Sikiön liikkeet rv 30+4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nimra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä eilisen illan vielä laskeskelin ja mietiskelin.. ja kyllä siellä liikkeitä tuli, juurikin tuollaisia aaltomaisia ja sellaisia työntymisiä... välillä pieniä napsauksia..ja yölläkin muutamia tuli...

Tänä aamuna on liikkunut myös hiukan jo ja tuossa juuri hiukan söin niin on kyllä kylkeään kääntänyt ja muutamia potkuja antanut, että onko tämä nyt sitten kuitenkin juuri sitä, että vauvalla vaan alkaa tila loppua eikä pysty siellä tosiaan enää sitä kunnon potkuilua ja ripaskaa tanssimaan ?

Huomenta! Mä kävin neuvolassa tarkistuttamassa tilanteen kun mulla tuli kans viikko sitten huoli, kun tuntui et liikkeet väheni ja tuntu huonosti ne vähät mitä tuntu. Kaikki oli vauvalla hyvin, se vaan oli kääntyny pää alaspäin, et ne liikkeet tuntu erilailla.
Sanoivat, et kunhan liikkeitä tuntuu niin ei tarvii hätäillä. Muuttuvat niistä suorista potkuista pikkuhiljaa möyrimiseksi kun tila vähenee.
Mullakin on esikoinen tulossa niin sitä hätäilee koko ajan, kun ei aina tiiä mikä on normaalia ja mikä ei. Onnellista loppuodotusta sulle =)
T. Kuulapyssy ja masun asukki rv 30+6

Kiitos Kuulapyssy !!! Kyllä tämä on sellaista, että niihin saattaa liikaakin kiinnittää huomiota, mutta tosiaan kahden km:n jälkeen sitä jo hiukan tarkkailee muutenkin.. Ehkäpä siellä tosiaan on kaikki kunnossa, kun niitä liikkeitä tosiaan tulee kuitenkin silloin tällöin pitkin päivää...

Jos sua oikeasti huolettaa niin käy vaan siellä äitiyspolilla. Äiti on hyvä tietämään ja tuntemaan milloin kaikki ei ole ok. Mulla liikkeet on vähentyneet molemmissa raskauksissa ja syynä on olleet huonot virtaukset +ekassa paha myrkytys. Nyt olen erittäin tarkka tässä kolmannessa raskaudessa liikkeiden kanssa ja menen kyllä heti jos tuntuu vähänkin että kaikki ei ole ok.

Tuli mieleen Nimra että mun ekassa raskaudessa tyttö ei oikeastaan koskaan potkinut. Liikkeet olivat kovin rauhallisia ja juuri tuollaisia kääntyilyjä kuten edellä kuvasit. Tyttö on ollu rauhallinen tapaus syntymästään saakka ;) Kaksi muuta ovatkin sitten potkineet mammaa kylkiluihin ja ovat erittäin temperamenttisia tapauksia.

Soita vaan sinne äitiyspolille/neuvolaan koska asia sinua huolettaa!!

mulla aika paljon samanlainen tilanne,,3-4:nä päivänä vauveli heiluu vatsassa hullun lailla ja parina päivänä ei paljonkaan,kysyin tätä neuvolassa käydessäni rv 29+5 ja kyllä neuvolan täti katsoi että vauvalla kaikki hyvin,,kasvaa hyvin jne.pääasia että jokapäivälle tuntee jonkinlaisen hyvän liikesarjan.syö jotakin pientä ja asetu rauhassa makuulle tunniksi,niin huomaat liikkeetkin paremmin,ja minua kehotettiin ottamaan yhteyttä neuvolaan jos päivän aikaan ei tunnu yhtään liikesarjaa!kaikki on varmasti hyvin,,joka lapsi yksilöllinen.

Yhteistyössä