Silmien laserleikkauksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymyksiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymyksiä

Vieras
Kuinka paljon maksoi, kuinka kauan kesti toipuminen? Onnisuiko leikkaus, paraniko näkö? Oletko ollut tyytyväinen/oletko katunut?

Kun olen harkinnut leikkausta mutta en tunne ketään joka siinä olisi käynyt, ymmärrän kyllä että hintahaarukka taitaa olla aika laaja mutta noin suuntaa-antavasti?

Moips..en valitettavasti löyä vastauksia kysymyksillesi..mutta ite olen kans aatellut ottaa leikkauksen tänä keväänä.,..Seinäjoella aikoisin ottaa...Molemmat veljeni ovat sen kans ottaneet ja hyvin tyytyväisiä ovat olleet ja näkö parani täydellisesti =)

Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
Moips..en valitettavasti löyä vastauksia kysymyksillesi..mutta ite olen kans aatellut ottaa leikkauksen tänä keväänä.,..Seinäjoella aikoisin ottaa...Molemmat veljeni ovat sen kans ottaneet ja hyvin tyytyväisiä ovat olleet ja näkö parani täydellisesti =)

Tiedätkö yhtään hintoja?
Vaikka kai niissä on tarkat tutkimukset ennen leikkauksia että vois vähän hintatasoakin saada selville ennen sitä?

Vähän reilun 3000 euroa maksoi ja olen ollut tyytyväinen. Vahvuuksia silmälaseissa oli ennen leikkausta -8 ja -7,5 nyt en tarvitse silmälaseja ainoa vika mitä jäi on silmien kuivuminen. Sekin hoituu kun käyttää kosteustippoja. En voi muutakuin suositella on kyllä hintansa väärti (= Ainoa ihmisen aisteista mikä voidaan parantaa täysin hyvin pienellä ja vaivattomalla toimenpiteellä. Leikkaus suoritettiin tampereella mehiläisessä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tiedätkö yhtään hintoja?
Vaikka kai niissä on tarkat tutkimukset ennen leikkauksia että vois vähän hintatasoakin saada selville ennen sitä?

No siellä kotisivuilla on hinnat...Siinä 2500-3000 euroa se suunnillee oli sillon.

Tässä kotisivut jonne siis minä olisin menossa...
http://www.medilaser.fi/

Mulla makso reilu 2000e, treen medilaserissa kävin. Aivan huippu juttu, ei o kaduttanu yhtään. Ajoin ite sieltä autolla pois joten näin hyvin heti. Leikkaus päivän silmät oli "hiekkaset" mut muuta vaivaa ei ollut. Eli mulla parani näkö, onnistu hyvin ja erittäin tyytyväinen olen. Näkö oli noin -3.5 ja hajataittoo tosi paljon. Itse ainakin suosittelen erittäin lämpimästi!!

Olen leikkauttanut kolmen kuukauden sisällä molemmat silmäni. Leikkaus maksoi 1480 euroa/ silmä. Tämän lisäksi maksaa silmien esitutkimus ( Kela korvaa osan kuluista) sekä jälkitarkastukset. Olen enemmän kuin tyytyväinen. Leikattu silmä oli kipeä leikkauspäivänä. Silmätippoja laitan silmiini edelleen, mutta eipä tarvitse räplätä silmälasien ja piilolinssien kanssa :)

Kestikö toipuminen pitkään? Lähinnä tarkoitan että kaksi päivää vai kaksi viikkoa? Kun olen ainoa ajokortillinen meidän perheessä :)

Autoa ajoin jo seuraavana päivänä, mutta varsinaisesti näkö kirkastui kolmantena päivänä se roskantunne silmässä kesti reilun viikon. Mut täähän on yksilöllistä. Mä muuten näin television tekstit jo samana iltana (=

Miltä se tuntu? Ottiko kipeää? Veljeni sanoi että tuntui kun ois täysillä sormella painanu silmään :S ja toinen sanoi että operaatio haisi ihan palaneelta iholta... :/ :D

Niin muuten, leikkaako ne kummankin silmän vaiko yhden vaan kerrallaan? Vai onko tämä jotenkin tilanneriippuvaista?
Ja onhan nuo leikkaukset hurjan kalliita, mutta kun sen suhteellisen nuorena teettäis niin kai se maksais itseään takaisin ajan myötä kun ei tartteis piilareita ja silmälaseja ostella :)

Tänään sain varattua ajat niin esitutkimukseen kuin toimenpiteeseen. Neljän viikon sisällä molemmat.. Jännittää, hirvittää ja pelottaa... Kustannusten arvio tutkimuksineen 3700,00 ja kyseessä Femto Amaris Lasik, Eiran sairaalaan menossa. Tulen kertomaan kokemukseni sitten kun on jotain kerrottavaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kestikö toipuminen pitkään? Lähinnä tarkoitan että kaksi päivää vai kaksi viikkoa? Kun olen ainoa ajokortillinen meidän perheessä :)

Autoa ajoin jo seuraavana päivänä, mutta varsinaisesti näkö kirkastui kolmantena päivänä se roskantunne silmässä kesti reilun viikon. Mut täähän on yksilöllistä. Mä muuten näin television tekstit jo samana iltana (=

Niin ja mun silmät leikattiin molemmat samalla kertaa lääkärissä olin noin kolme tuntia, mutta toimenpide huoneessa olin noin.15 minuuttia. itseleikkaus kestää jotain minuutin. Lepäilyä oli suurinosa hämärässä huoneessa leikkauksen jälkeen ja tietty esitutkimukset oli ennen leikkausta.

niin kai tiedät ettei raskautta suositella vuoteen leikkauksen jälkeen? Itsellä sen vuoksi lykkääntynyt leikkaus tälle keväälle, kunhan lopetan imetyksen... Ja nuo hintoja antaneet, se ei varmaan ollut täysin laser, tarkoitan että läppä tehtiin kai höylällä? Kun itse olen siinä uskossa että femtosekuntilaserilla kokonaan tehtynä tulee kustantamaan lähemmäs 5teur..

Miltä se tuntu? Ottiko kipeää? Veljeni sanoi että tuntui kun ois täysillä sormella painanu silmään :S ja toinen sanoi että operaatio haisi ihan palaneelta iholta... :/ :D

No se tuntuu hieman ilkeältä. Silmää ikäänkuin jomottaa hieman toimenpiteen aikana, mutta kipua ei varsinaisesti tunnu. Paraneminen ottaa muutaman päivän ja "uudet" silmät tuntuvat tosi ihanilta. Aivan olisi taas kymmenvuotias kun näkee kilometrien päähän, luonnon ja kaiken.

Alkuperäinen kirjoittaja neiti Dina:
voi kun on kallis :( mä just tänään tuota asiaa mietin että olispa ihana päästä, kun mulla niin hirveän nopeasti huononee koko ajan..

Jos sulla huononee näkö jatkuvasti, niin ei kyllä kannata mennä leikkaukseen, koska se ei pysäytä näön huononemista. Eli luultavasti jonkun ajan kuluttua leikkauksesta et taaskaan näkisi kunnolla.

Itse kävin, olen tosi tyytyväinen että menin, rahat olis voinut käyttää paljon turhempaankin. Paitsi että nyt vainoharhailen kokoajan, että onko mun näkö alkanut huonontua! Pärjään kyllä ilman laseja hyvin, mutta ihan leikkauksen jälkeen tuntuu että näkö oli aivan supertarkka.

Alkuperäinen kirjoittaja täällä kun palstailet:
niin kai tiedät ettei raskautta suositella vuoteen leikkauksen jälkeen? Itsellä sen vuoksi lykkääntynyt leikkaus tälle keväälle, kunhan lopetan imetyksen... Ja nuo hintoja antaneet, se ei varmaan ollut täysin laser, tarkoitan että läppä tehtiin kai höylällä? Kun itse olen siinä uskossa että femtosekuntilaserilla kokonaan tehtynä tulee kustantamaan lähemmäs 5teur..

ei kolmetuhatta maksoi juuri nimenomaan toi mehiläisessä tehty leikkaus ja on juuri toi femtosekuntilaser mulle tehtiin reilu kaksi vuotta sitten mehiläisen sivuilta löytyy tietoa että ei höylätty. Tää on muuten paras ja turvallisin tapa kanssa vaikka ei ehkä halvin.

Kiitos huomiosta, olen tuosta kuullutkin jostain. Kumpaa, raskautta vai synnytystä, ei suositella vuoteen leikkauksen jälkeen; kumpaa tarkoitat?

mä en ainakaan tuntenu mitään kipua semmonen palaneen käry tuli nenään kyllä. Ei se mitään kivaa ole, mutta ei kyllä todella sattunut yhtään missään vaiheessa.

Kiitos huomiosta, olen tuosta kuullutkin jostain. Kumpaa, raskautta vai synnytystä, ei suositella vuoteen leikkauksen jälkeen; kumpaa tarkoitat?

Raskautta. Koska kasvuhormonimäärä nousee niin isoksi ja sen vuoksi silmän "haava" voi parantua liian aggressiivisesti eli näkö taas huonontua...

Ja sinä joka laitoit hinnoista, hienoa! Olin varautunut isompaan laskuun mutta mahtavaa jos se on noinkin "vähän" Mihinkö sitä laittais loput rahat ;)

Yhteistyössä