Sillä oli ihan syynsä miksi en halunnut tarkkaa LA kellekkään ilmoittaa. ARG.

Esikoista odottaessa alkoi nyppiä kun kaikki ihan asioikseen soitteli ja kysyi että "Joko se on syntynyt?" ja eikö jo kun LA on jo silloin ja silloin jne"

Juu, yli meni niin että hujahti, ja päivittäin sait usealle todeta että ei, ei ole syntynyt ilmoitetaan kyllä kun on syntynyt. Kiitos ja hei.

Nyt toista odottaessa päätin että koska LA on sen verran tarkalleen kuun puolen välin tienoilla niin sanotaan kaikille LA:ta tiedusteleville että "Maaliskuun puolen välin tienoilla" ja jätetään tarkempi aika sanomatta.

Noh, eikös se ole sitten lipsunut yhdelle jos toiselle eilen soitti miehen äiti että joko se syntyy, eikö yhtään siltä tunnu? Facebookissa olen tänäänkin todennut 5 olevani edelleen yhdessä kasassa, olkoon vaan että LA on jo käsillä. Yhdet kiukuttelut kuuntelin myös kun eräs sukulainen oli ottanut lomaa liian aikaisin koska muisti että LA oli 5pv aijemmin ja oli siitä päivästä alkaen ottanut lomaa jos satuttaisiin vaikka esikoiselle lasten vahtia tarvitsemaan.
HUOH!
Ja kuten asiaan kuuluu, jokainen puhelu/keskustelu alkaa että eikös sen jo PIDÄ syntyä? Enää en kyllä kovin hienotunteisesti ole jaksanut vastailla, vaan todennut lyhyesti että syntyy kun syntyy, ilmoitetaan kun on ilmoitettavaa.
 
"vieras"
Oletpa ärsyttävä. Todennäköisesti itkisit, jos kukaan ei kyselisi yhtään mitään. Luuletko että he tarkoittavat pahaa? Ole onnelinen, että jotain vielä kiinnostaa..
 
"vieras"
Ymmärrän täysin. Minä en tajua ihmisiä, luuleeko ne, että jätetään ilmoittamatta vauvan syntymästä? Tai että se vauva lähtee syntymään yhtään sen nopeammin, jos ne kyselee?
 
[QUOTE="vieras";23329235]Oletpa ärsyttävä. Todennäköisesti itkisit, jos kukaan ei kyselisi yhtään mitään. Luuletko että he tarkoittavat pahaa? Ole onnelinen, että jotain vielä kiinnostaa..[/QUOTE]

Ei haittaisi vaikka jättäisivät soittelematta, ja kun kyseessä on oikeastikkin ihmiset joiden kanssa ei välttämättä muuten olla edes missään tekemisissä ja sitten aletaankin oikein urakalla soitella ja laitella viestejä. Eivät varmasti tarkoita pahaa, mutta ärsyttää silti kun tätä on jo kuunneltu jonkin aikaa ja tullaan varmasti lähemmän pari viikkoa vielä kuuntelemaan.
Jos et ehdi vastaamaan puhelimeen ja soitat myöhemmin takaisin on ensimmäiset sanat että "kun et vastannut niin luulin että olette jo laitokselle päässeet tms"
 
muistan itsekkin kuinka malttamattomana sitä oli jo ihan vikoilla viikoilla ja niin oli sukulaiset ja ystävätkin, silti en vetänyt hernettä heille nenään. mun mielestä se osoittaa vaan sitä, että ihmiset on kiinnostuneita susta ja tulevasta lapsesta.
 
Joku edes ymmärtää pointin, ja tosiaan kun alusta asti oli jo tiedossa että jos ei ihmeitä tapahdu niin vauvaa on turha odotella edes LA tienoilla syntyväksi (meidän suvussa tuntuu olevan sääntö eikä poikkeus että synnytään siellä rv 41-> tai käynnistyksellä)
 
"joo"
Muistan itse vuosien takaa, kun olin sairaalassa 32 viikolla kohonneen verenpaineen takia seurannassa. No hei ei minulta onneksi kyselty joko syntynyt. Mutta samassa huoneessa oli äiti jolla oli jotain 41+ viikot menossa. Synnytystä yriteltiin sen 1½viikkoa käynnistellä. Mutta synnytys ei käynnistynyt. Lähti sitten käyntiin joskus 42 viikon jälkeen itelleen. No koko tämän ajan 1½ viikkoa mitä olin sairaalassa niin tälle vierustoverille soiteltiin (kaverit, ystävät, anoppi, oma äiti, siskot, serkut jne) monta kertaa päivässä kysellen joko synnytys käynnissä. Ja joka kerta tää äiti alkoi itkeä, kun joku soitti. Hän sanoi, että kun ei enää itsekkään jaksaisi, kun ei mitään tapahdu ja kaikki vaan kyselee. Ja monikin kävi sitten vierailulla lisäksi ja eka kysymys oli "joko synnytys käynnissä"
 
hipsun
Jep toi on ärsyttävää. Meillä kävi lisäks niin, että sellaset kyseli ja muutenki antanu nyt neuvojaan ketkä ei ennen edes ottanu yhteyttä. Eli yllättäen kun lapsen saa, niin pitäis ollakin tekemisissä. Aikaisemmin ei oikeastaan ikinä. En ymmärrä?!
 
v
En ole kummassakaan raskaudessa kertonut tarkkaa laskettua aikaa kuin ihan lähimmille, juuri tuosta syystä. Kyllä se käy ärsyttämään kun samat ihmiset soittaa päivittäin, että eikö vieläkäään, eikö tunnu edes mitään, no onpa outoa. Aivan sama vaikka kuinka yrität sanoa, että ihan tilastollisesti ensimmäinen lapsi syntyy todennäköisesti vasta lasketun ajan jälkeen. Esikoinen menikin yliaikaiseksi ja tästä kakkosesta olen sanonut vain, että la on elokuun lopussa ja tarkkaa la:ta arpovat vielä neuvolassakin.
 
meillä sama homma,laskettuun tosin vielä aika tarkalleen kk,mutta olen kohta kolme viikkoa vastaillut lähinnä äitini kyselyihin joko vauva on tullut tai että eikö jo olisi aika mennä laitokselle. tilanne siis se että jatkuvasti supistelee oikein ja tyksikin ennustanut että pian tulee.. ei vaan tule!
alkaa oma hermo mennä kun ei se muksu sieltä sen nopeammin tule vaikka kuinka kyselis,siinä utelussa ja jankkaamisessa ei ole kyse mistään kiinnostuksesta vaan uteliaisuudesta. ymmärrän siis aloittajan ketutuksen utelioita kohtaan jaan tunteen 150% :)
 
huhhuijaa
Kuulostaa niin tutulle.. Itse kerroin että syntyy maaliskuun puolen välin jälkeen ja nyt jo kaikki kyselee päivittäin. Ärsyttäähän se. Olisin ihan valmis itsekkin jo luopumaan tästä mahasta, mutta hyvin todennäköisesti menee lasketun ajan ylikin. Ja jos on kaikille luvattu moneen kertaan jo että ilmoitetaan heti kun on jotain ilmoitettavaa, niin miksi tosiaan pitää jokapäivä vielä erikseen kysellä..?
 
"www"
Ihmiset ei ymmärrä, että l.a ei ole mikään eräpäivä tai parasta ennen päiväys :D Samoin luullaan, että raskaus on yliaikainen heti kun l.a ylittyy päivällä...Ja vaikka tätä asiaa kuinka paukuttaisi heidän päähänsä, niin ei mene perille, ei!
 
Jssap
Tolla toiminnallahan sä just lietsot tuota kaikkea Häsellystä. Teet hiljaisesti raskaudestasi kohtuutonta numeroa olemalla muka salaperäinen. Miks et suoraan sano ja vaikka julista siellä fb:ssä että et aio vastata yhteenkään vauvakysymykseen ja ilmoitat kyllä kun vauva syntyy.
 

Yhteistyössä