Sikiön sydänäänet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pessi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pessi"

Vieras
Millä viikolla pitäisi ruveta huolestumaan mikäli sydänääniä ei kuulu? Mulla ultra viikolla 8 (23.3). Meidän neuvolatäti sanoi että mikäli sydänääniä ei kuulu, on vaihtoehtona kaavinta tai pillerit, että vauva ei ole elävä sitten. Ihmettelen vain..... Olen täältä keskusteluista lukenut että jollain on sydänäänet kuulunu vasta jopa viikolla 14 tai 15. Kyseessä on ensimmäinen raskauteni ja siksi tämä tietämättömyys. :)

[QUOTE="pessi";23333995]Millä viikolla pitäisi ruveta huolestumaan mikäli sydänääniä ei kuulu? Mulla ultra viikolla 8 (23.3). Meidän neuvolatäti sanoi että mikäli sydänääniä ei kuulu, on vaihtoehtona kaavinta tai pillerit, että vauva ei ole elävä sitten. Ihmettelen vain..... Olen täältä keskusteluista lukenut että jollain on sydänäänet kuulunu vasta jopa viikolla 14 tai 15. Kyseessä on ensimmäinen raskauteni ja siksi tämä tietämättömyys. :)[/QUOTE]

Siis jos sul on sillon 8 uä niin pitäs näkyä mikäli oletettu aika pitää paikkansa. Mut doplerilla ei kuulu kyl yleensä noi aikaseen.

Ihme terkka teillä. Älä hätäile. Meilläkin sanottiin, ettei ennen viikkoa kymmenen välttämättä edes kuunnella. Koska mitä todennäköisemmin äänet ei kuulu. Miulla testattiin vkolla 8 ja tarkan etsimisen jälkeen täti sai äänen kuulumaan. Silloinkin sanoi älä nyt missään nimessä huolestu jos ei kuulu.

Ekan kerran yleensä kuunneltu vasta rv 12 jälkeen ja aina ei ole silloinkaan kuulunut. Yhdessä raskaudessa ei kuulunut vielä rv 15 kun oli istukka edessä, uuden ajan sain rv17 ja sit sai hetkeksi kuulumaan mut sit äänet katos.
Mut eriasia jos ultralla katsotaan silloin kyllä syke jo näkyy.

Yhteistyössä