silja serenade vai symphony?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hapsiainen84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Palvelu molemmilla laivoilla suomeksi ja ihan ok. Voisihan se parempaakin olla, mutta ei mitaan verrattuna Viroon menevilla laivoilla. Aivan hirveeta henkilokuntaa! Todella, todella toykeita. Ei kiitos enaa ikina.

Alkuperäinen kirjoittaja Vähän on eroja:
Serenade on vanhempi ja oliskohan jotain 20 hyttipaikkaa pienempi. Symphonylla vähemmän suomenkielistä henkilökuntaa kuin Serenadella. Jouduttiin kesällä puhumaan henkilökunnalle englantia kun eivät osaneet itse muuta kuin venäjää, eestinkieltä ja englantia. Aika outoa ruotsinristeilyllä...

ja menemme usein Symphonylla yli. En ole koskaan tavannut siellä henkilökuntaa joka ei puhuisi suomea tai ruotsia. Laivalla on kesällä japanilaisia oppaita mutta hekin puhuvat suomea. Venäläistä henkilökuntaa en ole koskaan siellä tavannut. Viimeksi matkustin Jouluna.

Serenade seilaa suomen lipun alla ja siellä miehistö enimäkseen suomalaista. Symphony seilaa ruotsin lipun alla ja siellä ruotsalaista. Symphonylla tulee vastaan ruotsalaisia aspoja jotka eivät puhu suomea. Kummallakaan laivalla ei ole ikinä tullut vastaan yhtään virolaista eikä venäläistä aspaa. TallinkSilja ajalla käyty ehkä 10-15 kertaa matkalla. Ennen Tallinkia Siljan omisti englantilainen Seacontainers-yhtiö. Ei silloinkaan kaikki miehistö ollut englantilaista, miksi se nyt on yht'äkkiä kaikkia virolaista? Siitä olen samaa mieltä, että asiakaspalvelu vironlipun alla seilaavissa Tallinkeissa on ihan persuuksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Vähän on eroja:
Serenade on vanhempi ja oliskohan jotain 20 hyttipaikkaa pienempi. Symphonylla vähemmän suomenkielistä henkilökuntaa kuin Serenadella. Jouduttiin kesällä puhumaan henkilökunnalle englantia kun eivät osaneet itse muuta kuin venäjää, eestinkieltä ja englantia. Aika outoa ruotsinristeilyllä...

MITEN ON MAHDOLLISTA

Silja Serenade ja Silja Symphony ovat melko samanlaisia. Itse en osaa enää valita kumpi on parempi koska olen juuri käynyt Symphonyllä. Mielestäni yhtä hyviä molemmat. Totta on että Serenadella puhuvat enemmän suomea mutta kyllä suomen kielistä palvelua Symphonyltäkin ihan kiitettävästi saa, kuten myös muunkin kielistä palvelua. Molemmilla laivoilla on mielestäni todella mukava henkilökunta.

Alkuperäinen kirjoittaja Symphonysta:
Alkuperäinen kirjoittaja Zipi:
Se on varmaan ihan tuulesta temmattu juttu, mut tykkään enemmän Serestä... Haluan aina sille. Sympalla olen ollut vaan kerran...

Sympony ei risteile Suomenlipun alla joten henkilökuntakin siten lakisääteisesti lähinnä virolaista ja venäläistä sekä mm. Ahvenanmaalta ja osa Ruotsista.

No ei mikään laki sinne määrää virolaisia tai venäläisiä. Työehdot ja palkat noudattaa lippumaan lakeja (Symphonyllä Ruotsin), mutta työntekijät voivat olla vaikka Kiinasta, kunhan em. ehtoja noudatetaan.

Ne sviitit on kyllä jo aika kulahtaneita. Onhan ne isoja ja on oma sauna merinäköalalla ja poreammekin löytyy. Juomaa saa kun pyytää ja sieltä "luxus hytti" alueella on pieni kahvilantapanen mistä saa kahvia ja jotain pikku syötävää ilman lisämaksua, kätevää jos on muksuja mukana. Huono puoli siinä on kun sen ottaa niin ei viitsi lähteä laivalle pyörii ku haluaa olla siellä sviitissä kun siitä on kerran maksanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Ne sviitit on kyllä jo aika kulahtaneita. Onhan ne isoja ja on oma sauna merinäköalalla ja poreammekin löytyy. Juomaa saa kun pyytää ja sieltä "luxus hytti" alueella on pieni kahvilantapanen mistä saa kahvia ja jotain pikku syötävää ilman lisämaksua, kätevää jos on muksuja mukana. Huono puoli siinä on kun sen ottaa niin ei viitsi lähteä laivalle pyörii ku haluaa olla siellä sviitissä kun siitä on kerran maksanut.

Lapset lähtee kanssa . Commodero lounse käytössä

Menemme 13.-15.5.2011 Silja Symphonylle.
Silja Serenadesta en tykkää. Symphonylla on parempi palvelu.

Serenadessa ja Symphonyssa on eroja.

Buffet Symphonyn pöytä varattu!!!!!

Olen ollut näillä siljan matkoilla 15 kertaa noin 13 kertaa serenadella ja 2 symphonylla!! Serenadella on parempi palvelu minun mielestä ja he puhuvat aina suomea... Eroja laivoissa ei ole paljoakaan! Symphonyni on ihan mukava mutta suomenkielen puute oli joillain henkilökunnasta este.
Ja serenadella sviitti on iso kuulemma itse matkustan aina commodoressa jossa on kiva lounce ja tässä kyllä on oppinut ajan myötä muistamaan ja tuntemaan henkilökuntaa.. Eli parempi on serenade! Ps. Hei iha tosi siin on vain 1 vuosi eroa eli se ei meinaa mitää kumpi on huonompi!

Joo, promenade-hytti onkin halvempi. Säästää aikakin 40euroa A-hytistä.
3-5.5 Lähetään Serelle. En mäkään oo siellä käyny ku ehkä 3 kertaa (joka kolmas vuosi)

Serellä laivan peräosas on kyltti jos lukee SILJA SERENADE ja alla lukee MARIEELSIN toisella puolellla lukee sama mutta vain MARIEHAMN. Lieneekö siitä kotisatama muutoksesta. Sympalla lukee vaa SILJA SYMPHONY ja STOCKHOLM molemmin puolin.

Serellä enemmän suomalaista henkilökuntaa. Muuten Sympan kaa melkein samanlaisia.
On ehdottomasti SUOMALAISTEN SUOSIKKI LAIVA!!!!!
OLKAAMME SIITÄ YLPEITÄ!
D;-

Serenadella on mielestäni ollut huomattavasti ystävällisempää palvelua ja aivan ihanat lastenohjaajat! Viimeksi oltiin symphonylla ja ihan ok risteily oli silloinkin. Ravintolassa jouduttiin tosin puhumaan englantia, koska tarjoilija ei osannut suomea, emmekä me kunnolla ruotsia.

Me oltiin viime kesänä Silja Symphonyllä ja tosiaankin sehän seilaa ruotsin lipun alla. Seisovassa pöydässä ollut tarjoilija osasi hieman suomea, ala carte-ravintolan tarjoilija puhui pelkkää ruotsia ja englantia. No ei se meitä haitannut, mutta sääliksi kävi lähipöydän iäkästä pariskuntaa, kun yrittivät kysellä lisätietoja aterioista ruoka-aineallergian takia ja yhteistä kieltä ei ollut, onneksi joku sitten tuli heitä auttamaan. Venäläisiä oli myös koko paatti täynnä, törkyilivät ihan vapaasti eikä henkilökunta puuttunut mihinkään buffetissakaan.

Kyllä on outoa, kun osa miehisön jäsenistä ei osaa Suomea Ruotsinlaivalla. Joka kerta kun me ollaan Silja Serenadella tai Silja Symphonylla niin tarjoilijat osaavat SUOMENKIELTÄ. Ei oo koskaan vastaavaa käyny, ettei osaa Suomea.

....outoa kun ruotsinlaivalla ei osata Suomea. Pari vuotta sitten kun oltiin Sympalla, niin joku tarjoilija, joka ei osannut edes Suomea, kun tuli kysymään annoksia. Sitten se katto vähän aikaa meitä, ja sanoi toiselle tarjoilijalle jotain Englanniksi. Tuli toinen tarjoilija se ONNEKSI osasi KYLLÄ SUOMEA.

Yhteistyössä