Silittääkö joku oikeasti vauvan vaatteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

--

Vieras
Itse en ole ikinä silittänyt. Lähes kaikki vaatteet 100% puuvillaa, joten ripustan vaan hyvin muotoonsa oikoen narulle niin ihan siistejä ovat. Huuhteluaineena käytän etikkaa joten pöpöjä ei pitäisi jäädä 40 asteen pesussakaan ja ihan pehmeitä ovat. Vähän koen syyllisyyttä kun en ole viitsinyt vaatteita silittää, kun ystävällä on kaksoset ja 2,5v ja hän silittää kaikkien lasten kaikki vaatteet, vähän laiska olo itsellä. Toisaalta, en näe mitään syytä silittää vaatteita.

En silittänyt ihan pienen vauvan vaatteita, mutta pikkuhiljaa lapsen kasvaessa aloin silittää. Ja silitän edelleen suuren osan niin aikuisten kuin 5- ja 3-vuotiaiden lastenkin vaatteista, ovat mun silmään silitettyinä paljon siistimmän ja paremman näköisiä ja kyllä ne vaan myös mun mielestä säilyvät silitettyinä parempina pidempään. Myös tahrat tuntuisivat lähtevän silitetystä helpommin pois.

[quote="ella";22800835]silitin kerran pienet vaatteet kun laitoin ne odottamaan vauvan syntymää. Tuon jälkeen ei ole ollut aikaa tai kiinnostusta.[/quote]

samoin.

Silitin about kaikki vaatteet, siis aikuistenkin siihen asti kunnes toinen lapsi oli ehkä reilu puolivuosikas. Siinä vaiheessa piti vähän priorisoida tekemisiä ja silitys jäi. Vauvan (1kk) vaatteet silitän yhä, saa nähdä missä vaiheessa kyllästyn. Silitetyt vaatteet saan siistinpään pinoon ja on kivempi siitä ottaa käyttöön. En pidä ketään laiskana sen perusteella ettei hän silitä vaatteita, joten ei kai ole hirveästi syytä tuomita minuakaan siitä että silitän noita? :D

esikoiselle silitin pari ekaa kuukautta,tokalle silitin valmiiksi kaappiin ennen kuin syntyi,mutta en sen jälkeen,muuta kuin jos joku vaate on pahasti ryppyisen/epäsiistin näköinen.

Yhteistyössä