Mulla on huomenna lääkäri ja valokuvaus ajokorttia varten, kysymyksiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helppiä nyt äkkiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

helppiä nyt äkkiä

Vieras
Menen ensimmäistä kertaa yksityiselle lääkärille. Saako siitä Kela-korvausta kun ajokorttia varten menee lääkäriin?
Entä, riittääkö kela-kortti sinne yksityiselle kun mulla ei ole just nyt voimassa olevaa henkkaria?
Mitä lääkärissä tapahtuu, mitä se tutkii? Pitääkö näöntarkastuksessa olla silmälasit vai voiko olla piilareilla?

Entä tuo valokuvaus. Tuleeko siitä siis värillinen kuva? Montako kuvaa passikuvasta saa, ajokorttia varten tarvitaan kaksi?
Saako siinä yhtään hymyillä vai pitääkö olla aivan totinen? Saako olla silmälasit vai pitääkö olla ilman, eli laitanko piilarit?

Jännittää ihan sikana, inhoan valokuvauksessa käyntiä ja tuo lääkäri kans jännittää. Voi piru jos mulla on silmät huomenna punaiset kun en varmaan saa nukuttua tänä yönä :(

Hinnoista en osaa sanoa.

Ota silmälasit mukaan, tarkastus tehdään laseilla ja ilman. Lääkäri kun merkkaa tietoihin, että tarvitsetko ajaessasi laseja.
Kuvassa pitää olla totinen. Ei hymyä. Ja lasit päässä saat olla kuvassa, jos laseja käytät ihan normaalistikkin kokoaikaisesti.

Hinnoista en osaa sanoa.

Ota silmälasit mukaan, tarkastus tehdään laseilla ja ilman. Lääkäri kun merkkaa tietoihin, että tarvitsetko ajaessasi laseja.
Kuvassa pitää olla totinen. Ei hymyä. Ja lasit päässä saat olla kuvassa, jos laseja käytät ihan normaalistikkin kokoaikaisesti.

Ok, hinnat jo tiedänkin suurinpiirtein, ajattelin vain että korvaakohan kela mitään yksityisellä käynnistä.. Mutta se nyt ei ole niin oleellista.

Näöntarkastusta ei voi tehdä ilman laseja koska olen ilman laseja melkein sokea :D Taidan laittaa piilarit päähän ja otan lasit varmuuden vuoksi mukaan.
Nyt en sitten tiedä olenko kuvassa lasit päässä vai en, höh, luulin että pitää olla ilman laseja. Tulipa pulma!

Voit hakea yksityislääkärin antaman lausunnon kustannuksista korvausta, jos lausunto on annettu sairausvakuutusta varten (esim. lääkkeiden erityskorvausta tai sairauspäivärahan hakemista varten). Et voi saada korvausta, jos hankit lääkärintodistuksen esimerkiksi

ajokorttia
oppilaitokseen pyrkimistä
työhöntulotarkastusta tai
eläkkeen tai kuntoutuksen hakemista varten.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/net/090801145433eh?opendocument

[QUOTE="vieras";27891068]Voit hakea yksityislääkärin antaman lausunnon kustannuksista korvausta, jos lausunto on annettu sairausvakuutusta varten (esim. lääkkeiden erityskorvausta tai sairauspäivärahan hakemista varten). Et voi saada korvausta, jos hankit lääkärintodistuksen esimerkiksi

ajokorttia
oppilaitokseen pyrkimistä
työhöntulotarkastusta tai
eläkkeen tai kuntoutuksen hakemista varten.

Kela - Sairaanhoitokorvaukset[/QUOTE]

Okei tämä selvä sitten. Kiitos!

Ok, hinnat jo tiedänkin suurinpiirtein, ajattelin vain että korvaakohan kela mitään yksityisellä käynnistä.. Mutta se nyt ei ole niin oleellista.

Näöntarkastusta ei voi tehdä ilman laseja koska olen ilman laseja melkein sokea :D Taidan laittaa piilarit päähän ja otan lasit varmuuden vuoksi mukaan.
Nyt en sitten tiedä olenko kuvassa lasit päässä vai en, höh, luulin että pitää olla ilman laseja. Tulipa pulma!

Ei kun nimenomaan otat vaan lasit, jätä ne piilarit pois.
Lääkäri haluaa tehdä näöntarkastuksen ilman laseja ja lasien kanssa. Jossa sitten toteaa että näetkö mitään vai et ilman laseja.

Alkuperäinen kirjoittaja helppiä nyt äkkiä;27890995:
Menen ensimmäistä kertaa yksityiselle lääkärille. Saako siitä Kela-korvausta kun ajokorttia varten menee lääkäriin?
Entä, riittääkö kela-kortti sinne yksityiselle kun mulla ei ole just nyt voimassa olevaa henkkaria?
Mitä lääkärissä tapahtuu, mitä se tutkii? Pitääkö näöntarkastuksessa olla silmälasit vai voiko olla piilareilla?

Entä tuo valokuvaus. Tuleeko siitä siis värillinen kuva? Montako kuvaa passikuvasta saa, ajokorttia varten tarvitaan kaksi?
Saako siinä yhtään hymyillä vai pitääkö olla aivan totinen? Saako olla silmälasit vai pitääkö olla ilman, eli laitanko piilarit?

Jännittää ihan sikana, inhoan valokuvauksessa käyntiä ja tuo lääkäri kans jännittää. Voi piru jos mulla on silmät huomenna punaiset kun en varmaan saa nukuttua tänä yönä :(

Kaltaistesi kouhojen pitäisi olla hankkimatta korttia! Tuollainen panikoija ja stressailija on myös varmasti vaaraksi liikenteessä epävarmuuksineen!

Yhteistyössä