Sinä joka pidät itseäsi lihavana. paljonko mittasi ovat?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"hippo"
Saa kyllä nauraa täällä muutamien käsityksestä lihavuudesta. En tiedä onko huonosta itsetunnosta, median ihanteesta vai jostakin muusta asiasta johtuvaa.

Mutta siis esim 169/57 on aika naurettava tuolla ylhäällä.

Toki jonkun verran voi johtua vartalostakin tuo "lihavuus". Toisella kertyy eri paikkoihin ja näyttää erilaiselta kuin toisella.
Tämähän on juuri sen oman pään sisäinen juttu,se että onko se totta vai ei on ihan toinen juttu.
Mie ajattelin olevani iso kun olin 160/48, totuus että liian laiha..nyt tunnen olevani sotanorsu kun 160/58 raskauden jälkeen..
Ja tämähän johtuu median ihanteesta jne..miettii niitä maita missä"rehevä nainen"on se miesten ihanne, siellä on jopa tytöille lihotusleirejä, lihavat saa aviomiehen mutta laihat ei.
 
"Ellamaaria"
159/63 ja siis olen "normaalisti" n. 10kg hoikempi, nyt mursusin raskauskiloja ja vähän hirvittää kuinka näistä päästään. Ja tuo vatsan ja reisien seutu on kamala, koska mulla on kaikki siellä ja ylävartalo on aika pieni. Todella epäsuhdan näköistä.
 
äipsä87
:O No huhhuh. Vääristyneitä minäkuvia usealla teistä...

Mä pidin itseäni ihannepainoisena ennen raskautta. Olin 166/60. Nyt kaksi vuotta tuon jälkeen olen 166/72 ja pidän itseäni edelleen hyvä painoisena : / En ehkä ihannepainoisena mutta tyytyväinen olen. Toki tuo maha vois olla pienempi mutta eihän se siitä pienene jos asialle ie mitään itse tee ;)
 
"vieras"
Laittakaa vähän tarkemmin mittoja. Ei paino ja pituus kerro vielä kaikkea.


Mä olen oikeesti lihava. Pituus 167cm, paino 82kg. Vyötärö 104cm, lantio 114cm, rinnanympärys 120cm.
 
pienestä kii
enhän mä muiden mielestä oo lihava,enkä ittenikään,mutta koska olen ollut hoikempi ja haluan olla hoikempi niin nään tästä vaivaa. olen 163cm pitkä ja painan 58kg lihastakin löytyy kun harrastan kuntosalia. tarkotuksena on pudottaa rasvaprosenttia vielä jonkinverran ja saada painoakin kiloja alemmas. se vaan ei oo nii helppoo.

Samoin vastaisin. Pituus 150 ja paino 54 eli tuosta pitäisi saada viisi kiloa pois, niin olisin tyytyväinen. Kilot tulleet vanhemmalla iällä, eivät raskauksista.
 
Saa kyllä nauraa täällä muutamien käsityksestä lihavuudesta. En tiedä onko huonosta itsetunnosta, median ihanteesta vai jostakin muusta asiasta johtuvaa.

Mutta siis esim 169/57 on aika naurettava tuolla ylhäällä.

Toki jonkun verran voi johtua vartalostakin tuo "lihavuus". Toisella kertyy eri paikkoihin ja näyttää erilaiselta kuin toisella.
Jos ihmisellä on esimerkiksi syömishäiriö, siinä ei ole kyllä mitään naurettavaa. Ja vääristynyt minäkuva ei useinkaan edes johdu mistään "median ihanteista", vaikka toki voivatkin sitä ruokkia entisestään. Kyllä taustalla usein on jonkun sortin trauma, ihmisillä on taipumusta reagoida sellaisiin asioihin eri tavoin.
 

Yhteistyössä