Silloin teki mieli sanoa päin naamaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokki3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokki3

Vieras
Eli kerätään ketju tilanteista jolloin olisi tehnyt mieli sanoa jotain päin toisen ihmisen naamaa mutta tietenkään ei pysty/uskalla

itselläni oli tällainen tilanne;

Pidimme kavereille kahvikutsut ja olin leiponut hiki hatussa kasan erillaisia ruokia ja leivoksia. Tiesin juhliin tulevan myös erään kasvissyöjän (joka syö tosi nirsosti ja ihan ihmeellisiä aineita)joten vartavasten ostin kalliit tarvikkeet kasvispiirakkaa varten ja leivoin sen valmiiksi. Kaverini sitten tuli paikalle ja totesi että hän ei syö fetaa jota piirakassa on ( on siis lakto-ovo-vege eli syö maitotuotteita ja kananmunaa)

Mun teki niin paljon mieli huutaa tälle ihmiselle päin naamaa että tajuatko miten paljon rahaa ja aikaa mä olen tuhlannut näihin kutsuihin ja tuohon sun piirakkaasi. Mitä hittoa sä yleensä syöt kun nirsoilet kaikelle ruoalle,sun luusi on varmaan lasia.

En tietenkään sanonut vaan tarjoilin kahvia hymyssä suin. Onneksi piiras maistui kyllä sekasyöjille jotka kiittelivät sen makua.

Kun muksu aloitti pph:lla eräs naapurin mie otti asiakseen moittia lapsen hoitoon viemistä ja sanoi "ettei voisi kuvitellaankkaan vievänsä omia muksuja hoitoon ja huudattaa niitä"
Silloin teki mieli kyllä paukauttaa autolla sen auton kyljen sissään. *Mur*

Alkuperäinen kirjoittaja er:
Kun muksu aloitti pph:lla eräs naapurin mieS otti asiakseen moittia lapsen hoitoon viemistä ja sanoi "ettei voisi kuvitellaankkaan vievänsä omia muksuja hoitoon ja huudattaa niitä"
Silloin teki mieli kyllä paukauttaa autolla sen auton kyljen sissään. *Mur*

Lisäsin ässän... :D

Nyt sinä olet tässä ketjussa morkkaamassa kasvis syöjiä sitten.
Minä olisin kyllä sulle sanonut että mitä helvettiä teet kun et osaa ottaa selvää.
Mitä varten menit tekemään ja ostamaan? Ei ne sen kalliimmat tuotteet ole kuin jos olisit lihasta sen tehnyt.
Minä sanon suoraan jos en jotain voi allergian tai kasvis syöntini vuoksi syödä ja piste.
Mitä se kenellekään kuuluu mitä kukakin syö?
Miksi et itse syönyt sitä piirakkaa?
Tollo

Kun tuossa juurikin äsken soitin työn puolesta haastattelua, ensiksi puhelimeen vastannut sanoi asiasta päättävälle henkilölle, että "Ota sä toi puhelu, ne on taas noita saatanan paskoja". Teki mieli kysyä seuraavaksi puhelimeen tulleelta hlö'ltä, että luulevatko he oikeasti etten kuule mitä huoneessa muuta puhutaan kun luuria ei ole peitetty? Mutta en sitten voinut sanoa..

Alkuperäinen kirjoittaja aha:
Minä olisin kyllä sulle sanonut että mitä helvettiä teet kun et osaa ottaa selvää.
Mitä varten menit tekemään ja ostamaan? Ei ne sen kalliimmat tuotteet ole kuin jos olisit lihasta sen tehnyt.
Minä sanon suoraan jos en jotain voi allergian tai kasvis syöntini vuoksi syödä ja piste.
Tollo

Ihan tiedoksi vaan en ole osallistunut tuohon toiseen ketjuun. Tollo. Mun mielestä ihminen joka ei ole allerginen sille piiralle eikä ole estettä sen syömiseen ku nirsoilu ni olisi voinnu siitä palan maistaa.

Anoppi urputti koko matkan tyttärensä pojan nimiäisiin, että kaikenlaiseen sitä kunniallinen ihminen joutuu, ja minkälaista sakkia kun ei lasta edes kasteta jne.

Teki mieli sanoa, että pysy autossa jos ei kelpaa tulla, ja jos tulet, niin suu suppuun ja sassiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tollo

Ihan tiedoksi vaan en ole osallistunut tuohon toiseen ketjuun. Tollo. Mun mielestä ihminen joka ei ole allerginen sille piiralle eikä ole estettä sen syömiseen ku nirsoilu ni olisi voinnu siitä palan maistaa.

Mitä varten?
Siis sinäkö päätät että ihmisen on syötävä jotain vain siksi että sinä niin haluat?
Eiköhän se ole kuule ihan vapaaehtoista olla ottamatta jotain jos ei halua.

No en mä ainakaan oleta että jos mulla on kahvipöydässä jotain tarjottavaa niin ihmisten oisi PAKKO syödä. Jos joku ei jostain tykkää, niin sitten ei syö.
Eli mun kasvissyöjänä pitäisi kylässä maistaa kaikkea missä ei ole lihaa, vain koska olen vege.
Ja kaikki ei todellakaan pidä fetasta. Meidän perheen vegeistä 3 jumaloi fetaa mutta se yksi jättää kyllä syömättä kaiken missä on fetaa.

Mitä varten?
Siis sinäkö päätät että ihmisen on syötävä jotain vain siksi että sinä niin haluat?
Eiköhän se ole kuule ihan vapaaehtoista olla ottamatta jotain jos ei halua.

Nyt sä kyllä missasit tän ketjun pointin..Älä avaa jos menee herneet sinne..:D

yks tuttu jo vuosien takaa ei ole sellainen vajan terävin harava. Muut vietettiin yhdessä kesälomaviikonloppua mökillä ja hän on ollu vuosia sellasissa epävirallisissa pätkähommissa joten lomia ei ole,,ja meille tuli sitten lällättelemään että makailkaa täälä ja hän tienaa sentään rahaa! me yritettiin selittää että joo-o kun ollaan ihan palkallisella vuosilomalla mutta ei menny jakeluun,,,nyt se on vihdoin vakkari ja oikeissa töissä mutta ei pisä saikkua kun on kipeänä kun ei vaan tajua että saa siitä palkan! ei mene sillä tuollaset ihan perusasiat aina jakeluun,,,ja jääräpää ei usko muita

Lihansyöjänä ja yleensä fetan ystävänä en syö fetaa jos sitä on piirakkaan laitettu. Yök. Salaatissa menee, ja ihan ns. irtopaloinakin muuten. Se Arlan aurinkokuivattu tomaatti-fetasekotus on ihan taivaallista.

Tollo

mun mielestä on hirveätä kun ihmiset leipovat yhtä vierasta varten piirakan ja vetävät herneet nenään jos ei toiselle maistu.tee ensikerralla pari voikkaria vegelle tarjottavaksi niin ei tarvi vikistä kustannuksista täällä.
itse pitäisin että kutsuilla olisi terveellisiä leipiä rasvaisen piiraan sijaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
No en mä ainakaan oleta että jos mulla on kahvipöydässä jotain tarjottavaa niin ihmisten oisi PAKKO syödä. Jos joku ei jostain tykkää, niin sitten ei syö.
Eli mun kasvissyöjänä pitäisi kylässä maistaa kaikkea missä ei ole lihaa, vain koska olen vege.
Ja kaikki ei todellakaan pidä fetasta. Meidän perheen vegeistä 3 jumaloi fetaa mutta se yksi jättää kyllä syömättä kaiken missä on fetaa.

Mä jotenkin ajattelen että jos nään selvästi että juuri mua varten on tehty jotain mitä mä voin sydä niin kohteliaisuudesta siitä voi palan maistaa.
Minusta se kuuluu hyviin käytöstapoihin senverran kunnioittaa tekijää että edes maistaa kun toinen on nähnyt vaivaa sen tehdäkseen.
Olishan ne fetapalat voinut jättää vaikka lautasen reunalle.

Eli siis anoppi oli ollut jonkun tuttunsa kirkollisessa vihkimisessä, aiemmin ne oli menneet naimisiin jo maistraatissa ja järjestivät erikseen kirkkohäät myöhemmin. Me mentiin naimisiin lapsen ristiäisten yhteydessä kotonamme ja pappi vihki meidät. No kuinka ollakkaan anoppi tuli käymään meillä pari päivää niiden tuttavansa kirkkohäiden jälkeen ja esitteli valokuvia että kuinka siellä oli kaikki niin hienoa ja miten kaunis oli morsian. Ja sitten alkoi taas veisaamaan että kun meidän häät kesti vain 10 minuuttia eikä niistä edes kerrottu etukäteen kellekkään, että kyllä meidänkin nyt pitää järjestää isot kirkkohäät. Silloin teki mieli karjaista että etkö saatana tajua että me ollaan jo naimisissa ja papin vihkimänä, että pitäiskö tässä hakea avioero että pappi voi vihkiä uudestaan kirkossa. Ja kun mieheni kysyi että sinäkö ne maksaisit niin anoppi sanoi että "ei kun hakisitte pankista lainaa"! Helvetti kun se osaa olla rasittava, meistä kumpikaan ei olisi missään nimessä edes halunnut kirkkohäitä kun ne tulee niin kalliiksi ja kumpikaan ei tykkää olla huomion keskipisteenä, järjestettiin sellaiset pienet häät lähipiirin kesken koska itse niin haluttiin. Eikä todellakaan ikinä otettaisi pankkilainaa noin typerään asiaan, kyllä sitä on järkevämpiäkin keinoja velkaantua jos haluaa velkaantua. Mutta kaikenhan pitäisi mennä juuri anopille sopivalla tavalla. Teki myös mieli huomauttaa sille että toimiko sillä itsellään kirkossa solmittu avioliitto jotenkin paremmin kuin kenenkään kotona solmittu liitto, sillä on nimittäin takana kaksi eroon päättynyttä liittoa ja kahdet suureelliset kirkkohäät...

Ihan varmasti nirsoilu harmittaa sinua, jos olit ajatellut että toinen ilahtuu kun olet tehnyt jotain hänen vuokseen. Mutta kun tuolla jo ekassa viestissäsi kuvailit ihmistä niin, että hän syö todella nirsosti ja ihan ihmeellisiä aineita, niin mä en tiedä lähtisinkö mä sokkona edes yrittämään sellaisen ihmisen miellyttämistä. Että jos on jo tiedossa, että ihminen on todella vaikea miellyttää niin miksi sitten yrittäisi.

Mun mielestä on tosi kurjaa, kun ihmiset varta vasten leipovat toiselle ja sitten toinen ei syystä tai toisesta voi sitä syödä. Tai siis se on minusta kurjaa sen vuoksi, että niin monta kertaa olen joutunut meidän lastenkin kohdalla sanomaan, että en voi niiden antaa syödä kun joku on heille leiponut varmistamatta ihan kaikkea (ja yleensä sitten niissä on jotain epäsopivaa). Kurjaa se on sille leipojallekin, kun moni vielä kokee sen jotenkin tosi henkilökohtaisena loukkauksena, vaikkei sitä sellaisena sanota.

Mutta ihan ap:n oikeaan kysymykseen, kyllä mun on tehnyt pari kertaa mieli sanoa päin naamaa sellaiselle ihmiselle, joka jatkuvasti löytää kaikesta pelkkää negatiivista ja joka purkaa omaa henkistä pahaa oloaan muihin, ja joka tosiaan selvästi voi oikeasti huonosti. Mutta kun se viesti ei mee perille, niin en ala hakata omaa päätäni seinään. En mä voi kaikkia pelastaa.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:

Mä jotenkin ajattelen että jos nään selvästi että juuri mua varten on tehty jotain mitä mä voin sydä niin kohteliaisuudesta siitä voi palan maistaa.
Minusta se kuuluu hyviin käytöstapoihin senverran kunnioittaa tekijää että edes maistaa kun toinen on nähnyt vaivaa sen tehdäkseen.
Olishan ne fetapalat voinut jättää vaikka lautasen reunalle.

Itse kyllä olen maistanut kaikkea mitä mulle on tarjottu. Mutta en ole todellakaan pahastunut jos joku merillä kieltäytyy maistamasta.
Niitä feta paloja ei välttämättä saa nypittyä kasvispiiraasta jos ne on sinne sekaan sulaneet. Tiedän varsin hyvin kun tyttäreni on kovasti koittanut.

Tollo

Niin - jotkut idiootit eivät osaa ollenkaan arvostaa sitä, mitä toiset heidän eteensä tekevät. Ap oli nähnyt vaivaa ottaessaan tuon kasvishörhön ruokavalion huomioon. Sitten tuo omaa napaansa tuijottava ääliö oli jättänyt häntä varten tehdyt tarjottavat syömättä. Aikamoista ajattelemattomuutta.

Yhteistyössä