silmäleikkauksessa käyneet.

  • Viestiketjun aloittaja PahaSilmä
  • Ensimmäinen viesti
PahaSilmä
Olen menossa Lasik-silmäleikkaukseen. Vähän pelottaa. kertokaa miltä se tuntuu. siis tää on tämmönen, missä höylätään silmän pinnasta ensten läppä ja -kniirk- käännetään sivuun ja sitten operoidaan laserilla. Näkö pitäisi olla palautunut seuraavana päivänä.

Kertokaa kokemuksia.
 
Ei kannata turhaan pelätä! Esilääke (esim. Diapam) annetaan ennen leikkausta jännitystä poistamaan, koska toimenpiteen ajan täytyy olla aivan liikkumatta. Vakuumin laiton yhteydessä silmässä tuntuu inhottava paineen tunne, mutta kipua ei missään vaiheessa ainakaan minulla tuntunut. Toimenpide kesti noin 15 minuuttia. Näkö palautui jo illalla, miinusta minulla oli jotain 6 luokkaa. Nyt leikkauksesta 2 vuotta ja hyvin näkyy =) Ja juuri tuo sama leikkaus minulle tehtiin ja monelle ystävälle/tutullekin on tehty.
 
Itse haaveilen leikkauksesta vielä toistaiseksi ainakin. Muutamalle tutun tutulle tehty ja hyvin mennyt. Yhdeltä korjattiin ikänäköä, eli toisen silmä kattoo lähemmäksi ja toinen kauaksi. Leikkaus epäonnistu, mutta nykyisin korjattu ja hyvin näkyy hänelläkin
 
Voi tuska, just kirjoitin tähän pitkän stoorin silmäleikkauksesta ja se ei sitten mennytkään läpi. Höh! No, tiivistäen vain, että itse kävin siinä leikkauksessa toukokuussa ja hyvin se meni. Älä turhaan jännitä sitä. Laita leikkauksen jälkeen PALJON ja USEIN kosteustippoja!!!! SE auttaa paranemisessa!
 
Niin ja näkö palautui heti, mikä tunti ihan uskomattomalta! Siis vielä niistä kosteustipoista, että vaikka niiden ohjeessa sanotaan että laitetaan 3 kertaa päivässä niitä, niin silti silmälääkäri suositeli käyttämään niitä niin usein kuin vaan. Eli laitoin tippoja aluksi jopa puolen tunnin välein ja se kannatti. Viikon kuluttua ei tarvinnut enään yhtään kosteuttavia. Antibiootti tipat on sitten erikseen.
Kannattaa ostaa kaikki tipat jo valmiiksi ,jos sait jo reseptit etukäteen. Täällä ainakin saatiin...
 
Niin ja itse toimenpide oli nopea, ja kivutos, joskin epämiellyttävä. Mitään riskiä siinä ei ole munata itse jotain, kun sitä operoitavaa silmää ei käytännössä pysty liikuttamaan ollenkaan,(eli et pysty räpäyttämään millään silmää, kun se on jotenkin vaan ruuvattu tiukasti auki) eli kaikki menee varmasti ihan hyvin. Usko vek!
Tsemppiä!
Ajattele sit sitä aikaa, kun ei tarvitse ajatella silmälaseja, eikä olla sokeana uimahallissa...se on sen vaivan arvoista!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saara:
Hei, kiinnostaisi tietää paljonko tuollainen leikkaus maksaa? Olen Jyväskylästä.
kaikenkaikkiaan noin 2500 euroa käsittäen esitutkimuksen, leikkauksen ja jälkikontrollit joita on kuukauden ja puolen vuoden kuluttua leikkauksesta.
Ihan sopiva hinta. Kävin Medelaserilla, ja siellä oli hyvää palvelua

 

Yhteistyössä