Silloin kun olin tk:ssa töissä, tajusin oikein kunnolla miten kamalan itsekkäitä ihmiset ovat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anita"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Anita"

Vieras
Olin vastaamassa puhelimeen ja KAIKKI halusivat itselleen ekan ajan, parhaan ajan, parhaan lääkärin jne. Ja onhan se ymmärrettävää, mutta kuinka hullulta tuntuu kuunnella päivästä toiseen sitä: "kyllä MUN täytyy päästä", "Kyllä MINULLE pitää peruutusajoista ilmoittaa", "Kyllä minun töideni mukaan pitää ajat järjestää".
Yksi työkaveri sanoikin aina aamulla, että taas se "MÄÄ-MÄÄ" alkaa. Ja kun puheluita tuli tuhat päivässä (neljä ihmistä vastaamassa) niin oli ne vaatimukset kummallisia. Siis tuntuivat kummallisilta, kun kaikilla kauheat vaatimukset ja tottakai minun niskaani se kaatui jos ajat meni pitkälle tai jos puheluun vastaaminen kesti.

Miksei ihmiset tee valituksia ylemmälle taholla vaan kaatavat kaiken sen niskaan joka vastaa sinne puhelimeen. IHan työtä me tehtiin, niinkuin sinä tai äitisi/siskosi/veljesi, arvaa oliko joka päivä kuulla miten paskasti kaikki toimii, miten sulta katkotaan pää jollei aikaa löydy jne.

Ei kai hyvät ihmiset, siellä luurin päässä kaupunginjohtaja sentään ole joten miksi hänelle pitää niin rumasti huutaa?
Hän ei ajaksi kykene muuttumaan vaikka todella sitä työtä helpottaisi jos osaisi taikoa aikoja.

No, mä lähdin sieltä pois ja niin teki moni muukin. Pienellä palkalla hirveessä kiireessä kaikki asiakkaat huutaa ja haukkuu, ei kiitos.

Ehkä joskus vielä loppuu ne ihmiset jotka sitä jaksaa.

Sä kuvailit juuri peruspäivän lähes missä tahansa asiakaspalvelualalla :D

Ei se ole kassatytön vika, jos tarjousjauheliha on loppu. Ei ole respan syy, jos nettivarauksesi huoneesta ei ole kirjautunut. Ei ole tarjoilijan syy, jos lastenhoitohuoneessa ei ole hoitoalustaa...

jaa, mua taas ärsyttää kun en osaa itse vaatia sieltä mitään. Aina löytyy vaan jonkun soittoaika vaikka vaiva vaatisi käyntiä paikanpäällä. Löytyy vaan vastaanottoaika sairaanhoitajalle vaikka vaatisi lääkäriä. Vastaanottoaikaa lääkärille jouduin odottamaan 2 kuukautta paniikkioireineni. Se ei ollut kivaa.
Nyt taas soitin ja sanoivat että soittavat takaisin (automaattivastaaja), no, eipä ole vieläkään kuulunut sitä soittoa......

Toisaalta, ei kai sinne kannata soittaa ja sanoa, että "ihan sama saanko ajan ja kyllä mulle käy se huono lääkärikin"?

No ei kai ajanvaraajat saa edes lääkäreitä arvotella, että kuka on hyvä ja kuka ei. Ei meille sellaisia edes kerrottu. Mutta jos sanotaan, että tältä päivältä ajat on loppu niin mitä hyötyä on että huudat, huorittelet ja uhkailet ja kiroilet.
Tai jos lääkäri on itse sairastunut niin munko vika se oli kun siitä ilmoitin? Mähän olin töissä ja hoidin hommani mutta sellaiset ryöpytykset tuli niskaan että huh. Moni ei enää uskaltanut edes ilmoittaa potilailla näistä sairastumisista kun uhattiin tappaa jne.

[QUOTE="Anita";21990419]No ei kai ajanvaraajat saa edes lääkäreitä arvotella, että kuka on hyvä ja kuka ei. Ei meille sellaisia edes kerrottu. Mutta jos sanotaan, että tältä päivältä ajat on loppu niin mitä hyötyä on että huudat, huorittelet ja uhkailet ja kiroilet.
Tai jos lääkäri on itse sairastunut niin munko vika se oli kun siitä ilmoitin? Mähän olin töissä ja hoidin hommani mutta sellaiset ryöpytykset tuli niskaan että huh. Moni ei enää uskaltanut edes ilmoittaa potilailla näistä sairastumisista kun uhattiin tappaa jne.[/QUOTE]
No tuohan on ihan eriluokan asia, kuin mistä avausviestissäsi kirjoitit.

niin tuttua.. on haukuttu puhelimessa ja naamatusten. Ymmärrän kyllä kiukun, mutta ITSE en voi asialle mitään. Koittaa puhua ystävällisesti jne. Olenkin sanonut suoraan että vika on järjestelmässä, laittakaa vain valituksia niin asiat voi ehkä joskus korjaantua.

[QUOTE="vieras";21990412]jaa, mua taas ärsyttää kun en osaa itse vaatia sieltä mitään. Aina löytyy vaan jonkun soittoaika vaikka vaiva vaatisi käyntiä paikanpäällä. Löytyy vaan vastaanottoaika sairaanhoitajalle vaikka vaatisi lääkäriä. Vastaanottoaikaa lääkärille jouduin odottamaan 2 kuukautta paniikkioireineni. Se ei ollut kivaa.
Nyt taas soitin ja sanoivat että soittavat takaisin (automaattivastaaja), no, eipä ole vieläkään kuulunut sitä soittoa......[/QUOTE]

Niinpä, olet aivan oikeassa. MUTTA se ei ole sen rivityöntekijän vika että resurssit ovat surkeat. Eikä se auta vaikka sille valittais tai vaatisi jotain muuta kuin soittoaikaa.
Jos meillä oli antaa vain soittoaika ei muuta voinut. Vai olisko pitänyt asiakas ohjata vaikka lähimmän kampaamon tuoliin istumaan? OIkeesti jos ei ole aikaa niin ei sitä ihmiselle voi valehdellakaan.
Ei se joka siihen luuriin vastaa voi vaikuttaa kunnan raha-asioihin, määrärahoihin. Vaikka olisihan se työtä kovasti helpottanut, kun olisi saanut tyytyväisiä asiakkaita.

Eipä siellä yksikään ilokseen sitä huutoa kuuntele!

Onhan se varmaan noinkin mutta mun mielestä on kyllä outoa että kun tohon meidän tk:hon soittaa ja sieltä vastaa kukkanen* niin KOSKAAN ei oo aikoja (ellei oo suurinpiirtein pää irti), jos vastaaja on kaunomieli* niin AINA saa ajan.
*Nimet muutettu.

[QUOTE="Anita";21990419]No ei kai ajanvaraajat saa edes lääkäreitä arvotella, että kuka on hyvä ja kuka ei. Ei meille sellaisia edes kerrottu. Mutta jos sanotaan, että tältä päivältä ajat on loppu niin mitä hyötyä on että huudat, huorittelet ja uhkailet ja kiroilet.
Tai jos lääkäri on itse sairastunut niin munko vika se oli kun siitä ilmoitin? Mähän olin töissä ja hoidin hommani mutta sellaiset ryöpytykset tuli niskaan että huh. Moni ei enää uskaltanut edes ilmoittaa potilailla näistä sairastumisista kun uhattiin tappaa jne.[/QUOTE]

Tämä kuullostaa ihan minun työltäni. Puhelimesta on tullut pahin painajaiseni. Resurssipulastahan tuo kaikki johtuu, mutta minkäs minä sille voin.. Itse olen töissä työterveyshuollossa, jossa myös on todellinen pula lääkäreistä. Ja paikkoja kyllä olisi, mutta ei tulijoita. (siis niitä lääkäreitä)

[QUOTE="Kiira";21990458]Tämä kuullostaa ihan minun työltäni. Puhelimesta on tullut pahin painajaiseni. Resurssipulastahan tuo kaikki johtuu, mutta minkäs minä sille voin.. Itse olen töissä työterveyshuollossa, jossa myös on todellinen pula lääkäreistä. Ja paikkoja kyllä olisi, mutta ei tulijoita. (siis niitä lääkäreitä)[/QUOTE]

Samahan se alkoi mun duunissa olla, ei lääkärit sinne halunneet. Sihen järkkyyn kiireeseen ja paineeseen ja siihen päälle ne tyytymättömät asiakkaat.

[QUOTE="Anita";21990449]Ai, millä tavoin? Kaikki mitä kirjoitin oli ihan joka päiväistä.[/QUOTE]

Aluksi et puhunut mistään huoritteluista, tai uhkailuista. Vastasin alkuperäiseen viestiisi. Mainitsit itse parhaat lääkärit, joten vastasin, että ei kai kukaan huonoa lääkäriä itselleen pyydä. Mutta olen kyllä ihan samaa mieltä, että huonoa käytöstä ei pitäisi kenenkään asiakaspalvelua tekevän joutua kuuntelemaan.

[QUOTE="vieras";21990405]Sä kuvailit juuri peruspäivän lähes missä tahansa asiakaspalvelualalla :D

Ei se ole kassatytön vika, jos tarjousjauheliha on loppu. Ei ole respan syy, jos nettivarauksesi huoneesta ei ole kirjautunut. Ei ole tarjoilijan syy, jos lastenhoitohuoneessa ei ole hoitoalustaa...[/QUOTE]

Eikä ole baarityöntekijän vika, että on nautittu niin paljon pohjia ettei voi päästää sisälle ja jos sisälle ehtii niin ei voi myydä mitään. :whistle:

[QUOTE="hippu";21990467]Ja en ole koskaan hoitajia haukkunut vaikka joskus tekis mieli tolle Kukkaselle* sanoa mutakin kun kiitos ja hei.
'Nimi edelleen muutettu.[/QUOTE]

Mulla meni vähän ohi? JOs tarkoitat että suhteilla saa ajan, niin voin kertoa, että meillä ei edes omat työkaverit päässeet jonojen ohi. Toisaalta pitihän sitä muutenkin käydä yksityiselle, kun ei työstä voinut olla pois. Siksi tuntuikin hassulta kun kaikki vaativat että tk on auki juuri heidän työaikojensa mukaan.

Aluksi et puhunut mistään huoritteluista, tai uhkailuista. Vastasin alkuperäiseen viestiisi. Mainitsit itse parhaat lääkärit, joten vastasin, että ei kai kukaan huonoa lääkäriä itselleen pyydä. Mutta olen kyllä ihan samaa mieltä, että huonoa käytöstä ei pitäisi kenenkään asiakaspalvelua tekevän joutua kuuntelemaan.

No ekaan viestiin en ihan kaikkea kokemaani saanut mahtumaan =)

Ja parhaita lääkäreitä tosiaan vaadittin, oli tarkkaa minkä ikäinen lääkäri kyseessä, nimelläkin oli väliä, toisille kelpasi vain vaalea tukkaiset jne. Sinänsä hassua, etten tosiaan kaikki lääkäreitä ollut ikinä edes tavannut eli en tosiaan tiennyt ikää tai tukan väriä. Ja tosiaan siellä talon sisässä kaikki olivat yhtä hyviä, ainakin visusti salattiin jos joku oli parempi tai vähän huonompi.

En tarkoittanut että ajan saisi suhteilla vaan kun tuo yksi hoitaja ei anna kenellekään aikoja kun ei niitä muka oo. Mutta kun puhelimessa on toi toinen hoitsu niin aina saa ajan vaikkei olisi mikään kiireellinenkään juttu. Ja sitä en tiedä miksi toi yks niitä aikoja pihistelee.

[QUOTE="hippu";21990514]En tarkoittanut että ajan saisi suhteilla vaan kun tuo yksi hoitaja ei anna kenellekään aikoja kun ei niitä muka oo. Mutta kun puhelimessa on toi toinen hoitsu niin aina saa ajan vaikkei olisi mikään kiireellinenkään juttu. Ja sitä en tiedä miksi toi yks niitä aikoja pihistelee.[/QUOTE]

Oho, kuulostaapa oudolta. Meillä kun oli sääntö ette yhtään aikaa saanut jäädä vapaaksi eli kukaan ei olisi edes uskaltanut niissä pihistellä. Ongelma oli että niitä tosiaan oli aivan liian vähän.

Asiakaspalvelu on oikeasti aika perseestä oleva duuni. Mutta on niitä kyllä hyviäkin työpaikkoja, mulla esim oli palvelupisteessä kiva homma.
Mutta itsekin olen ollut hotellissa duunissa ja aulabaarissa joten kyllä huorittelut ja uhkailut ovat tuttuja täälläkin.
Välillä olis ihan helvetin hyvä että saisi nauhalle pahimmat tapaukset ja sitten eikun juutuubiin, niinkuin se kääkkä joka yritti luistaa taksin maksamisesta :D

Yhteistyössä