Sikiön potkuista (tyttö vai poika?)

Onko kellään tietoa (käytännön kokemusta) että tuntuuko tytön vai pojan potkut aikaisemmin? Pojistahan sanotaan et ne potkii kovemmin kun tytöt. Pitääkö paikkansa? Onko kellään ollut selvää eroa tyttö-/poikaraskauksissa?

Vai onko se vaan niin et mitä useampi raskaus on takana ni potkut tuntuu aina vaan aikaisemmassa vaiheessa... Itse tunsin ekat liikkeet tästä kolmosesta jo rv 15+0 (ja hoikka ihminen olen, silläkin on vissiin joku merkitys miten aik. liikeet tuntee ;) )

Moikka,

Kattavaa kokemusta ei (vielä) ole ;) Mutta esikoista kun odotin niin tunsin ekat liikeet vkolla 13, joka jaksoi hämmästyttää varsinkin itseäni. Ekassa ultrassa näkyi kuinka lapsi pomppi ylös-alas. Poikaa epäilin odottavan kun oli niin vilkas ja poika sieltä tuli, joka edelleen 2-vuotiaana pomppi kun kenguru! :)

Nyt just sain tietää odottavani jälleen, joten mielenkiinnolla odotan miten tämä mahtaa mennä...

mulla esikoisesta liikkeet tuntui viikolla 17. tässä toisessa vasta 18 viikon jälkeen. molemmissa raskauksissa istukka etuseinässä. esikoinen on poika. tämä toinen kyllä potkii nyt paljon kovemmin ja enemmän (vaikka myöhemmin tuntuikin) kuin poitsu aikanaan ja tytöksi ovat ultrassa veikanneet.. nyt rv30

MamMam harmaana
Esikoinen oli todella vilkas masussa ja kovia oli potkut, tyttö tuli!

Nyt toinen raskaus ja edelleen tuntuu olevan vauhdikas tapaus tulossa, ultrassa on tyttöä veikattu.

Elikkäs, voi se tyttökin olla yhtä kova potkija, kuin poika =)

Esikoisesta tunsin liikkeet rv 18, istukka etuseinämässä. Potkut olivat heti alusta lähtien kovia ja vauveli oli erittäin vilkas mahassa koko raskausajan. Tuntui, ettei ikinä pysynyt paikoilla. Ja reipas poika sieltä syntyi.
Tästä tokasta tunsin liikkeet rv 13, istukka takaseinämässä. Vauveli on ollut huomattavasti rauhallisempi tapaus, liikkeet ovat oikein helliä. Kovia potkuja olen tuntenut vaan muutaman, nyt menossa rv 33+1. Mutta kyllä 4d-ultrassa olivat 100% varmoja, etta poika tämä uusikin tulokas on :heart:

isompi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 14:50 vieras kirjoitti:
(ja hoikka ihminen olen, silläkin on vissiin joku merkitys miten aik. liikeet tuntee ;) )
Mulle neuvolassa sanottiin, että äidin koko ei vaikuta siihen missä vaiheessa äiti itse potkut tuntee. Sisällähän ne liikkeet tuntuu. Ulospäin liikkeiden tunteminen onkin sitten jo erijuttu, jos vatsaa on muutenkin, kuin pelkkä vauvamasu.

Yhteistyössä