sikiökalvojen puhkaisu???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 40+5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4

40+5

Vieras
Kokemuksia kaipailen??
Tiedän mitä käytännössä tarkoittaa, mutta monet asiat askarruttavat silti. Miten sikiökalvot puhkaistaan? onko mahdollista saada puhkaisu pyynnöstä jos paikat riittävän kypsät siihen? Sattuuko toimenpide? Olin juuri rankassa sisätutkimuksessa , joka sattui todella paljon. Maanantaina uusi ronklaus ja ajattelin kysyä voisivatko puhkaista kalvot. Raskausviikkoja tuolloin 41...paikat hyvin pehmeät, kohdunsuu 2:lla sormella auki....mitä mieltä onnistuuko kalvojen puhkaisu?

Ei ne kai puhkaise ellei synnytys ole kunnolla käynnissä. Mut ei se kyllä satu yhtään, ihan kivuton juttu. Ja miulla oli myös viimeinen "ronklaus" melko häijyn tuntuinen, mut siitä syystä et lääkäri pyöritteli sormea kohdunsuulla josko se olis väuhdittanut synnytyksen käynnistystä.

No kalvojen puhkaisulla on samat periaatteet kuin käynnistyksellä yleensäkkin, eli ei ihan heti saa lupaa siihen. Toimenpide ei tunnu missään....en nyt tarkkaan muista millainen systeemi se oli mutta pitkä letku ainakin roikkui hetken alapäästä :D
Ja voit aina neuvotella tuosta puhkaisemisesta, on aika lääkärikohtainen tuo asia.

kannattaa kyllä olla ensin suppareita ja uudelleen synnyttäjä. Supistukset on huomattavasti kipeempiä ilman tuota vettä kuin veden kanssa. Miksi toivot kalvojen puhkaisua? On muitakin pehmeempiä käynnistysmuotoja.

Haluaisin kalvojen puhkaisun siitä syystä, että olen niin toivottoman väsynyt odotukseen. Olen ollut kuukauden lähes vuoteenoma...en pysty kävelemään, koska vauvan pää painaa niin voimakkaasti vasenta lonkkaa, etten saa jalkaa liikutettua ilman kovaa kipua. Öisin en pysty nukkumaan, koska lonkkaa särkee niin paljon. Olen kuin kävelevä zombie. supistuksia tulee yötä päivää, mutta ovat epäsäännöllisiä, silti kivuliaita. Tästä syystä haluaisin synnytyksen käynnistyksen....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Haluaisin kalvojen puhkaisun siitä syystä, että olen niin toivottoman väsynyt odotukseen. Olen ollut kuukauden lähes vuoteenoma...en pysty kävelemään, koska vauvan pää painaa niin voimakkaasti vasenta lonkkaa, etten saa jalkaa liikutettua ilman kovaa kipua. Öisin en pysty nukkumaan, koska lonkkaa särkee niin paljon. Olen kuin kävelevä zombie. supistuksia tulee yötä päivää, mutta ovat epäsäännöllisiä, silti kivuliaita. Tästä syystä haluaisin synnytyksen käynnistyksen....

empä usko että saat, kaikkihan on väsyneitä tuossa tilassa, ei se ole mikään syy

Alkuperäinen kirjoittaja bem:
Alkuperäinen kirjoittaja unensieppaaja:
Enpä osaa sanoa onko tilanne kypsä, mut kalvojen puhkaisu on täysin kivuton.

ei välttämättä! mulla sattu niin mahdottoman paljon kun kätilö puhkas kalvot.

Kipu varmaan kohdistui johonkin muuhun paikkaan, koska kalvojen puhkaisussa ei mitään kipua tunnu. Ehkä ronkkinut kovakourasemmin tai käyttänyt sitä ankannokkaa liikaa tai jotain vastaavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

empä usko että saat, kaikkihan on väsyneitä tuossa tilassa, ei se ole mikään syy

Jos synnytys käynnistetään, todennäköisemmin sitä ei käynnistetä kalvojen puhkaisulla, vaan lääkkeillä.

Yhteistyössä