Silmätippojen laitto..

Voiko olla oikeesti vaikeeta laittaa vai oonko mä ihan kädetön kun niitä pitäis tiputtaa itselleen?!

Voi luoja, että mä onnistun saamaan tällaisestakin varsinaisen fiaskon aikaan. Mutta kun ei, ni ei. En saa millään niitä tippoja silmiini nätisti ja nopeasti. |O

Onneksi vika ilta menossa...

Joo kuhan täällä vaan kihisen itekseni. Kuopukselle joutuu vielä tiputtaa pari päivää.. ääh.
 
[QUOTE="vieras";25575282]Muista sulkea kyynelkanava tiputuksen jälkeen silmän sisänurkkaa painamalla minuuutin verran. Tosin ei se osumatarkkuutta paranna :D.[/QUOTE]

Joo, ei elämä mua. Viime perjantaina siis kävin lääkärissä, ja sain tipat. Apteekissa ohjeistivat juurikin painamaan silmää. Kuumehuuruissa painelin, ULKONURKKAA. |O

Hokasin kyl aika nopsaa et sitä sisänurkkaa kuuluu painaa. :ashamed:
 
Joo, ei elämä mua. Viime perjantaina siis kävin lääkärissä, ja sain tipat. Apteekissa ohjeistivat juurikin painamaan silmää. Kuumehuuruissa painelin, ULKONURKKAA. |O

Hokasin kyl aika nopsaa et sitä sisänurkkaa kuuluu painaa. :ashamed:
Siis miksi? :eek:
Mä käytän silmätippoja kuivien silmien takia lähes jatkuvasti mut ei mua vieläkään kukaan oo ohjeistanu silmänurkkaa painamaan. Mitä se auttaa?
 
"mää"
Mä olen aina laittanut silmätipat itselle niin, että pää taaksepäin, pidän silmän aivan kiinni ja ja tiputan nesteen siihen silmänkulmaan. Sen jälkeen kun räpyttelee niin leviää kaikkialle silmään. En voisi kuvitellakaan tiputtavani mitään nestettä suoraan avonaiseen silmään... hui kamala!
 
Jos menee niin onko siitä jotain haittaa? :snotty:
Eikös ne huumaakin ihmisiä silmätipoilla? Eli ei kai sitä kantti antaa kurkkuun valua?...

Minäkin olen "tipotellut" silmiäni jonkin aikaa, ja parhaiten sujuu kun otat hyvän takakenon (päälläsi), toisen käden sormilla avaat alaluomen ja pudotat tipan ja sama toiseen silmään ja sitten tosiaan kyynelkanavat kiinni hetkeksi.
 
[QUOTE="vieras";25575658]Jos on bakteereita tappavaa lääkettä silmätulehdukseen, niin ei vaikuta niin hyvin. Jos on vaikka silmänpainetautiin lääkettä, niin siitä voi tulla yleisoireita, kuten sydämentykytystä, jos lääke pääsee kyynelkanavaan suoraan.[/QUOTE]

No joo mulla on vaan tommosta kosteuttavaa, ei siinä taida mitään ihmeellisyyksiä olla. Ehken siis siihen kuole. :D
 
Jaa muitakin tohloja silmätippojen suhteen. Pojalle saan kyllä nätisti mut itelle |O
silmä on auki jne enkä pelkää sitä pulloa. Mutta...sihti on niin huono että menee minne sattuu vaikka kuin koettas tähdätä. En itelle laitakaan ellei oo aivan tosi pakko.
 

Yhteistyössä