Silarit vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MolempiParempi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MolempiParempi?

Vieras
Mitä mieltä olette yleisesti silareista? ja kuinka monella täällä mahtaa sellaiset olla, kuka myöntää?

Itse tässä olen jo pitkään harkinnut ja miettinyt ja arponut että otanko tissit vai en. Välillä on sellainen "nyt riitti"-fiilis, kun katselee muiden isoja tissejä ja itselläni tuskin erottuu minkäänmuotoisa pallukoita rintakehästä. Välillä sitten taas olen tyytyväinen omiin tisseihini ja mietin että mitäpä silareilla tekisin sen enempiä, mutta taas seuraavassa hetkessä alkaakin jo v*tuttamaan kun kesälläkin biitsillä katseli toisten naisten rintavarustusta, kun oli bikinien yläosa täynnä tissiä ja itsellä vaan typerät täytteet.

Olen 21-vuotias ja muuten täysin kroppaani tyytyväinen, ei pysty valittamaan, kun ulkonäkökään ei ole vaivana muulla tavalla, muutenkuin että nuo tissit nyt hiukan puuttuu.

Ja ei, en tee leikkausta kenenkään muun kuin itseni takia, jos sinne päätän mennä..ei ole poikaystävää painostamassa, en halua huomiota miehiltä baarissa..haluan vain isommat tissit omaksi iloksi, etten aina joudu miettimään kuinka monta täytettä kunakin aamuna pitää tunkea rintaliiveihin, ilman että näyttää pojalta kaulasta alaspäin.

Ja pyydän asiallista keskustelua sekä fiksuja kommentteja, jos haluan suoraa haukkumista, menen isomummini luokse esittämään tämän samaisen asian :) kiitos.

On mulla 2-vuotias neiti tuossa :) tissit eivät juuri ole muuttuneet imetyksen jälkeen, raskausaikana turposivat ja olin onneni kukkuloilla :D nyt ovat samat pienet pipanat. Mutta sitäkin olen juu miettinyt että jos niitä lapsia vielä lisää hankkii, niin ei ole kiva silareilla imettää ja tuskin raskausaikakaan mitään herkkua on jos silareiden lisäksi vielä turpoaa.

Silti tekisi mieli vaan kauheasti, saisin niistä pidempään iloita, koska tuskin enää 45-vuotiaana lähden mitään silikoneja hakemaan kun sillon ei ole enää mitään väliä miltä tissit näyttää, paremmalta saattaisivat näyttää sillonkin vielä sitten jos silikonit ois hankittuna jo valmiiksi. Hwo knows...

No tosiasiassa ei muakaan kiinnosta muiden tissit, muuten kun sen verran että niitä kattelen ja vertailen ja mietin miksi mulla on näin pienet nysät. Loppujenlopuksi se on mulle ihan sama että millaiset tissit toisella on, ei se tee toisesta parempaa henkilöä ihmisenä jos jollain on isot tissit. Mutta olisi se kiva tietää miltä tuntuu että olis jotain hölskyvää rintsikoissakin, eikä se olisi pelkkä toppaus :D mutta sitten taas päädytään tähän samaan kysymykseen että mitäpä hyötyä niistä sen enempää olisi?

Syytän miehiä jotka ovat haukkuneet naisia laudoiksi, jonka seurauksena joku on keksinyt että tissit voi täyttää ja nykymaailmassa se on niin helppoa vain mennä ja tehdä.

Pistä itselles joku aikaraja milloin otat silarit jos ne todella haluat esim. 25v. Sit tietty tekniikka miten ne laitetaan vaikuttaa imettämiseen eli laitetaanko nännipihan kautta vai rinnan alta. Tsemppiä päätöksentekoon, onhan se itsetunnon kannalta iso juttu päätät mitä päätät.

Syöpä, etäispesäkkeet ei sitten muute näy mammografiassa silikoonien alta :/
En ymmärrä miksei asiasta puhuta enempää esim. Mediassa. Syöpä kun ei ikää katso ;(

Syöpä, etäispesäkkeet ei sitten muute näy mammografiassa silikoonien alta :/
En ymmärrä miksei asiasta puhuta enempää esim. Mediassa. Syöpä kun ei ikää katso ;(

Lisäksi silikonit täytyy jossain vaiheessa todennäköisesti uusia ja tiedossa on jälleen visiitti leikkaussaliin. Eikä aina kaikki mene muutenkaan putkeen. Mulla itselläkin on reilusti huomautettavaa näiden ajokoirankorvieni ulkonäöstä, mutta en ole valmis ottamaan riskejä.

Nou: Hyvä pointti muuten tuo, en ole ajatellut asiaa tolta kantila ennen kuin nyt..varmasti juuri siksi kun ei siitä puhuta ikinä, mutta hyvä että sanoit! Olen taas vähän fiksumpi ja pystyn ajattelemaan asiaa monesta näkökulmasta :) kiitän tästä vastauksesta. Hyvä että joku tietää.

ioj: Lukemani perusteella nykyisin käytettyä silikoni"massaa" ei tarvitse vaihtaa, eikä se mene rikki niinkuin ennen käytetyt "geelipussit". Nykyään käytetään vissiin ihan kiinteää silikonia, joka ei mene rikki niin helposti ym. Tottakai voi olla mahdollista että tulee komplikaatioita tai ongelmia ja silikonit täytyykin vaihtaa, mutta sanon vain että se ei ole niin _todennäköistä_ enää. Ennen kun piti käydä vaihdattamassa esim. 10 vuoden välein silaripussit uusiin, tai ne kapseloitui, meni rikki, kovettui tai muuta vastaavaa nopeammin kuin nykyisin. Paljon on muutamassa vuodessa tekniikat ja aineet vaihtuneet.

No mulla hädin tuskin b-kupit ja miesystävänii tuntuu välillä "tukehtuvan" niihin. Ei hän sillain välitä tosissaan hirmu paljon koko tisseistä, on mitä on. Enempi häntä kiinnostaa kokonaisfiilis ja se alapää :D

Ite en haluis yhtään isompia tissejä, koska en käytä rintaliivejä. Olen niitä hippikauden kannattajia. Toki jos aerobikkaisin kovaa, niin sit ois urheilurintaliivit päällä.

Että eipä ne tissit niiiin iso osa elämää ole. Imetys loppu 6 vuotta sitten :).

No koko esteettinen kirurgiahan on psyykkisten vaivojen ja ongelmien kompensoimista tai paikkaamista jollakin tasolla. (Vrt. esim. Kinnunen, Lihaan leikattu kauneus.)

Itse en tiedä miten suhtautuisin asiaan. Ehkä noihin tekotisseihin suntautumistani voisi auttaa jotenkin se, kun kuulisi edes yhden hyvän syyn, miksi sellaiset pitäisi hankkia.

Mainitsemassani kirjassa on haastateltu esteettisen kirurgian asiakkaita sekä suorittavia lääkäreitä, ja asiakkaat usein perustelevat rintalaikkauksiaan itsetunnon kohottamisella ja sillä, että he muuttuvat ns. näkyviksi miesten silmissä.

Itse menisin psykiatrille, jos itsetuntoni olisi tisseistä kiinni. Toisaalta jos se olisi, olisin varmaan ampunut jo itseni. Eihän näihin voi suhtautua kuin huumorilla.

Miten jollekin voi olla noin käsittämätöntä ymmärtää...

Että KAIKKIEN itsetunto rakentuu MYÖS ulkoisista seikoista, eikä omasta ulkonäöstä huolehtiminen ole mitään heikkoa pinnallisuutta, vaan täysin luonnollista, normaalia sekä toivottavaa.

Saa olla esteettisesti kaunis, miellyttävä. Saa myös inhota ruumiinosiaan; liian painavia rintoja, olemattomia rintoja, epämuodostuneita rintoja... näitä saa jopa ihan vapaasti muokata...

Kaiutin: Toisilla vain on huono itsetunto sen takia että on pienet tissit. Se alentaa todella paljon kun ylä-asteella tullaan huutelemaan että "v*tun lauta" ja vastaavaa, ja amiksessakin vielä omat luokkakaverit, jotka ovat tyttöjä niin tekevät pilaa asiasta..joukossa oli myös yksi sellainen, jolla todella korkea itseluottamus ja hänellä pienemmät tissit kuin mulla ja huuteli lautaa päivät pitkät, siinä kohdassa tuntui että nyt menee joku väärin.

Voihan sitä psykiatrille mennä, mutta ei se korjaa sitä tosiasiaa että silti on pienet tissit, tuli kallonkutistajan jälkeen parempi mieli tai ei..toisilla se nyt vaan sattuu menemään niin. Joillain sitten taas on mielestään liian iso nenä, harvemmin sillonkaan kukaan sanoo että "meneppäs psykiatrille niin helpottaa" :D

[QUOTE="kivi";26963090]Miten jollekin voi olla noin käsittämätöntä ymmärtää...

[/QUOTE]

Ei mun ole vaikeaa ymmärtää, että ihminen on psyko-fyysis-sosiaalinen kokonaisuus. Ja ulkonäkö on toisille tärkeämpää kuin toisille. Sitä en kuitenkaan tajua, että joku on valmis laittamaan tuhansia euroja rahaa ja vaarantamaan terveytensä (leikkaus on valtava risski, komplikaatiot kuten arpikudoksen muodostuminen ja kovettumat ihan todellinen riski jne.) sen vuoksi, että saa paidan alle pysyvästi kaksi muovipalloa.

Suurin ongelma siinä ehkä on tämä maailmankuva, jota ko. toiminta edustaa. Jos esim. rintasyövän jälkeen tehdän rekonstruktio, on se ymmärrettävää, koska rinnat ovat epäsymmetriset ja merkki sairaudesta. Kuitenkaan nuoret ja terveet naiset, joilla on tarve laitta silarit tai suolalimput tai ihan mitä vaan ihonsa alle eivät ehkä omaa ihan todellista kuvaa siitä, mikä on normaalia ja mikä ei. Eli minkälaiset ne normalit tissit onkaan. Toki jos katsoo CSI Miamia aamusta iltaan, voi se todellisuus vähän hämärtyä. ja harvoin se niihinn tisseihin jää. Sitten tulee muita, rasvaimuja ja botoxeja ja vaikka mitä. Näin siis käy hyvin usein. Kunpa ihmiset tekisivät asiat oikeista syistä, eli hoitaisivat huonon itsetuntonsa ja muut psyykkset ongelmansa ensin, ja sitten hankkisivat vaikka mitä lisäkkeitä -jos ne enää ovat tarpeen. Ei se viehätysvoima tisseistä lähde, ja siksi on surullista, että moni kuvitteleekin elämänsä muuttuvan ihan täydelliseksi näiden pallojen asentamisen jälkeen. Näin siis Kinnunen toteaa melko laajassa haastatteluaineistossaan. Se vaan tuntuu vähän ... hmmm... hassulta.:D

Viimeksi muokattu:
Kaiutin: Toisilla vain on huono itsetunto sen takia että on pienet tissit. Se alentaa todella paljon kun ylä-asteella tullaan huutelemaan että "v*tun lauta" ja vastaavaa, ja amiksessakin vielä omat luokkakaverit, jotka ovat tyttöjä niin tekevät pilaa asiasta..joukossa oli myös yksi sellainen, jolla todella korkea itseluottamus ja hänellä pienemmät tissit kuin mulla ja huuteli lautaa päivät pitkät, siinä kohdassa tuntui että nyt menee joku väärin.

Voihan sitä psykiatrille mennä, mutta ei se korjaa sitä tosiasiaa että silti on pienet tissit, tuli kallonkutistajan jälkeen parempi mieli tai ei..toisilla se nyt vaan sattuu menemään niin. Joillain sitten taas on mielestään liian iso nenä, harvemmin sillonkaan kukaan sanoo että "meneppäs psykiatrille niin helpottaa" :D

Kyllä mullekin huudeltiin yläasteella lautaa tms. Lapsen synnytyksen ja imetyksen sekä myöhemmän painonnousun johdosta rinnat kyllä kasvoi.

Mutta eihän yläasteen huutelut pitäisi enää aikuisen ihmisen elämään vaikuttaa ?

Silikonien ottoa on monet katuneet.

[QUOTE="vierailija";26963125]Kyllä mullekin huudeltiin yläasteella lautaa tms. Lapsen synnytyksen ja imetyksen sekä myöhemmän painonnousun johdosta rinnat kyllä kasvoi.

Mutta eihän yläasteen huutelut pitäisi enää aikuisen ihmisen elämään vaikuttaa ?

Silikonien ottoa on monet katuneet.[/QUOTE]

Näin mäkin sen näkisin. Jos joku kehon osa on terveydelle vaarallinen (kuten isot tissit ja selkävaivojen ym- ongelmien riski suuri) on ihan perusteltua vaatia psykiatrin konsultaatiota ennen leikkausta. On myös perusteltua, että se hoidetaan julkisin varoin. Jos taas johonkin osaan itsestään ei ole tyytyväinen, niin eikös se nyt lohduta, että tuskin kukaan muukaan on itseensä täysin tyytyväinen. Kunhan ikää tulee ja etäisyyttä asiaan, saa tämä ongelma varmaan oikeammat mittasuhteet. Silloin saattaa jotkut hirveet jalkapallonpuolikkaat vähän kaduttaa...

No, itse asiassa melko moni käy jonkin kokemansa fyysisen vajavaisuuden vuoksi psykiatrilla. Kysehän on subjektiivisesta näkemyksestä, jos sä et tykkää nenästäsi, mä en välttämättä huomaa siinä mitään kummallista.

Mulla ei ole koskaan ollut isoja tissejä, ja olin ihan paskana kun ne pullahti täyteen maitoa. En muista, että kukaan olisi mitenkään asiaan huomiota kiinnittänyt, mikä johtuu siitä, että itse en ole kiinnittänyt asiaan huomiota. Vähän sama juttu, kun toivoisit raskautta ja sitten menet kaupungille ja pim, jokainen vastaantulija on raskaana.

Eli ammattiapu auttaa asettamaan ongelman oikeisiin mittasuhteisiin.

Kyllä ne leikkaukset tuntuvat joitakin auttavan, siinä mielessä en jaksa olla niitä vastaankaan. Itse en kyllä uskaltaisi lähteä veitsen alle pelkän ulkonäön takia, enkä todellakaan tuhlaisi niin paljoa rahaa (en käytä kovin paljoa rahaa itseni koristeluun tälläkään hetkellä).

Kuitenkin sanon sen, että jos otat, niin ota pienet.

Juuu enpä mä nyt mitään Pameloita ajatellut vetästä tähän päälle :D mutta siis pari kuppikokoa isommat vaan...sellaiset sopusuhtaiset, että huomaa että on tissitkin jopa, vanhaan verrattuna ei paljon vaadi. Mutta mietin näitä asioita ja punnitsen vaihtoehtoja, saattaa olla että hyvinkin teen vielä toisen lapsen, niinkuin tarkoitus olisi, ennen kuin menen mitään silareita hankkimaan. Tilanteen näkee sitten, mutta nyt arvon vain mahdollisuuksia ja kaipaan mietteitä, vaikka se nyt ei muiden asia olekaan, mutta se on aina hyvä saada ulkopuolisen kommentteja asiaan. Itse kun ei osaa hahmottaa kaikkea niin selkeästi, kuin joku muu ulkopuolinen saattaa osata, kun ymmärtää asian eri tavalla.

Mulla ei ole rintoja ollenkaan, pelkät nännit kylkiluiden päällä suurin piirtein. No onko se normaalia? Osaatko sinä rinnallinen ihminen ajatella edes tällaista? Miksi jotain tubulaarisia rintoja leikataan ilmaiseksi, mutta ei tällaisia? Lopputulos on ihan sama, kuin jos rinnat poistettu, ainoa ero, että mulla on nännit.

Minä olen harkinnut silikoneja. Lähinnä hinta ja riskit mietityttävät. Muuta selitystä mulla ei kuin turhamaisuus. Ennen raskauksia ja imetystä olin tyytyväinen rintoihini, ne olivat kauniit. Nyt ne eivät ole. Haluaisin vain sen entisen pulleuden niihin takaisin. Eivät ne suuret silloinkaan olleet, ihan c-kupit. Nyt ne ovat eripariset, toinen a ja toinen b.

Toinen turhamainen teko jonka aion tehdä, on laitattaa hiustenpidennykset. Olen aina haaveillut pitkistä hiuksista, mutta kun omat ei vaan kasva. Haluan vielä joskus elämässäni kokeilla pitkää tukkaa.

Mulla on kyllä kanssa vakaassa harkinnassa. Kolme lasta on siunaantunut ja ennen heitä itselläni oli A-kupin rinnat, mutta silti kauniit ja pyöreät malliltaan, olin niihin tyytyväinen. Nyt jäljellä ei ole enää juuri mitään ja kun en enempää lapsiakaan aio hankkia, niin nyt olisi mielestäni hyvä aika uudistaa rintavarustusta... toki riskit mietityttää, mutta uskon voivani elää niiden kanssa.

mulla on silikonit, imetyksen jälkeen tissit hävisivät. Otin suomessa, tosi kauniit ovat. Olen todella tarkka ulkonäöstäni ja nyt enemmän kuin tyytyväinen siihen. Mutta on silikoneissa huonotkin puolet! Tuntoaisti ei ikinä palaa samalle tasolle mitä ennen leikkausta. Ei minulla eikä myöskään yhdellä ystävälläni jolla myös silikonit. Tuntoaisti ei missään nimessä ole lähteny, mutta vähentynyt.

Yhteistyössä