Silmukkakoepalasta tietävät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mööh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mööh

Jäsen
28.04.2008
303
2
18
Elikkäs, jos joku muistaa, taannoin kirjoittelin kun olin menossa koepalan ottoon. Nyt tuli sitten aika silmukkakoepalaan. Mikä ihme se on ja mitä siellä tehdään?
Kertokaa kaikki mitä, arvoisat palstalaiset, tiedätte kyseisetä aiheesta, olisin todella kiitollinen! :)
Palaan hetken kuluttua katsomaan!

äitiltä otettu..ottivat noin 10 erikohdasta ja eivät suostuneet puuduttamaan/rauhoittamaan kun on 5 lasta synnyttäny niin täytyy kuulema se kipu kestää..tällaista täällä syöpäpotilaiden kohtelu :(

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
äitiltä otettu..ottivat noin 10 erikohdasta ja eivät suostuneet puuduttamaan/rauhoittamaan kun on 5 lasta synnyttäny niin täytyy kuulema se kipu kestää..tällaista täällä syöpäpotilaiden kohtelu :(

Kyllä minäkin jouduin vähän vaatimaan, halusin sitä puudutesuihketta ennen piikkejä ja siitä huolimatta ne 5-6 pistosta sattuivat |O

Mua ei puudutettu ennen koepaloja, eikä se ihan hirveästi sattunutkaan. Se sattui ja paljon, kun koepalojen oton jälkeen kävin vuotamaan kuin härän kurkusta ja suonia jouduttiin polttamaan. Silloin puudutettiin, mutta siitä ei paljoa tuntunut olevan apua...

Slingakonisaatio l. sähkösilmukkahoito l. loop-hoito. Monta nimee siis :)
Menet polille, puudutetaan kohdunsuu ja sähkösilmukalla otetaan yksi isompi koepala (kartion mallinen ) kohdunsuulta. Yleensä ei satu vaan puudute on tehokas. Koepalan oton jälkeen voidaan vielä tarvittaessa hyydyttää mahdollista vuotoa pallokärjellä polttelemalla.
Kestää kaiken kaikkiaan n. 15-20 min, mut suurin osa ajasta menee valmisteluun ym. Sit pääset kotiin/töihin ja mihkä nyt menetkin.

Missäpäin Suomea tehdän tällaisia kivuliaita tutkimuksia ilman puudutusta??? Potilaan ei tarvitsisi joutua pyytämään tai vaatimaan kivunlievitystä (tai poistamista) kun meillä on nämä länsimaisen lääketieteen tehokkaat apukeinot käytettävissä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras hoitsu:
Missäpäin Suomea tehdän tällaisia kivuliaita tutkimuksia ilman puudutusta??? Potilaan ei tarvitsisi joutua pyytämään tai vaatimaan kivunlievitystä (tai poistamista) kun meillä on nämä länsimaisen lääketieteen tehokkaat apukeinot käytettävissä!!!

Ei missään. Tässä ketjussa nämä jotka eivät ole saaneet puudutusta jostain syystä, puhuvat kolposkopiasta eivät slingasta.

Musta tuntuu uskomattomalta, että mitään hoitoja ja tutkimuksia tehtäisiin ilman lääkitystä. Itse olen pelkopotilas ja minulle kaikki hoidot tehdään Diapamin ja empaattisen suhtautumisen voimalla. Ja toki kivunlievityksen, jkos sitä tarvitaan. Ei ole koskaan toistaiseksi ollut ongelmia saada hoitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja mööh:
Kiitos vastanneille! Mitäs siitä sitten nähdään ja mitä mahdollisesti tehdään myöhemmin?

Siitä nähdään minkäasteista muutosta siellä on ja millä marginaalilla se muutos alue on saatu poistetuksi. Se siis on hoito samalla. Jos muutos saadaan kokonaisuudessaan pois, jatkot on papa seuranta esim. 3-4kk päästä.

Kiitos kätilö, ja anteeksi kun vielä jankkaan.. ;) Niin eli ne poistaa muutokset ja näkevät samalla sit että onko kaikki saatu pois (siis sillä samalla silmukkakoepalalla)? Tyhmä mikä tyhmä, kun ei ymmärrä... :headwall:

Slingakonisaatio l. sähkösilmukkahoito l. loop-hoito. Monta nimee siis :)
Menet polille, puudutetaan kohdunsuu ja sähkösilmukalla otetaan yksi isompi koepala (kartion mallinen ) kohdunsuulta. Yleensä ei satu vaan puudute on tehokas. Koepalan oton jälkeen voidaan vielä tarvittaessa hyydyttää mahdollista vuotoa pallokärjellä polttelemalla.
Kestää kaiken kaikkiaan n. 15-20 min, mut suurin osa ajasta menee valmisteluun ym. Sit pääset kotiin/töihin ja mihkä nyt menetkin.
Siinä todellakaan pysty mihinkään töihin menemään, kun vuodat kuin seula! Vielä illalla tuli niin paljon verta, että tuli siteestä ohi ja sohva kastui:(

Yhteistyössä