Silmälaseja käyttäviä paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei se kova kotelo mikään riesa ole. Jos kovin soveliaasti käyttäytyy eikä riehu ja pompi, leiki ja heittele kärrtnpyöriä, niin säilyyhän ne rillit suojaamattomanakin vaikka taskussa. Minulla ei, pitää olla kova ja tukeva kotelo.

Jos sä aiot silmälaseja kuljettaa esim. laukussa tai repussa, niin ehdottomasti kovassa rasiassa. Helposti naarmuuntuvat tai vääntyvät kassissa, koskaan ei tiedä kuka urpo kävelee päin tai talloo laukun vaikka bussissa tai odotustilassa.

Olen väliaikaisesti pitänyt jossain pussukassa, kun kotelo on ollut hukassa, mutta kannattaa olla ihan kova kotelo, jos siis meinaat esimerkiksi käsilaukussa säilytystä. Pussukassa oon laittanut ne laukussa päällimmäiseksi ja varonut laukkua, ettei kolahtele. Vääntyminen tai murskaantuminenhan siinä on vaarana, jos esimerkiksi huitaiset laukun vahingossa jotain kovaa vasten, lasit jää litistyksiin tmv.

No voit säilyttää jos et kuljettele niitä mukana. Tai ehkä joku tosi ninja onnistuu siinäkin särkemättä niitä, mutta en ottais riskiä kun ei ne mitään ihan halpoja kapistuksia ole.
Itse laitoin "hetkeksi tähän laukun sivutaskuun" ja seuraavassa hetkessä tajusin olevani 100e köyhempi.

Mä en uskalla kuljettaa laseja ilman kovaa koteloa. Olen niin tohelo, että lasit olis rikki heti. Käytän koteloa silloin, kun päässä on aurinkolasit (voimakkuuksilla). Lasit kulkee käsilaukussa kotelossa, ja tietty aurinkolasit on kotelossa silloin, kun silmälasit on päässä. =)

Esim. Marimekko myy noita pussukoita silmälasikoteloiksikin, joten miksei toimisi. Riippuu siitä kuinka paljon laseja käyttää/pussukkaa tarttee ja missä. Ja siitäkin, minkä hintaiset lasit on.

Itsellä lasit on aina päässä. Yön säilyvät yöpöydällä ihan ilman mitään. Kotelokin mulla on, kaupanpäälliksi tullut, mutta kovin vähällä käytöllä.

Yhteistyössä