Sikiön sukupuolen selvittämisen edut ja haitat

"vieras"
Tietysti halusimme tietää heti kun se vain oli mahdollista saada selville :) Vaikka eihän se tieto sataprosenttinen ole mutta hyvin suurella todennäköisyydellä kun hyvin näkyi. Voi ostaa oikean väriset vaatteet ja tavarat sekä antaa nimen. Lähes kaikki ovat sukupuolta myöskin uteliaana kyselemässä.
 
her
ennen ei käyty ultrissa mittailemassa muksuja etukäteen, eikä tiedetty oikeita laskettuja aikojakaan kovin varmaksi eikä paljon muutakaan.. jos kerta ilmaiseksi ultraan pääsen lasta kurkistamaan ja sukupuoli siellä näkyy, on se minusta yhtä merkittävä tieto kuin se, että lapsi on oikean kokoinen arveltuun ikäänsä nähden. Pelkästään sukupuolen takia en ultrassa kävisi ja jos sukupuoli ei ultrassa näy, se ei maailmaani kaada.
 
"vieras"
Musta tuntui oudolta olla aina selittelemässä, miksi emme halunneet tietää sukupuolta etukäteen. Monet sanoivat, että mitenkäs sinä osaat ostaa oikean värisiä vaatteita? ja teidänhän pitää miettiä nimet tytölle ja pojalle.
Hyvin nuo meidän tytöt pärjäsi unisex- värisissä vaatteissa ja kyllähän niitä "tyttöjen värisiä" vaatteita oli jo viikon jälkeen melkoinen pino, kun lahjoja saatiin ja itse kipaisin kaupassa. Ja nimet meillä oli ollut molemmille sukupuolille mielessä jo pitkään, joten ei ongelmaa.
Mä vaan haluan nähdä sukupuolen vasta kun vauva syntyy, en osaa sitä sen enempää perustella. Se on vaan sellainen huipennus, toki lapsen lapsen syntymä itsessään on sitä, mut sit on kiva myös itse veikkailla odotusaikana sukupuolta.
 
"vieras"
Meillä on kaksoset. Alunperin ei haluttu tietää sukupuolia. Kysyttiin sitten kuitenkin rv 28 paikkeilla kun olin maannut sairaalassa viikon verran ennenaikaisen synnytyksen uhan vuoksi, koska tytöt kehittyvät jo kohdussa nopeammin kuin pojat. Toisin sanoen, tytöillä olisi ollut paremmat mahdollisuudet selvitä jos olisivat silloin lähteneet syntymään. Vuodelevolla päästiin hyville viikoille, mutta siinä vaiheessa sitä halusi mitä tahansa toivoa antavaa tietoa, kun lastenlääkärit kertoivat karuja totuuksia mitä olisi ollut odotettavissa varhaisilla viikoilla syntyville.
 
Itse raskaana ollessani olisin halunnut niin kovasti tietää sukupuolen etukäteen. Joka lääkärikäynnillä (aluksi neljän viikon välein, viimeisellä kolmanneksella kolmen viikon välein) ultrattiin. Lääkärini ja mieheni yrittivät joka kerta kurkata, että näkyiskös, mutta lapsukainen joko kääntyi niin, ettei onnistunut, laittoi käden eteen tai napanuora oli edessä. Ihana tyttö tuli!
 
5x
Alkuperäinen kirjoittaja Äksymaija;27283526:
Mulle se sukupuolen tietäminen toi sellaista tiettyä konkreettisuutta asiaan, tuntui enemmän vauvalta kun tiesi että kumpaa sukupuolta siellä makoilee, nimiä pysty tosissaan miettimään, vaatteet jne.
Samoin! Varsinkin tuossa nimiasiassa on helpottanut paljon! ;)
 
Olen halunnut tietää joka raskaudessa. Ja saanutkin tietää. Saanut ultrassa vahvistuksen sille, millainen olo mulla jo olikin; joka raskaudessa omat tuntemukseni ovat osuneet oikeaan.

Nimen keksiminen, vaatehankinnat, yms...niiden takia olen halunnut tietää.
 

Yhteistyössä