Sinä -60 tai -70 luvulla syntynyt, oliko nuoruutesi tälläistä:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"utelias"

Vieras
- pojat jatkuvasti huoritteli, huora saatoit olla vaan siks koska oot nainen sukupuoleltas
- koko ajan vaan vittuiltiin ja oltiin ilkeitä muutenkin
- herkkyyttä ei arvosteta
- kehotetaan viiltämään ranteet auki tai ampumaan kuula kalloon jos oot yhtään surullinen jostain ja sit haukutaan myös et sul on heikko psyyke
- kiusataan, kiusataan, kiusataan ihan vitusti toisia ja ajetaan en suohon ja saadaan siitä sitten nautinto itselle
- provoillaan ja trollitaan. provotaan ja trollitaan jopa syöpää sairastavaa ihmistä ja haukutaan sitten sitä

menkää semmoselle keskustelupalstalle kun randomi ja hissichattiin esimerkiks ja kattokaa minkalaiseen pyöritykseen lapsenne voi joutua. :(

ite olin eilen siellä ja sitten pari tuntematonta poikaa alko vittuilemaan mulle ihan syyttä ja vänklättiin ja väänettiin paskaa puol viiteen aamulla, jostain ilta kaheksasta ja se päätty siihen et minä repesin itkuun, koska oon entinen koulukiusattu... ja luonteestani löytyy myös herkkyyttä

minä en tiedä mitä minä teen, jos meistä nykyteineistä ei kasva ikinä meidän vanhempien tapasia viisaita ihmisiä, minä en kestä elää, minä pelkään, enkä pärjää kun kaikki täytyy repiä aina kappaleiksi ja ite kun haluaisin olla toisille mukavuudenhaluinen, en saa kiksejä ilkeydestä................................................

Kiusaamista ja huorittelua oli silloinkin, mutta silloin ne piti sanoa päin naamaa. Toki samat jutut kuuli joskus kiertotietäkin. Nykyisin netissä voi kirjoittaa melkein mitä vain ja sieltä ei niitä sanoja saa pois. Helpointa on pysyä pois niistä foorumeista, joissa itselle tulee paha mieli. Netistä löytyy kivojakin juttuja.

Mä olen sun kanssa ihan samoilla linjoilla. En itse muista että meno olisi näin kovaa omassa nuoruudessa ollut. Samoin myös minä olen herkkä ja empaattinen joten on ollut hirveän vaikea kestää halventamista ja muuta. Mutta toisaalta miksi edes pitäisi, eihän se ole normaalia. On normaalia pahoittaa mielensä ilman että se tarkoittaisi että on psyykenongelmia, on normaalia kohdella kanssaihmisiä kunnioittavasti jne. Kauheaa tämä nykymeno tosiaan on.

ja se sano että ei sillon ainakaan tollasta käytöstä ollu...

Niin pysyinkin pitkän aikaa taas pois sieltä, mut sit menin kokeilee ja en kestäny siellä oloo kun sinne tulee ihmisii jotka haluu vaan satuttaa muita...

Miksi ihmeessä mennä roikkumaan johonkin urpojen tsättiin? Tuskin se nyt kenenkään koko nuoruuttaa määrittää, mitä keskellä yötä netissä mölistään...

Mistä tää kaikki johtuu...

Miks -90 lukulaiset on jotenkin erillaisia ja outoja, eivätkä käyttäydy samalla tavalla kun omat vanhempansa nuoruudessa!

Samalla 1900-luvulla mekin ollaan nimittäin synnytty, nii luulis et sama perinne jatkuis meidän keskuudessa...

Kun on -60 syntyneet, -70 syntyneet, -80 syntyneet, -90 syntyneet... kaikki ollaan sitä samaa poppoota!

ja sit muakin alettiin haukkumaan siitä et mä en kovassa maailmassa pärjää ja oon mielenvikanen ja mut pitäs sulkee koko loppuelämäks telkien taakse...

no saanko nyt kysyy: OnX ihan vidun hienoo ja kovaa kun ootte nii kovii aikuisii ja teil on helevetin kova maailma ???? ouyea

Aikuistumiseen kuuluu myös se, ettö osaa valita seuransa ja sen missä aikaansa viettää. Siinä taitaa ap:lla olla vielä opettelemista.'

Täyspäinen aikuinen ei notku jossain teinipalstalla aamuviiteen ottamassa turpiinsa, vaan laittaa tietokoneen kiinni ja menee nukkumaan.

mullon koko ajan sellanen olo että en minä kuulu vittu tänne ja sitten kun omat vanhemmat, -60 luvulla syntyneet ihmiset vanhenee ja kuolee pois, nii musta tuntuu et vedän haulikon piipun suuhun ja lähen samalla...

emmä haluu jäädä tänne, jos tästä maailmasta tulee tällänen ilkee paikka :(

Kun on -60 syntyneet, -70 syntyneet, -80 syntyneet, -90 syntyneet... kaikki ollaan sitä samaa poppoota!

Ei mene ihan noin. Meidän talossa on 60- ja 70-luvulla syntyneet ja kolme 90-luvulla syntynyttä eikä me ihan kyllä samalla viivalla olla. Noi 60- ja 70-luvulla syntyneet pitää kuria ja yrittää kasvattaa 90-lukulaisista yhteiskuntakelpoisia kansalaisia.

Mutta alkuperäiseen kysymykseesi kommentoisin niin, että ennen vanhaan otettiin turpaan kirjaimellisesti ja livenä. Nykyään piiloudutaan näppiksen taakse, mutta toisaalta on kovin helppo lähteä pois tuollaisesta tilanteesta jos kovin alkaa ahdistaa. Nettikeskustelut ja chatit on aina kasvottomia, yleensä tuntemattomia ihmisiä eikä niitä kannata ottaa niin vakavasti.

joskus siellä on ihan kivojakin ihmisiä ollut.

sitten tulee yks idiootti ja pistää kaiken paskaks ja kun siellä ei oo ees mitään äänestys nappulaa et sais halutessaan potkia jonkun ihmisen ulos...

ja mä tiiän muijista nämä teini bitchit ja jätkistä jonnet, tasan tarkkaan millanen ihmistyyppi ne on oikeessakin elämässä. niitä tulee massoittain tuolla kadulla vastaan. ne on ilkeitä.

minä vihaan niin paljon tätä elämää, että joskus pyydän kuolla vaan jo pois nuorena ja sit vihaan ihmisiä ja etenkin teinejä! haluisin tappaa kaikki teinit koska ne on tehny ihmisryhmänä mulle eniten pahaa!!! vihaan!!!!!!

mä meinasin sitä et kaikki ollaan synnytty 1900-luvulla että siinä mielessä samaa poppoota kun omat vanhemmatkin ja ukit sekä mummot.

miksi meistä on tullut sit näin paskoja, eikä samanlaisia kuin te??

se on jo noloa...

minäkin haluan olla samanlainen fiksu ihminen kuin mun isä ja äiti. tosin muutamia asioita niissäkin muuttaisin, koska niillä on vähän omia ongelmia.

millasiahan kasvattajia -90 lukulaisista sitten tulee, mä en haluu et me lisäännytään koska täällä on jo aika paha olla nuorten kesken... oon miettiny vakaasti sitä päätöstä, et minä en haluu tehdä tähän maailmaan kärsii lapsia yhtään enempää

ja netissä pitäs osata samat käytöstavat kun ulkomaailmassaki. minä vihaan kanssa sitä jos joku ei toimi niin! en voi yksinkertasesti sietää..

Kyllä tuollaisia mestoja oli silloin ja on nyt. Täytyy yrittää valita seuransa ja vapaa-ajanviettopaikkansa niin, ettei tartte kaikenlaista kestää. Koulukiusaamistakin oli silloin ja on yhä. Nykyään on ehkä jämäkämpiä keinoja koulukiusaamiseen puuttua. Nettikiusaaminen on tietysti uutta, koska eihän silloin nettiä ollut ;) Netissäkin voi kyllä valita missä liikkuu.

Itse en yhtään jäisi vänkäämään (enkä kannusta lapsiakaan sellaiseen) kiusaajahenkisten tyyppien kanssa vaan vaihtaisin seuraa samantien/jättäisin huomiotta.

[QUOTE="utelias";27988435]joskus siellä on ihan kivojakin ihmisiä ollut.

sitten tulee yks idiootti ja pistää kaiken paskaks ja kun siellä ei oo ees mitään äänestys nappulaa et sais halutessaan potkia jonkun ihmisen ulos...

ja mä tiiän muijista nämä teini bitchit ja jätkistä jonnet, tasan tarkkaan millanen ihmistyyppi ne on oikeessakin elämässä. niitä tulee massoittain tuolla kadulla vastaan. ne on ilkeitä.

minä vihaan niin paljon tätä elämää, että joskus pyydän kuolla vaan jo pois nuorena ja sit vihaan ihmisiä ja etenkin teinejä! haluisin tappaa kaikki teinit koska ne on tehny ihmisryhmänä mulle eniten pahaa!!! vihaan!!!!!![/QUOTE]

Ihan sellainen pikku juttu, josta et saa nyt ottaa itseesi, mutta jos olette koko yön pakertaneet saman aiheen äärellä tulee siinä väkisinkin masentuneeksi. Ilman muuta koet olosi nyt itkuiseksi ja väsyneeksi, koska rassasit päätäsi parin täysin tuntemattoman tyypin kanssa ja joilla todennäköisesti oli vaan hauskaa saadessaan kiusata sinua. Kukaan ei oikeastikaan jaksa tuollaista. Jos olisit työelämässä ja tiukoissa neivotteluissa pidettäisiin välillä pissa-, kahvi- ruokataukoja. Sekä sovittaisiin jossakin vaiheessa uusi aika, jos päätöstä ei samassa neuvottelussa vielä tulisi. Ihmisen aivot eivät vaan kykene liian pitkään. Jos olet ikinä tutustunut liiasta valvomisesta aiheutuneisiin vaikutuksiin, niin yhden yön jälkeen ihminen tilaa voi verrata humalaan. Joten suhteuta tämä tieto teidän keskusteluihin ja mieti, mitä kaikkea känniset ihmiset örisevät toisileen. Seuraa ei voi todellakaan kehua hyväksi.

Suosittelen, että jätät ne pari idioottia omaan arvoonsa. Et saa uskoa, mitä he sinusta sanovat. On oikein loukkaantua heidän sanoistaan, koska niin ei saa ihmisiä ylipäätään puhutella muutenkaan. Ja seuraavan kerran, jos koetat miettiä tekemistä pohdi jo nyt valmiiksi onko sen tekemisen ihan pakko sättäämistä apinoiden seassa. Kai nyt netistä muutakin huvitusta löytyy? Ala pitämään blogia ja kertoile siellä elämästäsi. Todennäköisesti joku kiva ihminen löytää sinut ja antaa myönteistä palautetta.

Huorittelua oli, mutta en noista muista oikein tiedä. Koulukiusaamista ja kiusaamista on jokasessa sukupolvessa, ja se on aina julmaa ja väärin.

Ei kannata monta tuntia vängätä netissä sellasen ihmisen kanssa, joka vaan saa pahalle mielelle. Sulla on nyt univelkaa ja kaikki näyttää masentavalle.. luultavasti olo paranee huomattavasti kun nukut kunnon unet.:hug:

[QUOTE="hmmm";27988474]Kyllä toi murrosikä menee ohi, odota vaan. Sua ei kyllä uskoisi 90-luvulla syntyneeksi.[/QUOTE]

ja ootko ihan varma että toi johtuu murrosiästä, eikä siitä et -90 lukulaisista kun ne on kiinni 2000-lukuun ja 2000-luvulla syntyneistä ole kehittymässä täysin uus ihmistyyppi...

jotka ei tunne sanoina: empatiakykyä, hyvyyttä, mukavuutta toista kohtaan

vaan tärkein periaate heille on se, että heidän maailmansa on kova ja dominoivat ja vahvat ihmiset saa pelkästään pärjätä ja heikot sorretaan alas, eikä niiden masennuksesta, muista mielenterveys ongelmista tai pahasta olosta välitetä pätkääkään koska näin on tarkotus jyrätä... se on uusi jyräys-kulttuuri...

omia vanhempiakaan ei enää arvosteta muuta kuin rahallisesti
ja mummot tönitään ojaan, mitä te ette sillon varmaan tehny
ja ala-koululaiset pojatkin puhuu tisseistä ja panemisesta ja joka toinen sana on vittu ja kun niiltä kysyy läpällä " miten te iskette tyttöjä? " vastaus: " no me hoidellaan ne sänkyyn "

toi on aivan järkyttävää!!!!!!!!!!!!

mistä ne oppii moisen paskan? saako ne telkkarista kahtoo esimerkiks vapaasti aikuisten ohjelmia ja sitä kautta, vai tuleeks tää kasvatus tohon kulttuuriin kavereilta ja et ei tarvii kun olla yks tollanen epämääränen kaveri niin se manipuloituu 10 lasta samanlaisiks. ei siinä oo vanhemmilla enää arvoa tai väliä miten ne kasvattaa kun ei se kuitenkaan hyödytä mitään...

[QUOTE="utelias";27988553]

mistä ne oppii moisen paskan? saako ne telkkarista kahtoo esimerkiks vapaasti aikuisten ohjelmia ja sitä kautta, vai tuleeks tää kasvatus tohon kulttuuriin kavereilta ja et ei tarvii kun olla yks tollanen epämääränen kaveri niin se manipuloituu 10 lasta samanlaisiks. ei siinä oo vanhemmilla enää arvoa tai väliä miten ne kasvattaa kun ei se kuitenkaan hyödytä mitään...[/QUOTE]

Ite ainakin kovalla kädellä raakkaan pois lasteni kaveripiiristä ne tyypit, jotka eivät tiedä hyvää.

• Tykkää
Reactions: fortunate
Ihan sellainen pikku juttu, josta et saa nyt ottaa itseesi, mutta jos olette koko yön pakertaneet saman aiheen äärellä tulee siinä väkisinkin masentuneeksi. Ilman muuta koet olosi nyt itkuiseksi ja väsyneeksi, koska rassasit päätäsi parin täysin tuntemattoman tyypin kanssa ja joilla todennäköisesti oli vaan hauskaa saadessaan kiusata sinua. Kukaan ei oikeastikaan jaksa tuollaista. Jos olisit työelämässä ja tiukoissa neivotteluissa pidettäisiin välillä pissa-, kahvi- ruokataukoja. Sekä sovittaisiin jossakin vaiheessa uusi aika, jos päätöstä ei samassa neuvottelussa vielä tulisi. Ihmisen aivot eivät vaan kykene liian pitkään. Jos olet ikinä tutustunut liiasta valvomisesta aiheutuneisiin vaikutuksiin, niin yhden yön jälkeen ihminen tilaa voi verrata humalaan. Joten suhteuta tämä tieto teidän keskusteluihin ja mieti, mitä kaikkea känniset ihmiset örisevät toisileen. Seuraa ei voi todellakaan kehua hyväksi.

Suosittelen, että jätät ne pari idioottia omaan arvoonsa. Et saa uskoa, mitä he sinusta sanovat. On oikein loukkaantua heidän sanoistaan, koska niin ei saa ihmisiä ylipäätään puhutella muutenkaan. Ja seuraavan kerran, jos koetat miettiä tekemistä pohdi jo nyt valmiiksi onko sen tekemisen ihan pakko sättäämistä apinoiden seassa. Kai nyt netistä muutakin huvitusta löytyy? Ala pitämään blogia ja kertoile siellä elämästäsi. Todennäköisesti joku kiva ihminen löytää sinut ja antaa myönteistä palautetta.

sain mä onneks vähän ees nukuttuu, mut jäihän tossa huonoille unille.

sit kun oon persoonana vielä semmonen, et ei oo ihan kaikista pitkä jänteisimmät hermot.. vaan mun pinnan saa kiristyy tosi nopeesti ja sit se palaa

en tiiä johtuuko se siitä kun mua on joskus kiusattu, et sen takia aivot palaneet kerran loppuun ja ei kestä oikeen enää rasitusta kuten terve pää.

vai et mulla on luonteessa tulisuutta ja sit lähtee...

mie veikkaan et siinä on molempia puolia. minussa siis.

ja se miks mä tartun kun lillukan varsiin noihin ja rupeen kääntää ja vääntää ja pistää settiä takasin niin siks koska mä haluun näyttää ettei toiselle ihmiselle saa noin tehdä, koska se ei oo oikeudenmukaista ja se satuttaa !!!!!!!!!!!

mullon vahva oikeudenmukaisuuden tunto ja jos joku asia ei mee oikein, nii mulla on tapana puuttua siihen.

haluisin saada vaan ne tyypit tajuu et miten pahasti ne tekee!

sitten mikä oli kerrassaan kaikkeuden huippu, tää ärsyttäjä rupee ite vinkuu lopettamista, no ei .. mä oikeen lisään vittuilakseni sille tuplasti pahemmin takasin nii vettä myllyyn... ja sit se vinkuu et sille tuli paha mieli kun rupesin haukkuu sitä vaikka ite alotti härkkimisen !!! niin vitun nolo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kelatkaa..

Huorittelua oli, mutta en noista muista oikein tiedä. Koulukiusaamista ja kiusaamista on jokasessa sukupolvessa, ja se on aina julmaa ja väärin.

Ei kannata monta tuntia vängätä netissä sellasen ihmisen kanssa, joka vaan saa pahalle mielelle. Sulla on nyt univelkaa ja kaikki näyttää masentavalle.. luultavasti olo paranee huomattavasti kun nukut kunnon unet.:hug:

en tiiä monelta nukahdin, joskus viiden jälkeen varmaan, kun itkin vielä painuessa pehkuihin ja aamullakin kun mua oli taas onnistuttu satuttamaan.. siitä sitä ruoskii itteään

ja kymmeneltä heräsin, et ei siinä kovin kattavia unia varmaan saanu

verisuonii on ainaki katkeillu ihan vitusti silmistä ja ne on ihan punaset mun silmät nyt :S

Ite ainakin kovalla kädellä raakkaan pois lasteni kaveripiiristä ne tyypit, jotka eivät tiedä hyvää.

jos ite joskus teen tai saan lapsia nii kasvattaisin samalla tavalla. :)

sit oisin huolehtivainen ja rakastavainen vanhempi ja näyttäisin kanssa paljon sitä rakkautta, enkä pelkästään puhu siitä. ja selvät rajat ois ikärajojen kanssa telkkari ohjelmissa ja peleissä sekä päihteissä, kotiintulo ajoissa jne.

tiedä sit tulisko musta outo -90 lukulainen vanhempi?

koska oon kysyny oman ikäsiltä joskus näitä juttuja ja ne on sanonu seuraavaa:

" ei minkää telkkarin tai pelien kanssa rajoja tartte. mullekkaa niistä oo mitään tullu "

" voi 13-vuotiaalle bissen tarjota, ei se siihen kuole ja parempi et se kotona ryyppää kun muualla. ei mullekkaa oo tullu mitään vaikka ton ikäsenä aloin ryyppää "

" mun lapsi saa olla ulkona niin kauan kun se haluaa. vaikka 13v aamuyöllä neljältä tuolla jossain, kuhan tiiän et missä se menee. en viittis mitään tiukkoja kotiintulo aikoja asettaa kun omat vanhemmat on asettanu mulle niitä ja se on ollu tosi vittumaista olla toisen määräiltävänä "

pelottavaa.....

Yhteistyössä