Silmälasit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuamitkälinssit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuamitkälinssit

Vieras
Paljonko teillä on maksaneet lasit (kehykset+linssit) Specsaversilta ostettuina? Etenkin sellaiset, joissa on hengetön alapuoli/kokonaan hengettömät?

Kävin nääs tänään eräässä toisessa optikkoliikkeessa valkkaamassa lasit kun yksiteholinssit olis olleet 79e, mutta valitsemiini alahengettömiin kehyksiin ei saa varastolinssejä-->hinta nousee melkein 250e:oon. Olisiko specsaversilta mahdollista saada suorat lasit ja hyvät linssit tuollaisiin hengettömiin/puolihengettömiin hiukan edukkaammin?

Ps. Kylläpä linsseillä on hintaa, vaikka kovasti mainostetaan hinnan alentumista..

Itse tilasin juuri silmälasit favoptic.fi :stä! Tuli maksamaan vain 118e, vaikka "maista" hankittuna tulee maksamaan vähintään 300e! Nyt uudet lasit ollut perjantaista asti ja tosi tyytyväinen olen! Suosittelen!

Mulla on sellaiset alahengettömät Specsaversiltä ja kyllä niille ihan kivasti hintaa tuli. Niihin piti laittaa joku lanka ja sitten niitä piti hioa (vahvat linssit) ja pinnoittaa ym. En mä tarkkaa hintaa muista, mutta kun kehykset oli 179 euroa ja 50 euroa aina lisähintaa eri toimenpiteistä, niin ihan normaalihintaiset niistä lopulta tuli.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Mulla on sellaiset alahengettömät Specsaversiltä ja kyllä niille ihan kivasti hintaa tuli. Niihin piti laittaa joku lanka ja sitten niitä piti hioa (vahvat linssit) ja pinnoittaa ym. En mä tarkkaa hintaa muista, mutta kun kehykset oli 179 euroa ja 50 euroa aina lisähintaa eri toimenpiteistä, niin ihan normaalihintaiset niistä lopulta tuli.

No hitsiläinen.. Tuollakin mulle selostettiin että näihin tulee tämmönen siima linssien ympärille ja kehysmalli vaatii linssien ohennuksen yms.. eli kaipa minä sitten hyväksyn tuon hinnan ja olen tyytyväinen, että edes kehykset saa edukkaammin.

Kiitos vastauksista, pitää varmaan kokeilla tuota Favopticcia joku toinen kerta. Mun on aina pakko päästä sovittamaan niitä kehyksiä, netistä kattomalla en pysty näkemään sopiiki mun pärstään vai näyttääkö esim. liian leveiltä/kapeilta oudoilta :D

EHkä arskat sieltä sitten.

http://www.selectspecs.com/

Loistava kauppa halvalla hyvää. "Hitaus" voi olla ongelma, sillä merkkilasit tulevat Isosta Britanniasta, mutta "Halppikset" sitten Hong kongista, eli kestää jonkin aikaa. Peruslinssit kuuluvat kehtysten hintaan, eikä ohennukset paljoa maksa.

Ruotsista ei kannata tilata, ainakin ne mitä olen tilannut, niissä linssit ovat olleet kellertävät ja vaikka olisi ottanut ohennuksia, silti ne ovat olleet paksumpia kun englannista tilatut ohentamattomat.

Alkuperäinen kirjoittaja Neitonen:
http://www.selectspecs.com/

Loistava kauppa halvalla hyvää. "Hitaus" voi olla ongelma, sillä merkkilasit tulevat Isosta Britanniasta, mutta "Halppikset" sitten Hong kongista, eli kestää jonkin aikaa. Peruslinssit kuuluvat kehtysten hintaan, eikä ohennukset paljoa maksa.

Ruotsista ei kannata tilata, ainakin ne mitä olen tilannut, niissä linssit ovat olleet kellertävät ja vaikka olisi ottanut ohennuksia, silti ne ovat olleet paksumpia kun englannista tilatut ohentamattomat.

Tuossa on vielä hyvä puoli kun siellä on merkkikehyksiä, kannattaa katsoa mitä merkkejä sieltä löytyä, aj mennä sovittelemaan vaikka Nissenille, ja ostaa netistä. Itsellä maksoivat tuolta ostettuna Voguen silmäasit 150e, mun Itsrumentariumilla olisivat kehykset olleet 200e ilman linssejä ja ohennuksia.

En halua kuulostaa kiittämättömältä, ja olenkin kiitollinen näistä linkkivinkeistä, mutta ennemmin haluaisin tietää noiden alahengettömien linssihinnoista kuin nettiliikkeitä halvimmasta päästä : D Mutta siis kiitos silti!

Mä hankin specsaversilta pari kk sitten alahengettömät kanssa, merkkikehykset (Ben Sherman ovh. 180e) oli alennuksessa 79e,
niihin vielä ohennetut yksiteholinssit 120e. Hienot.
Sitten viime viikolla tilasin hengettömät favopticilta (haluan valinnanvaraa)
koska niihinkin tartti ohennuksen, kun muuten olisi hirveän näköiset pullonpohjalinssit mun huonon näön takia, niin hintaa tuli n. 120e laseihin yhteensä kehykset+ohennus yms.
Mut hienot ne on, tällä viikolla pitäisi tulla.

Mistä tahansa liikkeestä linssit hakitaan ohennettuna, aikalailla tuon 100-250 tulee lisähintaa. Ap, paljonko sulla on voimakkuutta? Mietin, että millä kertoimella linssisi täytyy ohentaa...

Viimeksi kun olin silmälasiostoksilla, kävin kattomassa spectsaversin valikoimat. Mainoksista saa sen käsityksen, että olis huomattavan edullinen liike, mutta paskanmarjat. Lasien loppusumma nousi tosi korkeaksi, ja mua otti niin plajon kupoliin se harhaanjohtava mainonta että vein rahani mielummin toiseen yritykseen.
Nissenillä sattui olemaan samaan aikaan joku tarjous kanta-asiakkaille, ja sieltä sain kivat kehykset hioituilla ja ties-millä-käsittelyillä tehdyillä linsseillä yhteishintaan 85 euroa. Kannattaa käydä vaikka kaikki optikot läpi, koska ne hintaerot on valtavia.

Ja jos voimakkuutta paljon, on erittäin suuri riski linssien epäonnistumiselle, jos mittaa itse pupillinvälimitan noihin netistä tilattuihin laseihin. Eri asia sitten, jos käyttää vanhojen lasien näönhuoltokortissa olevaa mittaa, koska se on liikkeessä oikealla mitalla mitattu.

Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
Ja jos voimakkuutta paljon, on erittäin suuri riski linssien epäonnistumiselle, jos mittaa itse pupillinvälimitan noihin netistä tilattuihin laseihin. Eri asia sitten, jos käyttää vanhojen lasien näönhuoltokortissa olevaa mittaa, koska se on liikkeessä oikealla mitalla mitattu.

Itse käyn ensin optikolla mittauttamassa näön ja pupillivälimitan, ja sitten sillä reseptilla tilailen netistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Neitonen:

Itse käyn ensin optikolla mittauttamassa näön ja pupillivälimitan, ja sitten sillä reseptilla tilailen netistä.

Näin ihan oikein. :) Jos voimakkuusmuutosta ei edelliseen ole, pupillivälimittaa ei tarvitse erikseen mittauttaa. Aikuisella se ei yleensä muutu.

Minulla ei ole kovin huono näkö, siinä -1 ja -2 paikkeilla silmät. Mutta meitsille se optikko meinaan sanoi, että jos olisi "huonompi" näkö, niin sitten saisin halvalla varastolinssit :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minulla ei ole kovin huono näkö, siinä -1 ja -2 paikkeilla silmät. Mutta meitsille se optikko meinaan sanoi, että jos olisi "huonompi" näkö, niin sitten saisin halvalla varastolinssit :/

No tuota kommenttia optikolta en kyllä ymmärrä. Menee just päinvastoin.
Jos sulle tulis kehykset ja olisivat sen malliset, että linssin halkaisija jäisi pieneksi, niin ei tarvitsisi ohentaa lainkaan. Hengettömät täytyy kyllä ohentaa, jotta reunoista tulee siistit. Kertaalleen ohennetut, eli 1.6 taitekertoimella ovat riittävät. Veikkaisin lisähinnan olevan n.100e

Toivottavasti saat jotain selkoa tästä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ssee:
Favopticilta tilataan kehysmallit sovitettavaksi kotiin.

Miulla on niin kumma naama, että pitää olla just tietyllä tavalla kaartuvat ja se lasien vinous tai lähinnä linssien"asento" pitää olla kehyksissä just eikä melkeen, muuten näytän sirkuspelleltä tai Dame Ednalta :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ssee:
Favopticilta tilataan kehysmallit sovitettavaksi kotiin.

Miulla on niin kumma naama, että pitää olla just tietyllä tavalla kaartuvat ja se lasien vinous tai lähinnä linssien"asento" pitää olla kehyksissä just eikä melkeen, muuten näytän sirkuspelleltä tai Dame Ednalta :D

Niin jotta tuollakin sovittelin pariakymmentä oikein hyvännäköstä kehystä, mutta kaikki muut paitsi se yksi malli sai naaman näyttämään tursaalta.. Jotta pitäisi favopticilta tilata semmoiset parikymmentä eri vaihtohetoa sovitettavaksi kotio :D

Jos sulle tulis kehykset ja olisivat sen malliset, että linssin halkaisija jäisi pieneksi, niin ei tarvitsisi ohentaa lainkaan. Hengettömät täytyy kyllä ohentaa, jotta reunoista tulee siistit. Kertaalleen ohennetut, eli 1.6 taitekertoimella ovat riittävät. Veikkaisin lisähinnan olevan n.100e

Juu kiitos infosta, itsekin vähän ihmettelin miten nämä nyt oikeen menee.. Niin se optikko vaan sanoi, että hinta muodostuu täksi ja täksi juuri tuon ohentamisen tarpeen ja kehyksen puolihengettömyyden tähden. On muuten meitsillä vielä hajataittoakin ilmeisesti tämän päivän näöntarkastuksen perusteella, mutten tiedä miten sitä laseilla korjataan/tuleeko lisää hintaa siitä. Ja oli esoforiaakin omaksi hämmästyksekseni, mutta sitä ei vissiin muuten korjata kuin pienemmillä vahvuuksilla?

Juu kiitos infosta, itsekin vähän ihmettelin miten nämä nyt oikeen menee.. Niin se optikko vaan sanoi, että hinta muodostuu täksi ja täksi juuri tuon ohentamisen tarpeen ja kehyksen puolihengettömyyden tähden. On muuten meitsillä vielä hajataittoakin ilmeisesti tämän päivän näöntarkastuksen perusteella, mutten tiedä miten sitä laseilla korjataan/tuleeko lisää hintaa siitä. Ja oli esoforiaakin omaksi hämmästyksekseni, mutta sitä ei vissiin muuten korjata kuin pienemmillä vahvuuksilla?

Joillakin hajataitteisuuden korjaus sisältyy hintaan. Jos sulle tulee jotain kysymyksiä tämän suhteen vielä myöhemmin, vastaan kyllä parhaani mukaan. Onko sulla se resepti lähettyvillä? Joskus käy niin, että hajataitteisuuden korjaus, eli sylinteri ja sen akselin suunta kumoaa perusvoimakkuutta, eli miinusta ei olekkaan niin paljoa.
Onko tuo suunittelemasi malli leveä?

Yhteistyössä