sikarokote, kuume

• Viestiketjun aloittaja Mari
  • Ensimmäinen viesti
Mari
kuinka paljon se tahtoo nostaa kuumetta? ja kuinka kauan niitä oireita katsella. Nyt kuume 39,5 ja nousussa. Vauva 8kk vaan tärisee.... sydän lyö kovasti ja hengitys pinnallista. Lääke annettu.

äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
kuinka paljon se tahtoo nostaa kuumetta? ja kuinka kauan niitä oireita katsella. Nyt kuume 39,5 ja nousussa. Vauva 8kk vaan tärisee.... sydän lyö kovasti ja hengitys pinnallista. Lääke annettu.
koska saanut rokotteen??

.
Meille sanoi neuvolan terkka täönään että sellainen 38 astetta olisi korkein mihin voi nousta rokotteen jälkeen, toistaiseksi ei meillä kyllä ole ollut muita oireita kuin kipua reidessä.
Sinuna soittaisin lääkärille!

meillä myös 8kk
ja nyt kuumetta ollut 37-38 mutta yöllä oli kyllä reippaasti yli 39 ja kyllä vaan rokote nosti... ei ole varmaankaan tautia saanut, jossei sitten just sieltä odotustilasta yhtäaikaa napannut...epäilen...

mietin samoja asioita, mut kuumetta alentavalla kuume pudonnut niin oon sit vielä kotosalla, meille sanottu et ihan normaalia...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja meillä myös 8kk:
ja nyt kuumetta ollut 37-38 mutta yöllä oli kyllä reippaasti yli 39 ja kyllä vaan rokote nosti... ei ole varmaankaan tautia saanut, jossei sitten just sieltä odotustilasta yhtäaikaa napannut...epäilen...

mietin samoja asioita, mut kuumetta alentavalla kuume pudonnut niin oon sit vielä kotosalla, meille sanottu et ihan normaalia...
tää kuume vaan nousee, toki voi johtua myös itkusta. Mutta kun lapsi vaan huutaa, ei siedä kosketusta

äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä myös 8kk:

tää kuume vaan nousee, toki voi johtua myös itkusta. Mutta kun lapsi vaan huutaa, ei siedä kosketusta
No soita jo äkkiä ambulanssi!!!!1

mamma
KANNATTAA se silti soittaa lääkäriin ja kysyä!! Saa mielenrauhan ja eipä ainakaa menetä mitään!! Mä sain tänään kans rokotteen ja nyt olo kuumeinen.. :( Paranemisia pienelle!!

8kk
Mut meillä oli oikeasti viime yönä lähes neljäkymmentä astetta kuumetta ja vauva täris, mut se oli mun mielestä kuumehorkkaa, joka hävis kun lääke alkoi vaikuttaa...nyt ainakin jaksaa kiukuta siihen malliin etten oo kamalan huolissani vaikka melko varmasti en ens yönä nukukaan... ei siis paljon puutu ap:n kuvailemasta kuvauksesta, vaikka provo oiski...

Ei asiantuntija
Mulla itselläni tekee jo heikkoa jos kuume nousee paljonkin yli 37,5 (oon 27v) mutta eikös lapsilla yleensä nousekin kuume paljon ylemmäs ja kestävät sen paremmin kuin aikuiset? Mutta tämä ehkä normiflunssassa. Nyt kun on "pahemmat" pöpöt liikenteessä niin kannattaa huomioida entistä tarkemmin muut oireet kuin kuume (sekin tärkeä) kuten pinnallinen hengitys ja sydämmen tykytys.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ei asiantuntija:
Mulla itselläni tekee jo heikkoa jos kuume nousee paljonkin yli 37,5 (oon 27v) mutta eikös lapsilla yleensä nousekin kuume paljon ylemmäs ja kestävät sen paremmin kuin aikuiset? Mutta tämä ehkä normiflunssassa. Nyt kun on "pahemmat" pöpöt liikenteessä niin kannattaa huomioida entistä tarkemmin muut oireet kuin kuume (sekin tärkeä) kuten pinnallinen hengitys ja sydämmen tykytys.
No tämän ap:n lapsi oli muutenkin huono kuntoinen kuin vain korkea kuume.

Yhteistyössä