Silmälasiongelmia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rillipää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rillipää

Vieras
Ostin uudet ja melkoisen kalliit rillit itselleni melkein 2 vuotta sitten. En ole voinut pitää niitä ollenkaan. Tuntuvat liian voimakkailta ja ovat ihan hirveät päässä siitä johtuen. Kertaalleen olen liikkeen optikolle asiasta valittanut, hänen kommentti oli jotain tyyliin "noh, eiköhän se siitä!" Eikä alkanut millenkään. ONKO TOSI ETTÄ MINUN TÄYTYY VAIN PITÄÄ NUO 500euron lasit, vaikken niitä ole lainkaan voinut pitää?!?!? Tympäsee.

MYÖNNÄN, että minun olisi pitänyt selvittää asia silloin välittömästi ja enkä olisi saanut antaa periksi...elämä oli silloin rankkaa, en vain kerrassaan jaksanut alkaa taisteleen...onko enää mitään tehtävissä?

2 vuotta on kyllä turhan pitkä aika. Voithan käydä toisella optikolla nyt ja viedä uusi ja vanha respti siihen edelliseen paikkaan ja ihmetellä sitten vähän ääneen

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mulla ainakin menee pari viikkoa totutella uusiin voimakkuuksiin. Parina ekana päivänä silmiä/päätä särkee.

Joo, pidin näitä rillejä sinnikkäästi kuukauden päivät ja kärsin päänsärystä ja pahoinvoinnista ja heitin ne sitten mäkeen! Sen jälkeen olen väliin sovitellut ja todennut joka kerta, ettei näitä voi kerrassaan pitää...

Mä kävin silmäleikkauksessa, koska musta tuntu aina, että lasit vääntää mun silmiä, vaikka mun näkö oli ihan asiantuntevasti muka tarkastettu ja lasit määrätty sillä perusteella.

Silmäleikkaus onnistui tosi hyvin, eikä silmiä väännä, eikä tunnu kummalta. Näkökenttäkin on suurempi, kun ei tartte tihrustaa joittenkin ruutujen läpi.

Mulla oli pimeänäkö huonompi, joten kun näkö tutkitaan usein pimeässä huoneessa, niin lasit oli päivänvaloon ihan liian vahvat.

mulle kävi miltei samoin: silmätarkastuksessa optikko sanoi, että näköni ei ole YHTÄÄN muuttunut. No minä tietty ajattelin, että se on sitten samanvahvuiset lasit nytkin. Lasit tilattiin, mutta en nähnyt niillä telkkarin tekstiä, autolla ajaessa tienviittoja... Menin takaisin ja lasit mitattiin; tehot olivat samat kuin n. 10 vuotta aiemmin! Optikko oli katsonut vanhoja tietojani ja tilannut lasit niiden perusteella!
Sain uudet lasit ilmaiseksi, liikkeen vakuutus maksoi lystin.

No ekana tietysti varaat ajan silmälääkäriltä. Laseja käyttävän kannattaa tarkistuttaa näkönsä parin vuoden välein.

Sitä ei enää voi tietää oletko aikanaan saanut oikean resptin vai et. Ja uusiin laseihin tottuminen voi viedä muutaman päivän tai pari viikkoakin. Siksi niitä pitääkin käyttää mahdollisimman paljon. Mulle sanottiin viimeksi, että jos ei koko päivää pysty käyttämään alussa, niin ainakin aamulla ensimmäiseksi täytyy laittaa päähän.

Yhteistyössä