Sikarokotteen ansiosta pistää kyllä melko skeptiseksi koko THL:n toiminnan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
MIKÄÄN rokote ei ole 100% turvalllinen, sehän on ihan selvä. Luulis ihmisten tämän jo tajuavan.

On äärimmäisen valitettavaa että possurokotteesta on tullut jälkiseuraamuksia mutta en mä ole misään vaiheessa olettanut ettei niin voisi käydä ja olenkin pitänyt sitä erittäin todennäköisenä että niin voi käydä. Ja silti meidän koko perhe on rokotettu.

Kyll' se tauti ihan oikea asia on ja edelleen voimissaan mm. Intiassa. Tuttavapiiriss' sen ehti jokunen sairastaa ja pahana. Tauti kesti viikkoja ja j'lkitautikierre sen j'lkeen oli aika pitk'.

Toivottavasti nukahtamiset ei johdu rokotteesta.

http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show/news_id=9233/type=1

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Oletteko ajatelleet asiaa siltä kannalta, minkälainen katastrofi ois voinut tulla jos KUKAAN ei olisi ottanut rokotetta?

Niin, mutta miksi joka vuosi suomessa kuolee kausi-influenssaan ihmisiä niin paljon, vaikka siihen rokotetaankin ne riskiryhmät?
Eli ei se rokote sitä tautia vähennä...

Nyt kannattaaa pelätä kausi-influenssaa, jos tätä sikaflunssaakin pelkäsi, onhan kausittainen influenssa niin niin vaarallisempi mitä tää sika oli... (kun katsoo kuolleisuuslukuja jne.)

Oottakaas, kun vanhuus kolkuttelee ovia! Kuolema korjaa satoa viimeistään silloin

Sikainfluenssa kuolleisuus on samaa luokkaa kausiinfluenssan kanssa. Kausinfluenssan kuolleisuus lukuun lasketaan kaikki kausiinfluenssa virukset joita on kymmeni'. Siit' johtuu iso kuolleisuusluku.

Oletteko ajatelleet asiaa siltä kannalta, minkälainen katastrofi ois voinut tulla jos KUKAAN ei olisi ottanut rokotetta?

Itse en osaa uskoa, että siitä sen kummempaa katastrofia olisi tullut, kuin tavallisesta kausi-influenssastakaan. Työpaikallani (reilun 200 oppilaan koulu) oli useita sikainfluenssaan sairastuneita (niin lapsia, kuin henkilökuntaa) ja kaikki sanoivat (lasten vanhempia myöten), ettei sen pahempi tauti ollut, kuin normi influenssakaan. Kurja tauti, tottakai, muttei mikään niin katastrofaalinen, mitä mediassa peloteltiin.
Meille ei rokotetta otettu kotona kenellekään, enkä ottaisi edelleenkään! Sanoin heti, että minuun tai lapsiini ei piikitetä mitään ainetta, mistä ei ole kunnollista ja pitkäaikaista tutkimustietoa, mitä kaikkea kyseinen rokote voi aiheuttaa.

ihana elää nyt LOPPU ELÄMÄ siinä jatkuvassa pelossa, että mitä nyt ilmenee ja mitä tuo rokote on saanut sisuksissa aikaan.... :'(

Onko muuten tietoa säilyykö tuo paska mönjä nyt kitusissa sitten loppu elämän vai kuin...?

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
MIKÄÄN rokote ei ole 100% turvalllinen, sehän on ihan selvä. Luulis ihmisten tämän jo tajuavan.

THL:n mukaan tämä rokote on täysin turvallinen. Se luki niissä tiedotteissa silloin.
Sitä mä tässä nyt olen ihmetellyt, että miksi rokotetta on markkinoitu noin. Koska mikään rokote ei ole täysin turvallinen, paitsi tämä siis :xmas:

Minäpä en pelkää varsinaisesti kausi-influenssaa. Ja toki kunnioitan tutkijoita, jotka uurastavat terveytemme edistämiseksi. Olisi ollut kohtuullista ilmoittaa ihmisille realistista tietoa rokotteesta ja sen turvallisuudesta sekä kuinka paljon sitä on ehditty tutkia. Ihmiset olivat niin skeptisiä, että loivat omat hysteriaverkkonsa tahoillaan, kun THL:n vastaukset olivat niin "poliittisia", ettei se luonut luotettavaa kuvaa.

Sikainfluenssasta tehtiin (sanoo kuka mitä tahansa) todella vaarallinen ja tappava tauti. Miten ihmeessä, kukaan voi kieltää silloin, etteikö kaipaa todellista tietoa rokotteesta ja itse taudista? Siis tarkoitan, että tehtiin tekemällä, hysterisoimalla ja lietsomalla.

Jos olisin tiennyt, että kausi-influenssa on vaarallisempi kuin sikainfluenssa, en olisi ikinä otattanut lapselleni sitä rokotetta. Pakkohan tavallisen tallaajan on luottaa mitä sanotaan, mutta kun ei sanota realistisesti, tai jätetään vähän sanomatta.

No, tunteella nyt mennään, mutta ei ole kiva fiilis.

Alkuperäinen kirjoittaja mikrokitumoppi:

THL:n mukaan tämä rokote on täysin turvallinen. Se luki niissä tiedotteissa silloin.
Sitä mä tässä nyt olen ihmetellyt, että miksi rokotetta on markkinoitu noin. Koska mikään rokote ei ole täysin turvallinen, paitsi tämä siis :xmas:

Rokotetta ei oltu vielä testattu esim raskaana olevilla...miten THL on voinut väittää että se on TÄYSIN turvallinen?

Noh, joka tapauksessa kyllä pitäisi jokaisen ymmärtää ettei mikään rokote, lääke saati leikkaus tms. ole TÄYSIN turvallinen. Ei ole autolla ajaminenkaan tai kadulla käveleminenkään täysin turvallista.

ei tullut puolassa eikä virossa mitään katastrofia vaikka siellä ei rokotettu ketään.Kuolleisuus samaa luokkaa kuin niissä maissa joissa rokotettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos olisin tiennyt, että kausi-influenssa on vaarallisempi kuin sikainfluenssa, en olisi ikinä otattanut lapselleni sitä rokotetta. Pakkohan tavallisen tallaajan on luottaa mitä sanotaan, mutta kun ei sanota realistisesti, tai jätetään vähän sanomatta.

Edelleen.. kausi-influenssat tappavat lukumäärällisesti enenmmän ihmisiä. Kuolleet ovat pääasiassa vanhuksia tai muuten sairaita. Sikainfluenssa taas tappoi nuorta väestöä, lapsia ja perusterveitä kolmikymppisiä, joille kausi-ifluenssasta selviytyminen ei yleensä ole ongelma.

Minusta ei voida yksisilmäisesti ainoastaan kuolleisuuslukujen valossa pitää kausi-influenssaa sikainfluenssaa vaarallisempana.

Alkuperäinen kirjoittaja mikrokitumoppi:

Rokotetta ei oltu vielä testattu esim raskaana olevilla...miten THL on voinut väittää että se on TÄYSIN turvallinen?
Sitähän mä ihmettelin jo silloin ja ihmettelen edelleen.

Ja minulle sanoi itse Rouva THL:n lääkäri Terhi Kilpi, että rokote ehdottomasti kannattaa ottaa ja että se on AIVAN turvallinen. Ihan henkilökohtaisesti. Ja nyt on Terhi Kilpi sitä mieltä, että TIETENKIN tutkitaan, kun on tullut haittavaikutuksia jne.

Huuuuuuu! Varmaan ihan niiiiin KARMEA KATASTROFI että ihan kaikki olis KUOLLU!!!!

Tai sitten niin "karmea katastrofi" kun niissä maissa missä ei rokotettu ketään... eli ihan samanlaiset seuraukset kuin niissä maissa missä rokotettiin. Ei sen enenpää sairastuneita, eikä kuolleita.. :whistle:

Meidän tyttö oli rokotushetkellä just yli 2v. Tämän vuoden aikana tyttö on nukahdellut missäja milloin sattuu, esim. keskelle lattiaa siinä maatessaan, sohvalle istualleen, ruokapöytään ja kaupan ostoskärryihin.

Tähän päivään asti pidin noita normaalista väsymyksestä johtuvana, kun tyttö lakkasi nukkumasta päiväunet reilut 4kk sitten, mutta nyt pisti rehellisesti sanottuna mietityttämään, johtuuko tuo sittenkin rokotteesta. Pitääkin ottaa asia esille tytön 3v.neuvolassa nyt syksyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja vajaa 3v tytön äiti:
Meidän tyttö oli rokotushetkellä just yli 2v. Tämän vuoden aikana tyttö on nukahdellut missäja milloin sattuu, esim. keskelle lattiaa siinä maatessaan, sohvalle istualleen, ruokapöytään ja kaupan ostoskärryihin.

Tähän päivään asti pidin noita normaalista väsymyksestä johtuvana, kun tyttö lakkasi nukkumasta päiväunet reilut 4kk sitten, mutta nyt pisti rehellisesti sanottuna mietityttämään, johtuuko tuo sittenkin rokotteesta. Pitääkin ottaa asia esille tytön 3v.neuvolassa nyt syksyllä.

Aika järkyttävää..jaksuja :hug:

Kannattaisiko viedä lapsi lääkäriin ja suoraan kysyä voiko kyseessä olla sikapiikin haitta näiden uusien tietojen valossa? Olisi varmaan hyvä, että kakki tällaiset potentiaaliset tapaukset tulisivat ilmi, jotta saadaan oikeampi kuva siitä, onko narkolepsia tosiaan rokotushaitta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kannattaisiko viedä lapsi lääkäriin ja suoraan kysyä voiko kyseessä olla sikapiikin haitta näiden uusien tietojen valossa? Olisi varmaan hyvä, että kakki tällaiset potentiaaliset tapaukset tulisivat ilmi, jotta saadaan oikeampi kuva siitä, onko narkolepsia tosiaan rokotushaitta.

PEESI!

Olen entistä onnellisempi siitä, että en painostuksesta huolimatta ottanut rokotetta itselleni tai lapsilleni.

Itse sika tuli perheeseen, neljästä jäsenestä sairastui kaksi, ja tauti oli alle viikossa ohi. Rokotteen vaikutus taas...no, tuntuu siltä että koko ajan tulee uusia huonoja uutisia siitä.

Meillä koko perhe rokotettiin, tiesin että rokotteella voi olla haittavaikutuksia, THL lähinnä tais sanoa että rokotetta pidetään siinä tilanteessa turvallisimpana vaihtoehtona, eli on turvallisempi ottaaa se, kun jättää ottamatta.
Itse sain sen raskaana, vauvalla ollut aikamoisia terveysonglemia joiden syytä ei ole pystytty selvittämään, voi olla rokotteesta voi olla jostain muusta. Kuitenkin ollaan kaikki hengissä, ja olen tyytyväinen et rokotteet silloin otettiin.
Ja mielummin otan hengissä oolevan nukahtelevan(narkolepsia) lapsen kuin annan lapseni kuolla sikainfluenssaan.

Minä sairastin viime syksynä ainoana meidän perheestä sikainfluenssan (lapset oli rokotettu) ja vaikka olin sairaana vain yhteensä kolme päivää, siitä toipuminen kesti kauan. Koko loppuvuoden jumpat jäi väliin, joululomalla meidän piti lähteä reissusta kesken takaisin kotiin kun toipuvien keuhkojen kanssa en pystynyt kylässä nukkumaan kunnolla lasten kanssa perhepedissä ja vasta pikku hiljaa kevään aikana olen pystynyt makaamaan kyljelläni, mutta vieläkään seksin harrastaminen toisella kyljellä ei onnistu keuhkojen takia. Vaikka suurimmalle osalle tauti on ollut lievä ja vaaraton ja itsekin olen osittain katunut lasten rokotteita, olen iloinen etteivät he ole joutuneet kärsimään samaa kuin minä.

Meidän naaprin 9v. poika on ollut tammikuusta alkaen hyvin väsynyt, nukkuu monta tuntia päivällä yöunien lisäksi. Ovat käyneet lääkärissäkin sen takia. Tänään oli mm. nukahtanut pihalle ja nukkunut ihan sikeästi kun mun mies kävi herättelemässä. Eikä ollut eka kerta kun nukkui pihalla. Sai tammikuussa sikainfluenssarokotteen. Nyt aikovat mennä uudelleen lääkäriin.

Heh... oisko samanlainen epidemia kuin meksikossa ja jenkeissä sit ollu parempi? Sikaflunssan jälkitautien pitkäaikaisemmista haitoista saadaan varmasti vielä myös kuulla. Kaikilla lääkkeillä tahtoo olla sivuvaikutuksia, lieviä tai vakavampia yksilöstä riippuen. Ja tottakai monet tuli siitä rokotteesta kipeäksi, sen on heikennettyä virusta, kyl se kroppa siihen jotenkin reagoi. Voi vaan kuvitella et jos se heikennetty virus aiheutti oireita, niin mitä se ehta tavara olisi silloin tehny? Henkilökohtaisesti kun kuulun riskiryhmään niin valitsin ennemmin rokotteen haittavaikutukset kuin delaamisen.

Alkuperäinen kirjoittaja jälkivaikutuksia...:
Heh... oisko samanlainen epidemia kuin meksikossa ja jenkeissä sit ollu parempi? Sikaflunssan jälkitautien pitkäaikaisemmista haitoista saadaan varmasti vielä myös kuulla. Kaikilla lääkkeillä tahtoo olla sivuvaikutuksia, lieviä tai vakavampia yksilöstä riippuen. Ja tottakai monet tuli siitä rokotteesta kipeäksi, sen on heikennettyä virusta, kyl se kroppa siihen jotenkin reagoi. Voi vaan kuvitella et jos se heikennetty virus aiheutti oireita, niin mitä se ehta tavara olisi silloin tehny? Henkilökohtaisesti kun kuulun riskiryhmään niin valitsin ennemmin rokotteen haittavaikutukset kuin delaamisen.

Kai tiedät että "epidemia" ei ollut yhtään pahempi niissä maissa joissa ei rokotettu ketään.

Yhteistyössä