Silmäluomi ihan turvonnut ja punainen "pussi"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa hädässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa hädässä

Vieras
Mitä voin tehdä? Olen sairaan lapsen kanssa kotona, enkä hänen kanssaan voi lähteä minnekkään, joten kertokaa mitä tehdä.. luomi on ikäänkuin pöhöttynyt, punoittaa ja kirvelee ja kutittaa.. Itse silmä on ihan terve, VARMASTI!
Mutta viileä, eikä lämmin auta.. ärtyy vaan enemmän..

Perussairautena on atopia.

Itse tiedät varmaan parhaiten mikä atopiaasi auttaa. Laita jotain perusvoidetta? Itse olen käyttänyt myös pahimpaan hätään kortisonivalmisteita luomelle, vaikkei varsinaisesti sais laittaakaan..

Huoh, en mä uskalla mitään silmiin laittaa, siis kortisonivoidetta noin lähelle silmää. Ja sis mulla on atopia ollut poissa jo aika pitkään ja nyt alkaa nostaa päätään.
Auttakaa, oon kokeillut paksua rasvaa (locobase repair), ei auttanut paheni, kokeilin ohkasta rasvaa (bepanthen) kirveli ja rupes vaan punottamaan ihan kunnolla.

[QUOTE="Vieras";24949761]Silmätulehdus?[/QUOTE]

En usko.. sillä silmä itsessään ei kutise eikä punoita, eikä siis vetistäkkään.. iho silmän ympärillä on siis punoittava, pullottava ja ärtyneen näköinen.
Mitään näppyä ei kyllä näy.

Luomirakkula?

Lisään vielä että aina luomirakkusta ei pattia ensin huomaa, aluksi se on hyvinkin pieni ja jos on kohtuu oireeton, ei sitä huomaa edes tutkiskella ennen kun alkaa punoittamaan ja ärsyttämään.
Myöhemmässä vaiheessa kun painaa luomea, tuntee kyllä sen patin "muljuvan".

Viimeksi muokattu:
Mulla sama vika!:/ olllut nyt pari pvä. ... Viimeksi kun ekaa kertaa tuli tällainen myös silmä vähän rähmi ja silloin kävin lääkärissä, oli tulehtunut se kohta ripsen juuresta . Kertoi sen nimenkin mikä on , mutten nyt muista enää:/ Sain voidetta siihen. Nyt ei kuitenkaan tunnu tää ihan samalta... outoo....

Silmäherpes? On muuten pirun kipeä ja turvonnut jos on herpes. Ei mitään näppyjä ja eritteitä, vaan kipua ja turvotusta. Jos on herpes niin kipin kapin lääkäriin, hoitamattomana vaarallinen.