Sikarokotteesta taas tyhmä kysymys: miksi alle puolivuotiaita ei rokoteta?

  • Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti
Wuhuu
Toivottavasti nyt pikkuiset saavat äitinsä maitoa jotta sairastumisriski pienenee!
Vai vieläkö "maito loppuu yllättäen" vai meneekö rintojen ulkonäkö imetyksen edelle...?!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Raskaanaolevat äidit ja syksyllä synnyttäneet voivat saada rokotteen. Myös oma 5kk vauvani voi sen saada 6kk iässä. Mutta voiko vauva hyötyä, jos minä imettävänä sen rokotteen saisin? Voisiko siis olla turvallisempaa rokottaa äidit eikä vauvat?
Kyllä, vauva voi hyötyä, todennäköisesti hyötyykin. Varmempaa on silti rokottaa vauva.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huoli mamma:
kysyn täälläkin olisiko tietoa siitä antaisiko rokote 5 kk ikäiselle edes hetkellisen suojan? Haittaa siitä en usko olevan, muta olisiko täysin hyödytön?
Tietoa ei ole. Mietitystä kylläkin. Meillä alkaa lasten rokotukset ensi viikolla ja kuopus olisi sillon viikkoa vajaa 6kk. Annetaanko vai ei anneta.. :xmas:

No, kysymällä se sitten selviää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Raskaanaolevat äidit ja syksyllä synnyttäneet voivat saada rokotteen. Myös oma 5kk vauvani voi sen saada 6kk iässä. Mutta voiko vauva hyötyä, jos minä imettävänä sen rokotteen saisin? Voisiko siis olla turvallisempaa rokottaa äidit eikä vauvat?
Kesällä syntyneillä ei ole sit mitään suojaa, kun äitiä ei rokoteta eikä vauvaa eikä raskaana ollessa... En kyllä luota täysin tuohon rokotteeseenkaan tai sen turvallsuuteen.
 

Yhteistyössä