sikiön liikkeet rv 38+

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukeseen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kukeseen

Aktiivinen jäsen
20.03.2006
1 087
0
36
Kuinka usein vauvanne liikku näillä viimeisillä viikoilla? Itse olen nyt rv 38+1 ja huomannut, että vauveli on ollut todella hiljainen muutamaan päivään. Kyllä hänet saa liikkeelle, kun vähän mahan päältä painelee, muttei oikein muuten..... Mietinkin just, että onko syytä huoleen vai? Tosin tämä vauveli on ollut koko raskausajan suhteellisen rauhallinen, liikkunut kyllä selvästi, mutta esim. huomattavasti vähemmän kun esikoinen (joka oli koko ajan liikkeellä, vuorokauden ajasta ja äidin asennosta riippumatta :D ). Ja miten niidä sikiön liikkeitä laskettiinkaan? Montako liiketta ja missä ajassa?

Mulla on rv 36+0

Mutta se on kymmenen liikettä tunnin aikana. Mielellään kyljellään. Muistelisin lukeneeni jostain. Toivottavasti saat parempaa tietoa ja jos et niin kannattaa kysyä omalta hoitajalta! =)

T: Saikku ja "hipsukka" 36+0

mulla ainakin liikkuu paljon,viikkoja on 39+4. mutta makaa vasemmalla kyljellä,tunnin aikana kun saat 10 liikettä,niin se on hyvä. jos et saa odota tunti ja kokeile uudestaan. voit vähän herätelläkin toista. vauvalla on jo tuossavaiheessa niin vähän tilaa,ettei enää mitään kuperkeikkoja vetele. tää mun veitikka vaan on ollut muutenkin yliaktiivinen liikkuja! mutta jos vähäkin huolettaa soita polille! ne auttaa siä,ja on siä sua varten.

täällä sama juttu kanssasi. Ti mieletön päivä, liikku todella paljon, mut eilinen oli ärsyttävän vähä liikkeinen ja tänään näyttää taas tulevan samanlainen päivä! Et oo yksin. Mites sinulla nyt liikkuu, onko vielä rauhallinen? Kun tökkäsen vauvan liikkeeseen, liikkuu sen kymmenen kertaa, mut sit rauhottuu. Eikö vauvan pitäis omaalotteisestikkin ruveta liikkumaan? Vai onko ok, jos pistää tökkäämällä liikenteeseen...=) Tulipas sekavaa..

En ole ap mutta eiköhän se ole pääasia että vauva liikkuu...jos itse liikkuu niin silloin ei liikkeitäkään samanlailla tunne tai silloinhan vauva yleensä nukkuu kun on liikkeessä. Ja kyllähän minäkin välillä tönin vauvaa ja varmistelen että on hengissä:) Mulla on kyl tosi tukala olo kokoajan 38+2 ja sitä tuolla mitäs nyt osiossa valittelinkin! Äsken jaksoin jopa harjata koirat ja vähän kävellä pihalla....hurja saavutus!

Alkuperäinen kirjoittaja heinämasu07:
täällä sama juttu kanssasi. Ti mieletön päivä, liikku todella paljon, mut eilinen oli ärsyttävän vähä liikkeinen ja tänään näyttää taas tulevan samanlainen päivä! Et oo yksin. Mites sinulla nyt liikkuu, onko vielä rauhallinen? Kun tökkäsen vauvan liikkeeseen, liikkuu sen kymmenen kertaa, mut sit rauhottuu. Eikö vauvan pitäis omaalotteisestikkin ruveta liikkumaan? Vai onko ok, jos pistää tökkäämällä liikenteeseen...=) Tulipas sekavaa..

Mulla taisi vauvalla olla vaan muutama todella hiljainen päivä =) Eilen soitin kuitenkin aamupäivästä neuvolaan ja kyselin niistä liikkeistä. Neuvolatäti oli sitä mieltä, että kun seuraa vauvan liikkeitä (liikelaskentaa), niin ei kannattaa häntä herätellä vaan juuri odotella, että hän itse liikkuisi. Itse sainkin eilen ohjeeksi iltapäivän ajan seurata vauvan liikkeitä ja jos ei oikein liiku ja olen vielä huolissani, niin sitten soitto äippäpolille ja tarkistuttamaan tilanne. Mutta vauveli liikkuikin eilen ihan hyvin, tein parin kertaan sitä liikelaskentaa ja vaadittavan määrän liikkeitä sain kummallakin kerralla =) Mutta täytyy nyt vielä kuitenkin seurata tilannetta. Tänään näyttää taas olevat hiljasempi päivä........

Yhteistyössä