"Sinä olet ruma äiti" :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän juniorille mainitsin jossain kohdassa kipeästä patista kasvoissa, niitä kun pukkaa aina silloin tällöin, lapsen kommentti oli silloin "hyi yök". Yritin siinä sitten olla ottamatta itseeni kun ei sitä varmaan niin pahalla sanonut, spontaani mielipide vain :)

Kaupassa etsin sitten myöhemmin kasvovettä ihan normaalikäyttöön niin poika kajautti sitten hyllyn välissä että "onko sulla niitä kipeitä yök- paiseita tullu lisää, auttaako toi niihin" :D Juu ei ollu paiseita tullu lisää mutta katseita onnistuin keräämään muilta asiakkailta jotka sattuivat kuulemaan.....

Lapsihan ei tiedä mitä on soveliasta sanoa ja mitä ei... Lapsi sanoo kuin ajattelee, mutta vanhemman pitää sitten kertoa, että missä kulkee sanomisen rajat. Tietysti ihan pienemmät eivät ymmärrä kovin monimutkaisia selityksiä, mutta lapsen iän mukaisesti voi asian selittää. Ja uhmassahan sitä kokeilee rajojaan sanomisilla...

[QUOTE="Elsa";28137642]Ei kannata uskoa kaikkia urbaanilegendoja. Kasvatuksesta se on kiinni, miten lapset vanhempiaan kohtelevat. Minulle ja siskolleni ei olisi tullut ikinä mieleenkään haukkua äitiäni (edes murrosiässä).[/QUOTE]

Eivät ole mitään urbaanilegendoja. Näin on todennut mm. pari tuttava (neuvolan terkkoja molemmat) ja eräs useamman lapsen äiti, jolla sekä tyttöjä että poikia. Koska tytöt ovta usein verbaalisesti lahjakaampia, sieltä suusta saattaa päästä vaikka mitä... Pojat on paljon suorempia tai sitten vastaavasti niistä jurrikoista ei saa mitään irti.

Ja kaikki ei aina ole kasvatuksesta kiinni! Yllärikö :whistle:
Esim. itse en ole koskaan haukkunut omaa äitiäni, mutta siskoni oli joskus todella paha suustaan ja ihan tasan sama kasvatus saatiin :) Eroja on persoonassa ja temperamentissä myös.

Lapsi vaan sanoo mitä ajattelee just silloin ja miten asian käsittää, lähinnä mua hauskuuttaa se suorasukaisuus. Kuulin jokin aika sitten 4-vuotiaalta: Äiti olet vanha. :D Kaunis kai kuitenkin oon(vaikka oikeasti en ole)
Lisäksi mua kehutaan usein: Äiti sulla on isot tissit (oikeasti AA ja vielä imetyksen kaunistamat...)

Älä ota 3-vuotiaan sanomisia vakavasti, todennäkösesti huomenna sanoo sua jo kauniiksi :D.

Mulla on melki 3-vuotias tytär ja tänään sano mulle, että äiti kuulostaa pierulta :laugh:.

Tyttö selitti myös, että kun isi menee vessaan, niin isi menee sinne nukkumaan :laugh:.

Sanoo toisinaan, että äiti puhut liikaa ja nyt suu kiinni. Mitä sä vielä siinä höliset, korvat menee, enkä kuule mitään :D. Enkä nyt sattumoisin omasta mielestäni niiiiin hirveesti puhu/ole äänessä :).

Mie olen etenkin aamuisin niinkuin peikko, miulla on iso peppu ja just tänään kuulin esikoiselta että kissa tykkää nukkua miun mahan päällä siksi kun se on niin iso ja pehmeä..:D

Esikoinen haukkuu joskus itseään tyhmäksi, ollaan tietty sanottu että ei ole vaan viisas/älykäs tyttö..joskus myös sanoo että on liian iso : / Ikää pian 8v.

Meillä teinien suusta tosiaan kuulee joskus aika ikäviäkin juttuja, mulla siis tyttö ja poika. Tytär on sanonut minua mm. mursuksi( :) ), poika natsiksi(menin herättämään aamulla kouluun, kun oli itsellä vapaapäivä) lähinnä noi huvittaa, onneksi eivät sentään haistatella uskalla, vaikka luulen, että toisinaan haluaisivatkin. Odottelen kyllä aika innolla sitä, että joskus toi kiukuttelu loppuu.

Mä olen pienenä ollut vahvasti sitä mieltä että äitini on syntynyt possun mahasta. Ei mikään kauhea kehu mummia kohtaan, joka on aina ollut hieman pulskanpuoleinen..

[QUOTE="Vadelma";28139976]Hyvin voit ottaa räkänaurun kannalta, mutta tosiasia on, että olen paaaljon tekemisissä pienten kanssa ka kyllä, heille voi hyvin pienestä pitäen opettaa käytöstapoja. :D[/QUOTE]

Et puhunut opettamisesta, vaan väitit että kolmevuotias tietää jo mitä voi sanoa ja mitä ei. Osan toki tietääkin, mutta läheskään kaikkea ei. Tuon ikäisille nimen omaan opetetaan niitä käytöstapoja. Että vaikka omasta mielestä se iso pää tai löllö takapuoli on tosi ihailtava ominaisuus, ei silti kannata kehua toista siitä, se toinen voi ymmärtää väärin.

Ja niitä asioita kun ei mikään mielikuvitus voi kaikkia kuvitella etukäteen, niin niitä opetellaan sitä mukaa kun tilanteita tulee eteen. Ja se tarkoittaa käytännössä sitä, että se vahinko on jo ehtinyt tapahtua, puhuttiin siitä jälkeenpäin mitä vain.

Mä olen kuulemma mies, koska mulla on kuulemma aataminomena. : /

Muistan vieläkin, kun äitini sanoi mulle nuorena, että mun ei pitäisi käyttää ihonmyötäisiä vaatteita, kun olen niin laiha. "Sulle sopisi jotkut isot säkit."

Minusta on vähän huolestuttavaa, jos äiti alkaa itkeä jostakin 3-vuotiaan lausahduksesta ja kehitellä sen ympärille hirveää draamaa. Kyseessä on siis 3-vuotias pikkulapsi! :O

Yhteistyössä