jostain syystä jäi joiltakuilta ymmärtämättä.
öö, no esim onnea päätöksestä... ei kyllä aina tajua näitä kanssapalstailijoita :/

Sama
Ajattelin, että jos jollakin olisi jotain sanottavaa, esimerkiksi kokemuksia omasta raskautumisesta (kuinka kauan kesti ehkäisyn jättämisen jälkeen, että raskautui) tai minkä ikäisenä alkoi itse odottaa esikoistaan tms. En tiennyt, että tänne ei saa tehdä aloituksia kuin vain tietyistä asioista. :eek:
No enhän mä nyt niin sanonut, elä vedä hernettä nokkaan. Oisithan sä voinut kysyä mikä sulla mietitytti, kun kysyin että mikä oli pointti, eli mistä alkaa keskustella. ;)

No ensimmäisestä kierrosta tulin raskaaksi ja olin 18vuotias. E-pillereitä olin syönyt 2,5vuotta sitä ennen.

14.9
Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Onnea päätöksestä! Miehesi on kans innolla mukana? Vai jännittääkö?:)
Juu, hällä on myös kova vauvakuume ja hän haluaisi että alettais jo yrittää! :D Periaatteessahan se olisi ihan sama jättää ehkäisy vaikka heti pois, mutta jostain syystä haluan odottaa vielä siihen syyskuuhun. :)

??
Älä jaksa olla martyyri. Esittäisit asiasi niin että ymmärtää. Jos kokemuksia haluat, sano se. Jos neuvoja haluat, sano se. Jos haluat vertaistukea, sano se. Nyt vain totesit lopettavasi ehkäisyn - No jaha.

Onnittelut mukavan päätöksen tekemisestä! :flower: Itsekin olen -87 ja kohta jo synnytän ekan. Meillä tosin meni pari vuotta sitä tuhratessa jo lääkkeittenkin voimalla eli semmonen evästys matkaan että nuoresta iästä huolimatta jos ei ala tärppäillä ja on kierron kanssa ongelmia niin rohkeasti yhteyttä gyneen. Toivottavasti kumminkin heti kohta jo tarttuu teillä :)

14.9
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Jos haluaa keskustelua aikaiseksi, niin kannattaa esittää se kysymyskin. Mä ole ehkä vanha ja tyhmä, mutten tajunnut pointtia. Mutta onnea päätöksestä. :flower:
Höh, kylläpäs teille oli ongelmia tästä aloituksesta. Enhän minä välttämättä mitään keskustelua ollut vailla, kunhan tein tällaisen aloituksen ja jos jollakulla on jotain sanottavaa asiaan liittyen, niin mielelläni luen muiden kommentteja. :) Ei kai tämä nyt niin vakavaa tämä palstailu ole.

miona
mekin ollaan ajateltu syyskuussa jättää ehkäisy pois ja antaa vauvan tulla jos on tullakseen :) Toisen yksi lapsi meiltä jo löytyykin, mutta toinenkin ois erittäin toivottu !

14.9
Alkuperäinen kirjoittaja Ainokki:
Onnittelut mukavan päätöksen tekemisestä! :flower: Itsekin olen -87 ja kohta jo synnytän ekan. Meillä tosin meni pari vuotta sitä tuhratessa jo lääkkeittenkin voimalla eli semmonen evästys matkaan että nuoresta iästä huolimatta jos ei ala tärppäillä ja on kierron kanssa ongelmia niin rohkeasti yhteyttä gyneen. Toivottavasti kumminkin heti kohta jo tarttuu teillä :)
Kiitos. Oliko se niin, että vuoden tuloksettoman yrityksen jälkeen yhteyttä lääkäriin, vai voiko esim. puolen vuodenkin päästä ottaa yhteyttä jos ei vauvaa ala kuulua? Mikähän ylipäätään on ns. "normaali" raskautumisaika?

Niin ja mitä lääkkeitä söit?

miona
Alkuperäinen kirjoittaja miona:
mekin ollaan ajateltu syyskuussa jättää ehkäisy pois ja antaa vauvan tulla jos on tullakseen :) Toisen yksi lapsi meiltä jo löytyykin, mutta toinenkin ois erittäin toivottu !
jaahas pukkas kirjotusvirhettä, eli TOSIN yksi lapsi jo löytyykin..

Yhteistyössä