Sikiön syke 170-200 raskausviikolla 10... onko normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Syke ei kuulunut dopplerilla, mutta terveydenhoitaja sanoi, että laite otti vastaan lukemia väliltä 170-200. Tarkoittanee, että jokin siellä sisälläni asustelee, mutta on vielä niin pieni ja syvällä, ettei kunnolla kuulu... mutta mitäs nuo sykelukemat tarkoittaa/onko ok?

Korkeat sykket on, mutta kai noilla viikoilla saa ollakin. Ainakin mulle neuvolantäti sanoi viikolla 14(?), kun sykkeet oli jotain 150 luokkaa, että normaalia on, hyvät ja usein sykkii.

Eiköhän tuo oo ihan ok.

Meillä oli muuten esikoisella vähän ennen syntymää (en muista tarkkaa viikkoa) äitipolilla syke 193 ja se oli silloinkin vielä ok. =) Ja kuulemma ihan normaalia silloinkin. Neuvolassa sillä oli tosin aina jotain 150-160.

Tällä on ollu 150-170 (viimeksi just oli tuon 170, viikkoja silloin joku 26 kai).

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22468512:
Eiköhän tuo oo ihan ok.

Meillä oli muuten esikoisella vähän ennen syntymää (en muista tarkkaa viikkoa) äitipolilla syke 193 ja se oli silloinkin vielä ok. =) Ja kuulemma ihan normaalia silloinkin. Neuvolassa sillä oli tosin aina jotain 150-160.

Tällä on ollu 150-170 (viimeksi just oli tuon 170, viikkoja silloin joku 26 kai).

193 ei ole ok eika normaalia kuin hetkellisesti. Th ei voi sonicaidilla kuunnelleessaan tietaa onko kyseessa vain aktiivisempi hetki vai pitempiaikainen takykardia. Olisit tarvinnut ktg-kayran.

193 ei ole ok eika normaalia kuin hetkellisesti. Th ei voi sonicaidilla kuunnelleessaan tietaa onko kyseessa vain aktiivisempi hetki vai pitempiaikainen takykardia. Olisit tarvinnut ktg-kayran.

Min en muista, mitä kaikkia juttuja ne silloin multa otti. Aika paljon kaikkia. Eipä tuosta silti Taysin synnytyslääkäritkään huolestuneet, vaikka kysyin itsekin, että eikö tuo oo aika korkea. Kuulemma ihan normaali =) (niin siis toi ei ollu mulla terkkarilla vaan äitipolilla ja sillä laitteella, joka piirtää käyrää koko ajan. ...mikä sen nimi sitten onkaan.. :snotty: )

Terkan mittaamat oli aina tuon 150-160 pintaan.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä