sikiön rytmihäiriöt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Onko kenelläkään ollut vastaavaa? Mulla nyt viikkoja 30+ ja ultrassa käydessä todettiin sikiöllä rytmihäiriöitä :( mitähän se voi meinata? voiko loppua itekseen? Tulossa on tarkempi, sikiön sydämmiin erikoistuneen lääkärin ultra, mutta sinne viel aikaa. Vasta ensiviikolla.

Mulla oli ihan sama homma, rv30 nevolantäti huomasi vauvalla rytmihäiriöitä, sanoivat lisälyönneiksi... laitto sitten minut heti äitipolille.. ultrasivat siellä, ja edelleen niitä oli jonkun verran. Sain sitten ajan sydämen ultraukseen erikoislääkärille kans viikon päähän... se sanoi että tällaiset on ihan normaalia kun sydän ei ole vielä kunnolla kehittynyt ja voivat loppua ennen vauvan syntymää..kävin sitten kerran viikossa neuvolassa kuunnelluttaa sydänäänet ja lähes joko kerta niitä lisälyöntejä oli :( ja tosiaan minun kohdalla ne jatkui koko odotuksen...vauvan synnyttyä kaikki oli kuitenkin hyvin!!!! :) sairaalassa ne ottivat vielä sydänfilmin ennen kotia pääsyä ja siinä ei ollut mitään!!!!!!eli normaalia on ja se sydänmenultraaja sanoi silloin mulle, että jos on jotain vakavaa sydänvikaa, niin ylensä se huomataan (jos huomataan) jo aiemmassa ulrassa.
yritä olla stressaamatta ja oikein hyvää loppu odotusta sinulle :D

Meidän kuopuksesta huomattiin myös rytmihäiriöitä dopplerilla kuunneltaessa ja kävin sydämeen erikoistuneella lääkärillä ultrassa. Lääkärin mielestä sydän oli aivan normaali ja sanoi vielä, että yleensä nuo tilat, josta rytmihäiriö johtuu, korjaantuvat itsestään ennen vauvan syntymää.

Yhteistyössä