silmälaseista apua

Mule tuli tänään sieltä favopticilta ne lasit mitkä tilasin.
Kävin siis näöntarkastuksessa ensin ja mulla oli näkö ennen -0.25 ja -0.75
Nyt oli -0.75 ja -2.25.
Nää lasit siis uusilla vahvuuksilla ja on ihan hirveät. näkee tarkasti joo mutta välillä sumeeta. Kestääkö silmä vaan tottua?
Tuntuu että sumempaa vähän. mutta joku tietty kohta on taas kirkkaampi tai jotain

Voiko muka noin iso ero olla näöllä? Koska olit viimeksi käynyt tarkastuksessa? Voihan toki olla uusissa laseissa on jotain vikaa, mutta ennemmin pidän ihmeellisenä tuota näön muuttumista. Tottakai alkuun lasit tuntuu erikoiselta varsinkin kun arvot on muuttunut. Itse olen ollut todella tyytyväinen kyseisen liikkeen laseihin, tosin mulla näkö pysynyt samana jo useamman vuoden ajan. Kannattais käydä vielä uudestaan näöntarkastuksessa.

heippa!
mulla kans vahvuudet muuttunu samaan tyyliin kun hankin lasit pari vuotta sitten.
onko sulla hajataittoa?jos on niin onhan ne linssit semmoset missä on se hajataitto otettu huomioon?
tuosta sumenemisesta tulee mieleen se kun ensimmäisen kerran laitoin lasit päähän,koska sun vahvuudet on muuttanu noin paljon toisessa silmässä niin johtuu siitä se sumeneminen kun toinen silmä vielä "harjottelee" ns. näkemään hyvin.
mulla meni ihan viikossa ohi,muistat vaan käyttää niitä laseja vaikka kuinka sattuis päähän ja sumentelis.
voithan vielä soittaa optikolle ja kysyä.ne tietää kaiken kuitenkin noista.

kastari
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 14:01 Dietorelle kirjoitti:
Mule tuli tänään sieltä favopticilta ne lasit mitkä tilasin.
Kävin siis näöntarkastuksessa ensin ja mulla oli näkö ennen -0.25 ja -0.75
Nyt oli -0.75 ja -2.25.
Nää lasit siis uusilla vahvuuksilla ja on ihan hirveät. näkee tarkasti joo mutta välillä sumeeta. Kestääkö silmä vaan tottua?
Tuntuu että sumempaa vähän. mutta joku tietty kohta on taas kirkkaampi tai jotain
mittasitko itse pd:n eli silmäterävälimitan?? jos se on mennyt #&%?$!* niin silloinkin voi tuntua oudolta,.

sulla on vaan siis nuo vahvuudet.. ei mitään hajataittoa tai muuta??

kuinka kauan on siitä kun oot viimeksi käynyt optikolla, siis ennen nyt viimekertaa?

kastari
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 14:12 Dietorelle kirjoitti:
joo vasemman silmän. no onhan siitä jo kolme vuotta kun olin viimeksi käynyt.
optikko sano vielä että ei viitsi ylikorjata silmiä.
kai mun terttee luottaa siihen optikkoon ja että mun silmät tottuu näihin
jep. Näkö on siinä ajassa voinut muuttua noinkin paljon. Nyt vain tuntuu tosi oudolta varmasti kun on niin suuri muutos entiseen,
sun silmät on entisillä vanhoilla laseilla tottunut siihen että joutuvat tekemään töitä nähdäkseen, sillä vahvuutta oikeasti olisi tarvittu enempi.

nyt kun silmiin lyödään lasit joissa vahvuus on korjattu oikeaksi, silmien ei tarttekkaan enää tehdä niin kovasti töitä vaan näkevät normaalisti,
tottumiseen meneenoin viikko.

kaikille uusille yksitehoisten lasien käyttäjille sanotaan että noin viikon verran kun jaksaa pidellä niin on jo sinut lasien kanssa..

terv. alalla työskentelevä.

Oon käynyt kaksi kertaa optikolla elämän aikana. siis siitä reseptistä lähetin kopion liikkeeseen. musta mulla kyllä oli jotain hajajuttua mitä kolmen vuoden taa muistan,mutta eiikös sen pitäis näkyä tossa reseptissä?

täs lukee
sf cyl ax pr bas vv v
o-1.25 -0.50 170 0,8
v -1.00 -2.25 170 0,8

pd 65,5

tullaiset luki. ymmärtääkö joku?

kastari
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 14:18 Dietorelle kirjoitti:
Oon käynyt kaksi kertaa optikolla elämän aikana. siis siitä reseptistä lähetin kopion liikkeeseen. musta mulla kyllä oli jotain hajajuttua mitä kolmen vuoden taa muistan,mutta eiikös sen pitäis näkyä tossa reseptissä?

täs lukee
sf cyl ax pr bas vv v
o-1.25 -0.50 170 0,8
v -1.00 -2.25 170 0,8

pd 65,5

ööö. no ei mikään ihme et lasit tuntuu hassuilta..
mä selvennän nyt tän reseptin..

eli oikeessa silmässä sun vahvuus kauas on -1,25 ja hajataittoa on -0,50
toi ax. tarkoittaa axelia, eli missä suunnassa sun silmää se hajataitto on.
ja v on visus eli näön tarkkuus joka yleensä on 1,0 mutta tuo on myös hyvä.

sitten vasen silmä. eli voimakkuus kauas on -1,00 ja tuo -2,25 on hajataitto ja taas tuo ax on se missä suunnassa silmää se hajataitto on .

nämä kaikki tarvitaan jos lasit tehään, ´

pd. on silmäteräväli, eli kuinka kaukana silmät on toisistaan, se tarvitaan jotta saadaan optiikat oikeille kohilleen. laitahan y viestiä jos haluat tietää enempi.. mä luulen että on menny nyt vähän väärin sun lasitilaus:)

:( otin tästä lasista pois jo sen takuulapun etten saa rahoja takas.
miksi mennyt väärin?
eivätkö he osaa lukea tota reseptiä?
mullle lähetettiin ensin mallikehys johon piirsin tussillä missä kohtaa silmä ja sitten lähetin sen ja reseptin

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 14:30 Dietorelle kirjoitti:
miksi mennyt väärin?
mullle lähetettiin ensin mallikehys johon piirsin tussillä missä kohtaa silmä ja sitten lähetin sen ja reseptin
Mene optikko liikkeeseen silmälasiesi kanssa ja pyydä tarkistamaan arvot laseista. Jos arvot ovat pielessä, saat tottakai rahasi takaisin, tuotehan on silloin viallinen. Jos taas arvot ovat reseptiä vastaavat, kyse on vain totuttelemisesta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 14:18 Dietorelle kirjoitti:

täs lukee
sf cyl ax pr bas vv v
o-1.25 -0.50 170 0,8
v -1.00 -2.25 170 0,8

pd 65,5

niin siis nuo ekat luvut sf oikea -1.25
vasen -1.00
on ne vahvuudet ja
cyl -0.50
-2.25
on tosiaanki hajataitto...
nyt sen sumentumisen kyllä ymmärtää :\|
voihan pyykkinaru!älä käytä niitä laseja,jos niissä on toisessa silmässä nyt -2,25 vahvuutena :eek:

niin ja tuo vasemman silmän hajataitto on aika suuri, joten jos sitä ei ennen ole korjattu, tai on tullut lisää paljolti niin tuntuu varmasti oudolta aluksi..

joku on sanonut että ensin alkuun on tosi outoa ja että tuntuu ettei voi kävellä kun het tulee paha olo.

toinen mikä tulee mieleen on se, että onko se sun poka kauheen kaareva?
Yleensä jos on kovasti kaareva poka ja paljolti hajataittoa niin se ei ole kovin hyvä yhdistelmä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 14:31 taitai kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 14:30 Dietorelle kirjoitti:
miksi mennyt väärin?
Mene optikko liikkeeseen silmälasiesi kanssa ja pyydä tarkistamaan arvot laseista. Jos arvot ovat pielessä, saat tottakai rahasi takaisin, tuotehan on silloin viallinen. Jos taas arvot ovat reseptiä vastaavat, kyse on vain totuttelemisesta.
pakko niistä on rahat takas saatava,tai ainakin niin että korjaavat virheen.
koska ethän sinä oo voinu sille mitään jos siellä joku rähmis on ne linssit tehny ja reseptin lukenu väärin :/

http://www.glasogondirekt.com/frames/Voghera-memo/pink
tuollaiset

ja siis lähetin koko reseptin niille eli on kuitenkin oikein?kestää vaan tottua kun niin paljon hajataittoa?luulin että mull noin isot vahvuudet mut kiitos selvennnyksestä =)

jep. Kivat ja hyvät pokat.

Ei sulla oo paljoa vahvuutta, vasemmassa silmässä vaan on hajataittoa sen verran että se tosiaan vaikuttaa asiaan. jos oot tänään lasit saanut, niin kehottaisin odottelemaan viikon verran ja jos asia ei parane, niin sitten meet optikolle.

Jos olet kopion lähettänyt reseptistä, niin kyllä niiden pitäis ilman muuta siellä osata.

Mä luulin että oot ite netin kautta laittanu vahvuudet, niin silloin ois voinu mennä väärin.

Toisaalta varmuuden vuoksi olisi ihan hyvä käydä mittaamassa lasit optikolla. silloin tietäisi että voi huoletta käyttää ja opetella lasien kanssa.

tsemppiä!

Yhteistyössä