Silmän sohaisu kynnellä (haava sairveiskalvossa?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ap

Vieras
Onko kukaan sohaissut silmäänsä kynnellä tms? Oliko silmä miten ärtynyt? Sumeniko näkö päiviksi silmästä?

itse sohaisin kynnellä ja näkö vähän sumea. Näen tekstin vähän kahtena oikealla silmällä.

Käypäs tohtorilla. Vaikuttais osuneen keskelle, kun noin häiritsee näkemistä. Itse sohaisin kans haavan silmään ja se oli vaan pirun kipeä, valonarka ja vuos vettä seulana. Sain lääketipat siihen varuiksi, ettei vaan pääse tulehtumaa silmä. Meni helpolla ja nopeasti sitten ohi. Jos on pahempi repeämä, nin saattavat joutua jotain muutakin tekemään.

viime kesänä käytin lasta lääkärillä tuosta vaivasta. Silmään laitettiin antibiottiatippoja/voidetta ja lapsi naamioitiin merirosvoksi. Seuraavana päivänä silmää sai käyttää ja mitään vaivaa ei jäänyt.

On käynyt. Ja oli kyllä todella kipeä ja oli pakko mennä lääkärille. Sain antibioottitipat. Näin muutaman päivän kaiken kahtena, sumeana ja silmä oli todella valoarka. Silmää pitäisi pitää kiinni, koska siten haava umpeutuu nopeammin. Itsellä tästä on jo muutama vuosi mutta sama kohta ärtyy tuulesta ja pölystä.

Minulla oli kanssa haava sarveiskalvossa ja silmä oli tosi kipeä ja verestävä. Sain antibioottitipat ja kaikkiaan meni pari-kolme viikkoa ennenkuin sarveiskalvo näytti taas normaalilta. (Minulla silmään osui lippalakin lippa)

Mulla oli haava sarveiskalvossa, enkä kyllä todellakaan olisi voinut seuraavaan päivään odotella silmälääkärille menoa. Oli ihan kuin silmässä oli ollut roska, jota ei saa millään pois, ja silmä punoitti pahoin. Lääkäriltä sain antibiottivoiteen ja käskyn pitää silmä teipattuna vuorokauden. Pahin meni sillä ohi.

Yhteistyössä