Kuinkahan moneen ketjuun olen oman "tarinani" kertonut, mutta kerronpa sen taas, kun tuo lasketun ajan epämääräisyys on tympäissyt mua koko raskauden ajan.
Mun kuukautiskierto on aina ollut pitkä, 35-45vrk, joten siitä suoriltaan ei laskettua aikaa voi määritellä. Esikoiselta kävin ultrassa menkkojen mukaan laskettuna viikolla 7+1 mutta sikiön ikä vastasi aikaa 6+1.
Tässä raskaudessa omien laskujen (tietäen yhdynnän ja hedelmöittymisen mahdollisen ajankohdan) mukaan laskettu aika olisi 16.-18.6. Kävin varhaisultrassa, jossa sikiön koko oli 1,8cm ja vastasi viikkoja 8+0, ja lasketuksi ajaksi annettiin 20.6. eli myöhäisempi kuin se minun mielestä todellisuudessa oli.
Np-ultrassa (eri lääkäri) viikkoja piti olla 11+3, mutta sikiön koko 6,1cm vastasi viikkoja 12+3 ja laskettu aika muuttui VIIKOLLA aiemmaksi (13.6.). Ja tämä aika oli mielestäni liian aikainen...
No jopa sitten rakenneultrassa (sama lääkäri kuin varhaisultrassa) lääkäri oli jälleen sitä mieltä, että hänen aiemmin määrittelemä laskettu aika (20.6.) on se oikea. Sikiön koko oli 9,1cm ja vastasi viikkoja 18+0. Tosin, jos viikkoja oli 18+0, niin laskettu aika sen mukaan olisi 18.6. (mikä parhaiten vastaisi mun omia laskuja) mutta lääkäri merkitsi korttiin taas sen 20.6.
Pysyiköhän kukaan perässä?!
Neuvolassakin vaihdettiin sitten mun laskettua aikaa kolme kertaa. Kelan papereihin merkittiin 13.6. mut muuten neuvolassa on rakenneultran jälkeen menty sen myöhemmän LA:n mukaan. Mäkin oon sitten ilmoittanut rv:t sen 20.6. mukaan.
Eli näinkin voi käydä...
tipu 35+6