Silitättekö tyynyliinoja, mites toimitte muiden petivaatteiden kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras...

Vieras
Tuli tuossa mieleen kun kaverin kanssa eilen juttelin ja se ihmetteli että silitänkö minä tyynyliinoja ei hän sellaista viitsi tehdä. Eilen itse silitin ison kasan tyynyliinoja, kun niitä oli taas kertynyt. Ehkä kerta puoleen vuoteen sen teen. Noita tyynyliinoja on niin paljon, että ei tartte jokaisen jälkeen niitä silittää.

Lakanat ja pussilakanat taas vedän tätini kanssa ja rullaan. Mankelinkin omistan, mutta en sitä oikein osaa käyttää ja se on tällä hetkellä varastossa sen verran pahassa paikassa, että siellä ei viitsi alkaa mankeloimaan ja pitäähän ne lakanat kuitenkin ennen mankelointia vetää kuitenkin.

En todellakaan viitsi. Olen kyllä kuullut, että mankeloiminen tekisi hyvää lakanoille, mutta sellaista ei ole. Ilmankin on pärjätty. Puoleksi vuodeksi ei edes ole lakanoita, kyllä ne yleensä pestään samantein kuin vaihdetaan ja mahd. pian kaappiin, sillä ei ole tilaa säilyttää likaisia, silittämistä/mankeloimista odottavia ja puhtaita lakanoita erikseen.

Inhoan silittämistä eli en silitä tyynyliinoja. Silitän vain verhot ja juhlavaatteet jos tarvis. Lakanat ja pussilakanat suoraan narulta liitostelen liinavaatekaappiin.

En silitä mitään! No okei, verhot ja juhlavaatteet on pakko. Ja jos siinä samaan aikaan sattuu olemaan pestyjä tyynyliinoja lähelllä, niin ne. Koska silitetty tuntuu ihanan sileältä poskea vasten :)

Minäkin inhoan silittämistä, mutta aina joskus teen tuon homman. Ja tuolle silittämisellehän on periaatteessa syynsä, tyynyliina pysyy parempana pitempään kun sen silittää.

En silitä muuta kuin juhlavaatteita ja verhoja. Jouduin lapsuudenkodissa silittämään tyynyliinoja ja mankeloimaan lakanoita sen verran että sain siitä tarpeekseni.

Tyynyliinat, pussilakanat ja sellaiset muotoonompelemattomat aluslakanat silitän. Muotoonommeltuja aluslakanoita en viitsi silittää kun ovat niin hankalan mallisia, kuivaan ne oven päällä että ovat suorempia. Kaikki muut lakanat laitan kuivausrumpuun. Ehkä parin kk välein silitän, kun kertynyt pino alkaa ärsyttämään. Onneksi meitä on vaan kaksi.

En silitä kuin verhot ja juhlavaatteet. Niin ja tytön hamahelmitöitä :)

Petivaatteet tulee kuivausrummusta joten ovat pehmeitä. Tiukasti viikkaan kaappiin niin siinä siliävät riittävästi.
Ja kun muutenkin uusin petivaatteet vuoden(-kahden) välein, niin ei tarvitse senkään vuoksi hakea pitkää käyttöikää tyynyliinoille.

Kivittäkää, mutta en ole koskaan omistanut silitysrautaa. Joskus ala-asteella olen viimeksi silittänyt. Miehelläni on sellainen ja jotain puvunhousujansa yms. silittää ja esim. meidän verhot kun otetaan käyttöön.

Mihinkään en ole itse sitä koskaan tarvinnut. En keksi kertakaikkisen mitään käyttökohdetta kun kuivaan ja säilytän vaatteetkin siten, että ei ole ollut tarvetta.

Tottakai silitän. Kunnon, tiivis ja laadukas perkaalipuuvilla on kamala ryttykasa pesun jälkeen ja on se allergiaystävällisempikin kun ei pöly tartu. Jerseylakanoita en silitä, koska ne eivät rypisty.

Vaikka inhoan silittämistä, silitän kaikki muut tekstiilit paitsi alusvaatteet :) Eli kaikki vuodevaitteet, lasten vaatteet jne. Homma hoituu televisiota katsoessa, ja silitetyt vaatteet näyttävät ja tuntuvat huomattavasti paremmilta kuin ryppyiset :) Ja sitä paitsi puhtaisiin ja silitettyihin/mankeloituihin lakanoihin on ihanaa pujahtaa nukkumaan :)

Silitän vain kaikki vauvan vaatteet ja vauvan lakanat. Omista vaatteista silitän vain juhlavaatteet. Mies silittää myös itse omat juhlavaatteensa. Vauvan vaatteet silitän siksikin, koska on parempi herkkäihoiselle atoopikkolapselleni.

En silitä mitään. En juhlavaatteita enkä verhojakaan. Juhlavaatteet on pysyneet ihan hyvinä ilman silittelyjä. Koskaan en oo isännänkään nähny kauluspaitojaan silittävän. Katsomme silittämisen aivan turhakekotityöksi. Gotta pick your battles.

Silitysrautaa- ja lautaa säilöin vuosia silkasta velvollisuudentunnosta tilaa viemässä siivouskomerossa, koska äitini ne minulle aikanaan hankki kun kotoa muutin. Nyt olen jo ymmärtänyt viedä kiertoon.

Yhteistyössä