Silmälaseja käyttävät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rouva Eagle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rouva Eagle

Jäsen
04.09.2010
100
0
16
Kuinka saatte pidettyä puhtaana lasienne linssit? Ostatteko optikoilta niitä sumutteitta vaiko ihan vain fairylla vesipesu? Omat lasini tunutvat olevan aina likaiset ja musta on alkanut tuntumaan että pinnoitteet ovat silmälaseistani jotenkin vioittuneet, aina sanassa kohtaa lika ja toisinaan sitä ei saa millään häviämään vaikka kuin pesee. Ja siis ihan fairylla pesen.

Entäpäs onko netissä aurinkolasia vahvuuksilla? kannattaako silmälaseja tilata netistä jos niin mistä löytyis?

Kannattaa uudet lasit hankkia.. itellä oli kans pinnote kulunut ja jossain valossa linssissä näkyi semmoinen kirkkaampi täplä.

Itse pyyhin ajoittain niillä laseille tarkoitetuilla liinoilla ja harvemmin pesen.

Mä pyyhkäisen yleensä vaan paidanhelmaan tai johonkin. Tiedän ettei niin kannattas tehdä kun se naarmuttaa linssejä pitemmän päälle ja pinnoitteet kuluu jne. Mut en vaan jaksais aina olla pesemässä. varmaan kerta viikkoon pesen linssit ihan tiskiaineella. Ei nuo pysy kun pari minuuttia puhtaina nuo linssit.

Silloin kun käytin silmälaseja, puhdistin niitä päivittäin optikolta ostetulla puhdistusliinalla. Hyvin harvoin tarvi pestä laseja, silloin juuri miedolla saippuavedellä.

Fairyä nyt ei kannata laseihin käyttää kuin korkeintaan tosi laimean vesiliuoksen muodossa (terveisin optikko). Tuo on liian tuhtia tavaraa silmälasien pinnoitteille.

Laadukkaat linssit ylipäänsä kestävät paremmin, ihan hirmuisesti en odota parin kympin laseilta.

Mulla on optikolta hankittuja mikrokuituliinoja. Joka aamu puhdistan sillä (ilman vettä) ja lasit pysyy iltaan asti melko puhtaina, ehkä jotain pölyä tms. saattaa illalla olla lasien pinnassa. Ja liinat on tosi käteviä ja nopeita käyttää, laukussa pidän aina yhtä mukana jos vaikka sormen jälki jää linssiin...

[QUOTE="Zio";23122742]Fairyä nyt ei kannata laseihin käyttää kuin korkeintaan tosi laimean vesiliuoksen muodossa (terveisin optikko). Tuo on liian tuhtia tavaraa silmälasien pinnoitteille.
[/QUOTE]

Aijaa, hyvä tietää :O Ite kun tosiaan oon suoraan Fairy-pullosta puristanut ainetta linsseihin, sormilla levittänyt sitä ja sitten huuhdellut kraanan alla.

Höh, miksei ne voi antaa silmälaseja ostaessa puhdistusneuvoja.. :/

[QUOTE="Zio";23122742]Fairyä nyt ei kannata laseihin käyttää kuin korkeintaan tosi laimean vesiliuoksen muodossa (terveisin optikko). Tuo on liian tuhtia tavaraa silmälasien pinnoitteille.

Laadukkaat linssit ylipäänsä kestävät paremmin, ihan hirmuisesti en odota parin kympin laseilta.[/QUOTE]

Meille kans optikko antoi neuvoksi, että ei kannate fairylla pestä. Vaan huuhtoa lasit vedellä, sitten käyttää sitä silmälasien puhdistussuihketta. sitten lopuksi vielä puhdistaa sillä silmälasien matkassa tulevalla liinalla.
Toinen mikä pilaa linssin pinnan on kuumuus. Monestihan sitä aukaisee uuninluukun ja sieltä pölähtää kuumat höyryt naamalle, se kuulemma pilaa tosi nopsaan pinnoitteen. Samoin monet voimakkaat pesuaineet, joita voi esim. räpsähdellä laseille jonkun pesun yhteydessä.

Alkuperäinen kirjoittaja rillipää;23122854:
Meille kans optikko antoi neuvoksi, että ei kannate fairylla pestä. Vaan huuhtoa lasit vedellä, sitten käyttää sitä silmälasien puhdistussuihketta. sitten lopuksi vielä puhdistaa sillä silmälasien matkassa tulevalla liinalla.
Toinen mikä pilaa linssin pinnan on kuumuus. Monestihan sitä aukaisee uuninluukun ja sieltä pölähtää kuumat höyryt naamalle, se kuulemma pilaa tosi nopsaan pinnoitteen. Samoin monet voimakkaat pesuaineet, joita voi esim. räpsähdellä laseille jonkun pesun yhteydessä.

Kuten myös kuumalla vedellä pesu eli pahin yhdistelmä on se kuuma vesi + fairy.

Juu, ja muutenkin kuivalla liinalla pyyhkiminen ei oo oikein hyvä juttu, sillä se helposti levittää liinassa tai linssin pinnalla olevia roskia ja siten tekee naarmuja.

Pesen aina optikkoliikkeen spraylla ja kuivaan puhtaalla liinalla tai jos ei muuta ole, paperilla.

Ja kuten mainittu, kuumuus ei tee hyvää linsseille.

Mun lasit maksoi 650 €, joten ei tee mieli pilata niitä ehdoin tahdoin.

Aijaa, hyvä tietää :O Ite kun tosiaan oon suoraan Fairy-pullosta puristanut ainetta linsseihin, sormilla levittänyt sitä ja sitten huuhdellut kraanan alla.

Höh, miksei ne voi antaa silmälaseja ostaessa puhdistusneuvoja.. :/[/QUOTE]

Mulla on optikolta hankittuja mikrokuituliinoja. Joka aamu puhdistan sillä (ilman vettä) ja lasit pysyy iltaan asti melko puhtaina, ehkä jotain pölyä tms. saattaa illalla olla lasien pinnassa. Ja liinat on tosi käteviä ja nopeita käyttää, laukussa pidän aina yhtä mukana jos vaikka sormen jälki jää linssiin...

Mulle taas myyjä optikkoliikkeessä - Specsavers- suositteli vihreää Fairya!

Yhteistyössä