Sinä toisten lapsia komenteleva ukko Espoossa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja parempi ihminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
No olisiko sinusta kiva että se naapuripöydän ukko tulee ihan vaan siihen pöydän ääreen ja koittaa HUI vähän koskeakkin sitä, saati haittaako se jos se vetää ympyrää siellä ravintolan lattialla kun sinä yrität syödä sivistyneesti.

Laita lapsesi kuriin!

vois kuvitella että sä olit se tyyppi. Ei ole sama asia leikkiikö aikuinen vai lapsi. Lasten KUULUU leikkiä. Se on niiden työ! mikä idea sitten tehdä lapsia jos pitää niidenkin raukkojen olla kuin pikkuaikuisia syntymästään lähtien??

Vastatakaa kiitos tohon

Jos leikkiminen on lasten työ, niin ei tarvitse olla silti töissä ravintolassa. Pitäkää vapaata töistä ja pysykää kotona. Ei hyvinkäyttäytyvä lapsi ole mikään pikkuaikuinen. Ap taitaa kuitenkin olla asenteeltaan ja kehitystasoltaan kiukutteleva pikkkulapsi. Ikävä, että näitä tapauksia näkee turhan usein kahviloissa ja ravintoloissa. Aikuiselta näyttäviä teinejä.

Viesti katos johonkin. Niin sitä vaan että sit just tätä, että aikuiset äidit haukkuu toisia (usein just nuorempia) tyhmiksi jos ollaan vähän rennompia kasvatuksessa tms. Osoittaa juu sitä kypsyyttä todella.

Jos viittaat mun kirjottamaan tekstiin, niin kyllä olet tyhmä jos olet mielestäsi oikeutettu heittämään keiton sen miehen päälle tai varastamaan hänen keppinsä ja vaadit itsellesi kunnioitusta?

Ja haluutko tosissaan että joku vieras pappa kutsuu lapsesi kotiisi syömään jotain hyvää?Eikö enemminkin kannattaisi opettaa lapsille että vieraiden mukaan saa lähteä?

Jos oikeesti kirjoitit tosissaan nuo asiat, niin mielestäni olet harvinaisen tyhmä ihminen

Alkuperäinen kirjoittaja tuplaäippä08:
Alkuperäinen kirjoittaja tyly olet:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Sää oot kyllä tyly ihminen :o

Miten kehtaat murahtaa lapselle, jos joku 3v kysyy sulta kirkkain silmin jotain? :o :o

Mikä hiton 3 v ja kirkkaat silmät?

Jos 5-6 v muksu riehuu, tulee nyysimään mun lautaselta palasen, kysyy koko ajan että mitä toi on, mitä sä juot, kato mitä mä osaan tehdä, kiipeilee mun tuolille yms eikä usko kun useamman kerran sanoo nätisti, niin totta hitossa sanon että Nyt.Pois.Tästä. Sen verran selkeästi että menee lopultakin jakeluun.

Kerran, kaksi vastaan mielelläni vieraalle lapselle, joka pöytääni tulee. Sen jälkeen hän alkaa olla jo häiriöksi.

Leikkikööt leikkinurkassa jos sellainen on, napsikoot sapuskaa OMAN äitinsä tai isänsä lautaselta, ja esittäkööt kysymyksiä omassa pöydässään.

Ok. Ymmärsin, että ärähdät jo jostain lapsen heittämästä kysymyksestä ja ilmeisesti ärähdätkin, jos kysymyksiä tulee yhtä kahta enemmän...

No ei sen sedän siellä ravintolassa tarvii vastata yhteenkään sun lasten esittämään kysymykseen jos eivät halua. Muut asiakkaat on siellä syömässä, ihan niinkuin sinäkin, ei viihdyttämässä sun lapsiasi.

Mistä teitä oikein sikiää?

Jos joku vieras aikuinen kysyy jotain kartasta tai jostain niin ihanko vaan murahdatte siihenkin?

Häiriö on toki aina häiriö, mutta voi sitä ystävällinenkin silti olla.

Ok. Ymmärsin, että ärähdät jo jostain lapsen heittämästä kysymyksestä ja ilmeisesti ärähdätkin, jos kysymyksiä tulee yhtä kahta enemmän...

En ärähdä, mutta saatan esittää toivomuksen siitä, että lapsi lähtisi kohti omaa pöytäänsä.
Minä ihan oikeasti haluan joskus olla rauhassa ravintolassa. Jutella ystäväni kanssa aikuisten asioita.
Ohjaisin myös pöytään toistuvasti tulevan vieraan aikuisen pois.
Enkä ole koskaan antanut omien lasteni vaeltaa ravintolassa vieraisiin pöytiin, vaikka ihan vauvasta asti ollaan heitä ravintolaan viety. He ovat minulle kaikki kaikessa, mutten usko että he ovat sitä myös naapuripöydän Lissulle joka viettää ensimmäistä lapsivapaata hetkeään sitten esikoisensa syntymän :)

Joskus taas juttelen mielelläni vieraiden lasten kanssa. Mutten aina. Se lienee minun oikeuteni?

No jos et ärähdä tai murahda, niin eipä siinä sit mitään. Sain sen käsityksen, että ärähtäminen ja murahtaminen ja tökerösti sanominen ois ihan jees lapselle, jos erehtyy hiemanki katsoon suhunpäin tai yrittää keskustella/jutella jostain, kun olet kerta "lapsivapaalla ajalla".

Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:

Miten kehtaat murahtaa lapselle, jos joku 3v kysyy sulta kirkkain silmin jotain? :o :o

Jos 5-6 v muksu riehuu, tulee nyysimään mun lautaselta palasen, kysyy koko ajan että mitä toi on, mitä sä juot, kato mitä mä osaan tehdä, kiipeilee mun tuolille yms eikä usko kun useamman kerran sanoo nätisti, niin totta hitossa sanon että Nyt.Pois.Tästä. Sen verran selkeästi että menee lopultakin jakeluun.

Kerran, kaksi vastaan mielelläni vieraalle lapselle, joka pöytääni tulee. Sen jälkeen hän alkaa olla jo häiriöksi.

Leikkikööt leikkinurkassa jos sellainen on, napsikoot sapuskaa OMAN äitinsä tai isänsä lautaselta, ja esittäkööt kysymyksiä omassa pöydässään.

No ei sen sedän siellä ravintolassa tarvii vastata yhteenkään sun lasten esittämään kysymykseen jos eivät halua. Muut asiakkaat on siellä syömässä, ihan niinkuin sinäkin, ei viihdyttämässä sun lapsiasi.

Jos joku vieras aikuinen kysyy jotain kartasta tai jostain niin ihanko vaan murahdatte siihenkin?

JUST näin! Miks pitää olla ilkeä? Jos ilkeilee mun lapselle niin mä ilkeilen sit sulle. Harmittaa etten huutanu sillon ukolle mutta lapset oli sen verran hiljaista poikaa, että keskityin niiden auttamiseen. Tietty vois muutkin ihmiset puuttua ja puolustaa jos näkee että tommosta suullista pahoinpitelyä tapahtuu. Nössöjä kaikki. Ja ton tyhmäksi nimittelijän tasolle en vajoa enkä kommentoi tommosta.

Viesti katos johonkin. Niin sitä vaan että sit just tätä, että aikuiset äidit haukkuu toisia (usein just nuorempia) tyhmiksi jos ollaan vähän rennompia kasvatuksessa tms. Osoittaa juu sitä kypsyyttä todella.

Rentous ei ole synonyymi välinpitämättömyydelle ja kurin puutteelle :)

Näinpä juuri. Ravintola ei todellakaan ole mikään leikkipaikka, eikä todellakaan voi olettaa, että kaikki ihmiset ovat lääpällään jokaiseen vastaantulevaan tenavaan saati että sietäisivät mitä tahansa.

Jos et itse pidä lapsistasi fiksusti huolta, turha napista, jos joku muu joutuu puuttumaan asiaan. On ymmärrettävää, ettei lapset jaksa istua tukka kammattuna tuntikaupalla hiljaa paikallaan, mutta kyllä lapselle täytyy jo pienestä lähtien opettaa, missä rajat kulkee ja missä pitäisi käyttäytyä mitenkin. Kieltäminen ja ohjaaminen on osa normaalia kasvatusta, katsos.

Valitettava totuus on, että näillä herrantertuilla, joiden äitien mielestä on ihan hurjan kauheaa kieltää lasta tai ohjata käyttäytymään tiettyjen sääntöjen mukaisesti, on myöhemmin enemmän ja vähemmän vaikeuksia yhteiskuntaan sopeutumisen kanssa, jos nyt lähdetään vähän kärjistämään.

No jos et ärähdä tai murahda, niin eipä siinä sit mitään. Sain sen käsityksen, että ärähtäminen ja murahtaminen ja tökerösti sanominen ois ihan jees lapselle, jos erehtyy hiemanki katsoon suhunpäin tai yrittää keskustella/jutella jostain, kun olet kerta "lapsivapaalla ajalla".

Mä murahdan tai ärähdän vasta sitten, kun olen kymmenkunta kertaa joutunut nätisti ja ystävällisesti ohjaamaan sen ventovieraan kirkassilmäisen kullannupun pois pöydästäni - eikä lapsen äiti/isä edelleenkään kiellä häntä tulemasta pöytääni :). Silloinkin ärähdän ensisijaisesti vanhemmalle, joskin oletan tuollaisen noin eskari-ikäisen jo ymmärtävän puhetta ja toistuvia kieltoja.

Harvemmin ne vieraat aikuiset tulee siihen ruokapöydän päähän tivaamaan jotain kun olen syömässä. Ja joo, jos koen häiriöksi niin saatan "murahtaa" myös aikuiselle. Mun mielestä sinun tehtäväsi on opettaa lapset siihen, että ravintolassa annetaan muiden ruokailla rauhassa. Eikä märehtiä keskustelupalstalla sitä jos joku ei ole lapsiesi käytäytymisestä pitänyt.

Lapsellista olla sitä mieltä että sedän kuuluis saada keitot naamalleen jos ei vastaa lastesi kysymyksiin. Hänellä on siihen oikeus, että ei vastaa, jos ei halua.

:laugh:

Koko välikohtaukselta olisit kuule varmasti välttyny jos ne lapset olis vaan istunu ihan nätisti siinä pöydässä teidän kanssa. Tai jos ravintolassa on erillinen leikkialue, olisivat leikkineet siellä nätisti.

Koko välikohtaukselta olisit kuule varmasti välttyny jos ne lapset olis vaan istunu ihan nätisti siinä pöydässä teidän kanssa. Tai jos ravintolassa on erillinen leikkialue, olisivat leikkineet siellä nätisti.

Anteeksi nyt vaan, mutta millähän taikatempulla mä pidän pienet pojat paikallaan väkisin? Ton ikäiset haluaa LIIKKUA ja tutkia ympäristöä. Ihme hittlereitä täällä on.

Alkuperäinen kirjoittaja huhhu:
No olisiko sinusta kiva että se naapuripöydän ukko tulee ihan vaan siihen pöydän ääreen ja koittaa HUI vähän koskeakkin sitä, saati haittaako se jos se vetää ympyrää siellä ravintolan lattialla kun sinä yrität syödä sivistyneesti.

Laita lapsesi kuriin!

vois kuvitella että sä olit se tyyppi. Ei ole sama asia leikkiikö aikuinen vai lapsi. Lasten KUULUU leikkiä. Se on niiden työ! mikä idea sitten tehdä lapsia jos pitää niidenkin raukkojen olla kuin pikkuaikuisia syntymästään lähtien??

Vastatakaa kiitos tohon

Lasten kuuluu leikkiä, mutta ei sellaisissa paikoissa, jossa ei se ole sopivaa. Perheravintoloitakin on, jossa lapsille on ihan omat leikkipaikat. Käytä niitä!

Vielä kun näytät mulle sen säännön, mikä kieltää lapsilta leikkimisen ravintolassa?

Olis vaan pitänyt heittää se keitto sen vanhan papan naamalle ja viedä vaikka kävelykeppi. Sen verran häijy oli. Seuraavan kerran teenkin sen. VÄHÄN kunnioitusta muitakin kohtaan. Ei vanhuus tarkoita että pitää olla ilkeä. Hitto että harmittaa. Vanhempi poju vieläkin kyselee että miksi ukko kielsi! Mitä tohon sanoo? Että ihmiset on pahoja? Kiva noin pienelle. Toivottavasti ei saa kammoa ravintoloihin ja tommosiin kärttyisiin pappoiihin. Miksi oi miksi niiden aina pitää olla vihaisia? Törmäispä joskus pappaan, joka jututtais poikia ja pyytäis vaikka luokseen. Tarjois jotain hyvää. Oppisivat luottamaan ihmisiin. Sen sijaan suomessa kaikki vaan vihaa. Espanjassa ei tod kävis tommonen. siellä lapsista tykätään. Oon niin vihainen....
Olisko susta kiva, jos joku namusetä houkuttelis sun lapsia mukaansa?

Harvemmin ne vieraat aikuiset tulee siihen ruokapöydän päähän tivaamaan jotain kun olen syömässä. Ja joo, jos koen häiriöksi niin saatan "murahtaa" myös aikuiselle. Mun mielestä sinun tehtäväsi on opettaa lapset siihen, että ravintolassa annetaan muiden ruokailla rauhassa. Eikä märehtiä keskustelupalstalla sitä jos joku ei ole lapsiesi käytäytymisestä pitänyt.

Lapsellista olla sitä mieltä että sedän kuuluis saada keitot naamalleen jos ei vastaa lastesi kysymyksiin. Hänellä on siihen oikeus, että ei vastaa, jos ei halua.

No oikeus olisi ollut äidilläkin siis vain vaikka haukkua setä siihen. Jos setä on tökerö ja se olisi "oikeutettua" niin samalla logiikalla hänelle tökeryys olisi oikeutettua. Esim. ap ei olisi pitänyt sedän naamasta. Mitäs tulee pilaamaan hänen päiväänsä

Alkuperäinen kirjoittaja parempi ihminen:
Anna olla viimeinen kerta! Luulisi, että jos lasten juokseminen ja ääni häiritsee noin paljon, niin kannattaisi pysyä pois ravintoloista! Kaikilla on oikeus syödä rauhassa. Et sinä omista pöytää jolla syöt vaan se on ravintolan omaisuutta. Sinä ET voi kieltää toisten lapsia tulemasta pöydän luo tai (hui sentään) jopa koskemaan siihen vaikka sinä siinä yritätkin "sivistyneesti" syödä. Syö kotonasi jos noin paljon ihmiset inhottaa sinua.

Varmaan kiva mieli kun lapset olivat pahalla päällä koko loppupäivän ja ei huvittanut enää leikkiä tai mitään muutakaan. Arvaa onko se sitten äidille kiva kun lapset purkaa sen pahan mielen minuun vaikka MINÄ en ollut se joka komensi?? Mun lapset. Ei sun ongelma.

Toivottavasti luit tän. Ukko.

Huomaatko ap ollenkaan mitä kirjoitat?

Ehkä sun pitäisi mennä itseesi ja tosiaan joskus komentaa niitä lapsiasi, niin ei tulisi noin pahat traumat kun tekevät jotain mikä ei yleisten normien mukaan ole sallittu. Tässä maassa on tapana antaa toisille ruokarauha. En mäkään tule lääppimään sun pöytääsi kun sä syöt.

Ilmeisesti vanhempi lapsesi on jo eskarilainen, joka tapauksessa menee kouluun pian. Mitä sä kuvittelet että siellä tehdään? Juostaan pitkin poikin luokkaa, ruokalassa vähän leikitään ja huudetaan? Tulee kova koulun aloitus ellet vähitellen ala opettaa lapsiasi tavoille. Eli komenna sinäkin joskus, niin muiden ei tarvitse hoitaa kasvatustyötä.

Anteeksi nyt vaan, mutta millähän taikatempulla mä pidän pienet pojat paikallaan väkisin? Ton ikäiset haluaa LIIKKUA ja tutkia ympäristöä. Ihme hittlereitä täällä on.

Sinä voisit ennakoida tilanteita, etkä mene sellaisiin paikkoihin, jossa ei sovi leikkiä ympäriinsä eli mene vaikka perheravintoiloihin.

Öööh, jospa vaikka alottasit selittämällä ettei ole SOPIVAA mennä häiritsemään muitten ruokailua. Tottakai ne haluaa liikkua ja tutkia, mutta onko se pakko tehä siellä ravintolassa.
Niin ja kai ne lapsetkin siellä söi, että luulis nyt noitten siinä paikallaan pysyvän syödessään.

Hail Hitler vaan sinnekkin.

Ymmärrän kyllä ap:tä täysin! Minunkin Nico-Jalmari meni naapurin pöytään ravintolassa ja ihan vaan kiltisti otti pihvin miehen lautaselta kun halusi niin kovasti maistaa...Se mies katsoi pahasti ja vielä vinkkasi tarjoilijalle :( Ja Nico-Jalmari kun on vaan 15, ei se vielä voi ymmärtää...eihän niin pikkuraukkaa uskalla komentaa....

Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:
Ymmärrän kyllä ap:tä täysin! Minunkin Nico-Jalmari meni naapurin pöytään ravintolassa ja ihan vaan kiltisti otti pihvin miehen lautaselta kun halusi niin kovasti maistaa...Se mies katsoi pahasti ja vielä vinkkasi tarjoilijalle :( Ja Nico-Jalmari kun on vaan 15, ei se vielä voi ymmärtää...eihän niin pikkuraukkaa uskalla komentaa....

:D

Mun lapset on melkein 6 v ja melkein 4 v.

Erittäin hyvin ovat tajunneet sen, että ravintolassa istutaan omassa pöydässä, tai mennään leikkipaikkaan jos siellä on sellainen. Ehkä mennään ikkunan ääreen katsomaan ulos, jos se onnistuu ketään häiritsemättä. Mutta toisten pöytiin ei mennä, ravintolassa ei juosta, ravintolassa ei huudeta.

Ja mulla on ihan normaalit lapset, joilla on ihan normaali kuri ja normaali kasvatus. Luulisi onnistuvan muiltakin, jos äitiä ja iskää vaan kiinnostaa opettaa?

anteeksi nyt vaan, mutta MITEN se häiritsee syömistä jos 4 ja 6 vuotiaat lapset vähän leikkii? Eikö lapset ole elämän suola jne? Pitäisikö niiden sitten istua kuin tatit kun aikuiset syö ja jahkailee? Ihme menoa täällä suomessa. Espanjassa ei kyllä KUKAAN tiuskinu mun pojuille. Jos jokainen vaikka huolehtisi omistaan..

Joo, omat on. Ei sun. :xmas:

Ja toiseen tummennettuun: niinpä! Mitä jos aloittasit vaikka heti!

Teidän kanssa on ilmeisesti ihan turha puhua kasvatuksesta tai mistään fiksummasta. kukaan ei tajua mitään. Hittlereitä vaan. Toivottavasti teidän lapset on onnellisisa... että sig heil vaan sinne. Ihan turhaa yrittä tätä asiaa saada perille. anti olla.

Tolla asenteella et kyllä mitenkään. Sähän se kasvattaja olet, vai oletko? Paikallaan ei tartte töröttää, mutta ei myöskään juosta, huutaa ja häiritä muita.

Uusimmat

Yhteistyössä