Silmälasit ilman pinnotteita??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tarvitseva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tarvitseva

Vieras
Olisko paikalla henkilöä, joka ostanut silmälasit ilman pinnotteita (esim. häikäisynesto tai kovetus)? Ovatko kestäneet käytössä? Pystyykö työskentelemään näyttöpäätteellä vai häikäiseekö julmetusti kuten myyjä minulle väitti?

Hirmu pienituloisena haluan säästää tuon pinnoituksen hinnan, mutta en tiedä, onko se järkevää.

Mistä olet ostamassa? Oletko katsonut halvempien paikkojen hintoja kuten esim. tämä:

http://www.favoptic.fi/

Lapselle (16 v) ostettiin uudet linssit. Optikko oli sitä mieltä, ettei pinnoitteissa kannata säästää. Pelkät linssit maksoivat yli 200 e. Mies on ostanut lasit tuolta linkkipaikasta ja ne makseneet linsseineen reilusti alle 100 euroa.

En suosittele. Minä pöljä menin ja ostin lasit ilman pinnoitetta (myyjä ei patistanut ottamaan, oletin että kyse on jostain erityisominaisuudesta), nyt alle vuosi myöhemmin linssit on kokonaan pienten naarmujen peitossa ja useamman kerran päivässä saa puhdistaa kaikesta ihme tuhrusta että näkee läpi.

Ärsyttää suunnattomasti, olis pitäny kuunnella miestä joka sihisi vieressä että ota vaan se pinnoite. :headwall:

Itselläni on ekaa kertaa nyt ollu pinnoittamattomat, koska nuo heijastuksenesto- yms. pinnat eivät kestä lämpötilanvaihteluita, johon töissä joutuvat....
Toki nämä naarmuuntuvat helpommin ja alkuun heijastukset häiritsivät, mut nyt niitä ei edes huomaa. Hyvin pystyn näyttöpäätteelläkin työskentelemään.
Pinnoittamattomat ovat sen verran edullisemmat, että niitä raaskii sitten uusiakin useammin.

Specsaversilta olen ostamassa. Miten ne lasit niin pääsee naarmuuntumaan? Ovat joko päässä tai sitten jossain pinnalla... Pinnoitteen kanssa lasit tulisivat sen verran kalliimmiksi, etten millään raaskisi, kun on niin paljon muitakin kuluja nyt.

Mutta kiitos kommenteista =)

Mielestäni puhdistus on se, joka eniten naarmuttaa... Eli siis hangataan kuivaa linssiä hihalla yms.... Olen pessyt pinnoittamattomat linssit miedolla pesuaineella päivittäin ja pari hassua naarmua on reilussa vuodessa tullu.... Lasit ovat siis jatkuvassa käytössä, aamusta iltaan....
Niin ja Specsaversilta nämäkin :)

[QUOTE="tarmari";27943211]Mielestäni puhdistus on se, joka eniten naarmuttaa... Eli siis hangataan kuivaa linssiä hihalla yms.... Olen pessyt pinnoittamattomat linssit miedolla pesuaineella päivittäin ja pari hassua naarmua on reilussa vuodessa tullu.... Lasit ovat siis jatkuvassa käytössä, aamusta iltaan....
Niin ja Specsaversilta nämäkin :)[/QUOTE]

Millä kuivaat linssit, mikä olisi paras? Onko tavallinen nenäliina ok?

Yhteistyössä