silloin kun on huono kasvomuisti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairasko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sairasko

Vieras
nolottaa kun en tuolla kylillä tunne ketään.

naapuritkin tunnistan rapussa vain jos niillä on koirat mukana.
saatikka jos työkaverit tulis vastaan... en huomais niitä ennen kun ne mulle jotain sanovat.

onko tälle taudille jokin nimitys? taudiksi nimittäin tämän jo luokittelen.

mitä tälle vois tehdä, ettei minua luokitella nirppanokaksi tai jotain?

miulla on taas hyvä kasvomuisti mut ne nimet, tänää olin joulumyyjäisissä ja sinne tuli entinen naapuri, monet kerrat on juteltu mut nimeä en muistanut :/

Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
miulla on taas hyvä kasvomuisti mut ne nimet, tänää olin joulumyyjäisissä ja sinne tuli entinen naapuri, monet kerrat on juteltu mut nimeä en muistanut :/

Miulla kans näin päin :) Ja joskus tulee niinkin, että kasvot on tutut mutta en muista mistä yhteydestä :)

Mulla on . Tunnistan vaan esim. naapurit jos ovat tässä lähistöllä , mutta en tunnistaisi heitä (harvoin nähtyjä) esim.kaupungilla. Jotenkin ei vaan jää kasvot helpolla mieleen.

Juu mulla on toi sama. Olen parhaillaan neurologisissa tutkimuksissa lapsuusaikana saamani aivovamman takia.

Olen kertonut kaikille tapaamilleni ihmisille, että minulla on huono kasvomuisti ja etten välttämättä tunnista heitä seuraavalla kerralla, ja olen pyytänyt tulemaan juttelemaan suoraan ja kertomaan, mistä tunnemme. Hämmentävää tämä on sekä minulle että muille, mutta ei sille kai muuta voi tehdä kuin koettaa jotenkin vain selvitä.

Mulla ihan sama ongelma ja se tosi noloa ja ärsyttävää!
Sekoitin jopa sukulaisen toiseen (kumpaakaan en nää edes vuosittain).

Tuo on siis niin kamalaa kun saatan katsoakin jotain ihmistä enkä tunnista. Sitten taas jotkut muistan hyvinkin, sellaiset joiden kanssa olen ollut tekemisissä tai joihin on ollut jotenkin liitoksissa.
Toisaalta, en tunnistaisi esim kaikkia entisiä heilojani.

Yhteistyössä