Silmätulehdus, lapsi kerhoon vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei

Vieras
Mikä on yleinen käytäntö? Kyse on siis tuollaisesta viisivuotiaasta lapsesta. Illalla silmä punoitti ja kutisi, äsken heräsi ja kävi vessassa, silmä rähmi tosi paljon. Pitää varmaan aamulla käydä hakemassa siihen lääkkeet.

Tarttuuko yleensä hyvin? Meillä on tasan kerran ollut silmätulehdus, silloin esikoinen oli pieni ja käytiin hakemassa lääkekuuri. Kotiintullessa todettiin, että mulla oli ihan sama tauti, lainailin esikoisen lääkkeitä, soitin kyllä eka terkkariin, koska olin raskaana. Antaako lääkäri valmiiksi niin paljon sitä tököttiä, että sillä voi muitakin hoitaa, jos valmiiksi pyytää? Meillä on kolme lasta, en viitsisi jokaisen kanssa erikseen lääkettä käydä hakemassa, jos tarttuu kovin helposti toiselle. Terveyskeskukseen on vielä niin vaikeaa edes saada aikaa.

Päiväkodissa on sääntö, että jos tänään aloittaa tipat, huomenna voi lapsi mennä. Tämähän tietysti voi vaihdella. Eli ilman lääkekuuria ei ole menemistä.

Lääkettä on ainakin meillä ollut reilusti.

[QUOTE="Sirkkeli";27464921]Öh, eikös se ole tosi herkkä tarttumaan? Jotenka et veis...[/QUOTE]

Tätä just ajattelin, eli pitää jättää kerhopäivä väliin. Kurjaa vaan, kun on niin kovasti odottanut pääsevänsä kaverin kanssa leikkimään...

Yleinen käytäntö on se että käyttää omaa järkeä,mikä taito sinulta uus-avuttomalta näyttää puuttuvan täysin.Yritä ehki ajatella miten sinun esi esi esi vanhammat olisi tehnyt.Jos ei osaa käyttää omaa järkeä niin heikoilla jäillä ollaan,jos tajusit mitä sekään tarkoittaa,kun olet tuommoinen vitun tyhmä ääliö!

Yleinen käytäntö on se että käyttää omaa järkeä,mikä taito sinulta uus-avuttomalta näyttää puuttuvan täysin.Yritä ehki ajatella miten sinun esi esi esi vanhammat olisi tehnyt.Jos ei osaa käyttää omaa järkeä niin heikoilla jäillä ollaan,jos tajusit mitä sekään tarkoittaa,kun olet tuommoinen vitun tyhmä ääliö!

Hah, mikäs trauma sun ilkeyden taustalla on? Ja kuten viestistäsikin jo näkee, et ole täydellinen itsekään. Suuta supummalle siis.

kävin lapsen kanssa illasta lääkärillä silmätulehd takia. Saimme tipat ja lääkäri sanoi, että seuraavana päivänä ei lasta saa viedä hoitoon. Toki olen vielä alle 3v kanssa kotona muutenkin, mutta sinun ei kannata siis lasta kerhoon viedä.Muu perhe on tulehd säästynyt. :)

Meille sano lääkäri 4,5v tytöstä, että pitää olla pari päivää kotona. Käytiin illalla hakee tipat niin en sitten viittiny seuraavana päivänä viedä tanssitunnille aamulla... mut ei onneks tarttunu ainakaan vielä kuopukseen. Käskin pesemään molempia vähän useemmin käsiä niin ei tarttunu :)

Meille sanottiin aikanaan, että niin kauan kun silmä oireilee, pitäisi pysyä poissa kerhoista ja päivähoidosta. Tarttuu kyllä todella helposti ja sitä on ikävä hoitaa. Ainakin mun silloin 5-vuotias pisti niin paljon hanttiin, että lopulta ne tipat saatiin silmään lähestulkoon väkivalloin. Mä istuin hajareisin päällä (en siis tietenkään painolla vaan pidin jalkojen välissä), painoin hiuksista lattiaan ja mies sillä välin kiskoi silmää auki ja tiputteli tippoja. Ihan järkyttävää, mutta kun ei muukaan auttanut.

Yhteistyössä